Anej Sirk je ljubiteljem vrtičkanja omogočil, da imajo lahko na svojem majhnem balkončku oziroma terasi mali zeliščni ali cvetlični raj.
Prosim, opišite vašo zgodbo.
Moja zgodba je zelo preprosta. Vrsto let sem strmel k temu, da bi v življenju ustvaril nekaj pomembnega. Nekaj, na kar bom ponosen, ko se bom pri 50 letih ozrl v svojo preteklost in ugotavljal, kako sem živel. Posledično sem vzporedno z ''monotonim'' delom v banki kot poslovni svetovalec skupaj s prijatelji začel razvijati idejo o urbanem vrtičku, s katerim bi nekega dne osvojil svet. Splet naključij me je pripeljal, da sem brez pomisleka podal odpoved v banki in se 100-odstotno predal svoji novi pridobitvi - Urban Planty-u.
Kot magister ekonomije, delujoč kot svetovalec na področju poslovnih financ in podjetništva, nisem imel pretiranih izkušenj in stikov z dejavnostjo urbanega vrtičkanja. Podal se se v zame popolnoma neznano okolje. Zakaj? Ker sem končno našel projekt, ki me navdušuje, prinaša pozitivno energijo v moje življenje in odraža tisto, kar si želim početi.

Trenutno ima podjetje samo enega zaposlenega, večino storitev smo namreč predali zunanjim izvajalcem, ki imajo ustrezno infrastrukturo. Do izteka leta je predvidena dodatna zaposlitev na področju trženja, administracije in operativnih del. Zaradi proračunske zagate smo bili prisiljeni zavrniti povpraševanje po večjih količinah iz tujine, ter se odločili za postopno, organsko pot rasti z začetki v Sloveniji in ne obratno.
- Prosim, predstavite vaš izdelek.
Urban Planty je blagovna znamka, ki simbolizira urbani vrtiček in aktivnosti povezane z njim. V uporabo ga predajamo vsem ljubiteljem vrtičkanja in tistim, ki bi si želeli prvič na svojem majhnem balkončku oziroma terasi pričarati mali zeliščni ali cvetlični raj. Poleg dizajnersko dovršenega videza ponuja še minimalno zasedenost prostora, boljše pogoje za rast rastlin v primerjavi s klasičnimi plastičnimi koriti in enostavno sestavo, ki od uporabnika ne terja vrtanja ali pritrjevanja, ampak ponuja tehniko vpenjanja vertikalnega stojala v strop.
Za razvoj jutinega lončka smo potrebovali šest mesecev, medtem ko smo naše edinstveno teleskopsko stojalo razvijali približno osem mesecev - noč in dan. Razvoj smo financirali večinoma iz lastnih sredstev, s pomočjo družine in prijateljev ter aktivno vlogo strateškega partnerja, podjetja Me-plast, ki nam je poleg pomoči pri razvoju ponudil še skladišče in proizvodno infrastrukturo.
Srečo smo poskusili še na platformi za množično financiranje Kickstarter, vendar smo bili neuspešni. Navkljub večmesečnim pripravam, ki jih kot nosilec projekta vidim kot zelo kreativne in dobre, se nam ni posrečilo v aktivnostih marketinga in dostopanja do ameriških medijev.
- Kaj naj nekdo najprej naredi, ko dobi idejo za izdelek/storitev?
Mislim, da je pot Urban Planty-ja zelo poučna, saj predstavlja tisto, česar ne sme početi nekdo, ki se podaja v podjetništvo. Kot prvo bi svetovali, da si vsak start-up pridobi naklonjenost poslovnih partnerjev, ki v ideji vidijo potencial. Razvoj naj bo v začetni fazi v celoti podrejen manjšim proizvodnim serijam, saj se pri lansiranju novih produktov redko kdaj zgodi, da je potrebno proizvajati na veliko. Vsak produkt želi s strani trgovskih verig in manjših trgovin biti najprej preizkušen. Če se izkaže da obstaja zanimanje, sledi priprava na večje serije. Tovrstna tehnika omogoča več likvidnosti za novo podjetje v začetni fazi nastopa na trgu. Ne bodite nori kot mi in ne tvegajte vsega samo zato, ker vam občutek pravi, da imate v rokah nekaj najboljšega na svetu. Urban Planty je produktno posrečena zgodba, ki je ves čas mejila na poraz. Na srečo se nam je tokrat posrečilo, lahko se ne bi.
Za mnenje o vašem produktu vprašajte 500 naključnih ljudi in iz njih izvlecite maksimalno kritiko, saj je to najboljši način, kako izdelek prilagoditi trgu. Ko boste imeli izdelek in prve kupce se prijavite na razpis podjetniškega sklada SK75, vendar predhodno poskrbite, da boste izpolnjevali vse razpisne pogoje. Predvsem pa si vzemite čas za projekt, ki ga razvijajte. Nikar ne nasedajte svetovalcem, ki pravijo, da mora biti uspeh takojšen in donosen. Le redki od njih so se iz srajce in kravate preselili za delovni stroj ali razvijali svoj produkt, tako da njihova znanja izkoristite, ko ste pripravljeni zadevo lansirati nekoliko širše od relacije Koper - Maribor. Naučite se reči NE (nasvet zame zelo cenjenega svetovalca Lojzeta Bertonclja).

- Zakaj ste se odločili sodelovati v oddaji "Štartaj, Slovenija!"?
Pravzaprav se nismo odločili sodelovati, ampak zgolj sprejeli ponujeno priložnost, saj smo v njej videli del naše poslovne poti. Veselilo nas je, da bomo lahko izpeljali prvo manjšo proizvodno serijo in ugotovili, v čem smo dobri ali slabi. Po drugi strani pa nam je naklonjenost Interspara z odkupom zaloge in minimalnim plačilnim rokom dodobra omogočila finančno zadihati ter pripraviti osnovne temelje za kontinuirano proizvodnjo. Če k temu dodamo še vlogo POP TV, ki nam praktično podarja promocijo na TV in spletnih omrežjih, menimo, da se takega poslovnega darila ne bi branil noben start-up v Sloveniji. Neprecenljivo!
- Kje se vidite v prihodnosti, čez pet, 10 let?
Upam, da bom s svojim Urban Planty-jem v roki raziskal svet, imel podjetje (družino) 20 zaposlenih in verigo manjših, personaliziranih trgovin, ki bodo združevale prodajo pripomočkov za urbano vrtičkanje, kreativne delavnice za otroke in odrasle ter mini bar zeliščnih in naravnih napitkov. Za slednje bo vsekakor poskrbela moja življenjska sopotnica Eva.
Komentarji (2)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV