Cekin.si
Naslovna slika

Strokovnjaki

Pot do uspeha skozi oči direktorja ene najuspešnejših slovenskih agencij

M. A.
19. 08. 2024 04.12
0

Ko je Gregor Firbas leta 2021 prevzel vodenje oglaševalske agencije Futura DDB, je bilo jasno, da je pred njim kar velik izziv. Njegov pristop, ki združuje vizionarsko strategijo z globokim razumevanjem psihologije in čustvenega odziva potrošnikov, pa je agencijo kljub močni konkurenci brez težav obdržal na samem vrhu. To dokazuje tudi že 14. prestižni naziv agencije leta na Slovenskem oglaševalskem festivalu (SOF), osrednjem letnem dogodku oglaševalske stroke v Sloveniji. V članku bomo skozi Firbasove besede raziskali pot, ki jo je prehodil, da lahko danes uspešno vodi agencijo in sestavine, ki so potrebne za to, da Futura ostaja ena izmed najuspešnejših marketinških agencij v regiji.

Veščine, ki jih je osvojil v zgodnjem otroštvu, mu koristijo še danes

Gregor Firbas, izvršni direktor agencije Futura
Gregor Firbas, izvršni direktor agencije FuturaFOTO: Futura

 Gregor Firbas, izvršni direktor agencije Futura, nam je na začetku pogovora razkril zanimivo ozadje, ki ga je pripeljalo do uspešne kariere v svetu oglaševanja. Spomnil se je, kako se je njegova ljubezen do marketinga začela že v osnovni šoli, ko je v okviru projektnega tedna izbral modul, ki je združeval likovno ustvarjanje z oglaševanjem. "Obiskali smo takrat eno prvih oglaševalskih agencij Mediamix, časopis Večer in Radio City, kjer smo se spoznali s celotnim ciklom življenjske dobe oglasa," je povedal. "Na to sem pozabil, dokler me pred nekaj nekaj leti na to nista spomnila starša. Med spomini družinskega arhiva sta namreč našla članek o tem, ki ga je objavil Večer. Očitno mi je bila ta branža namenjena."

Poleg svoje strasti do oglaševanja je Firbas že od malih nog kazal veliko zanimanje za tehnologijo. "Srečo sem imel, da sem že od malih nog imel možnost biti v stiku z njo, se spoznavati in učiti na prvih modelih računalnikov, ki so bili dostopni splošni javnosti.  Prvo spletno stran sem oblikoval pred približno 2025 leti med poletnim delom v naši lokalni knjižnici. Bilo mi je dolgčas, meni pa se je zdelo zabavno, če bi knjižnica postala ena prvih ustanov s spletno stranjo."  Te izkušnje so mu pomagale razviti veščine, ki jih še danes uporablja pri vodenju ene najuspešnejših agencij pri nas.

Kombinacija različnih znanj in osebnosti agenciji prinaša poglede iz različnih zornih kotov

V svetu oglaševanja, kjer je konkurenca vedno večja, je izstopanje nujno. Gregor Firbas je v našem pogovoru to kar nekajkrat poudaril: "Če ne izstopaš, se zliješ s povprečjem in ko so kupci pred nakupno odločitvijo, se ne spomnijo nate." Ljudje smo namreč zelo čustvena bitja. Raziskave kažejo, da je 95 % naših odločitev emocionalnih. V večini primerov se s srcem odločimo za nakup, potem pa poiščemo racionalne razloge, da ta nakup upravičimo.

Zaradi vsega tega nismo mogli mimo vprašanja, kako pomembno je, da so marketingaši tudi psihologi. "Razumevanje človeške psihologije je pomembno v vsakem poslu, v katerem imaš stik z ljudmi," nam je odgovoril. "Pri nas pa to še posebej obvladujejo naši strategi in kreativci. Zaposlujemo ljudi številnih različnih profilov in prav ta kombinacija različnih znanj in osebnosti nam daje moč, da na naša dela pri snovanju pogledamo iz različnih zornih kotov, kar nam da še dodatno zagotovilo, da bo ciljna publika, kateri je kampanja namenjena, zadevo razumela na pravilen način." Tukaj pa so koristni tudi uvidi, grajeni na sledeh, ki jih posameznik pusti na spletu. Ti so podlaga za personalizacijo oglasov, ki je vse bolj prisotna. Ta omogoča, da so oglasi relevantnejši in bolj usklajeni z obnašanjem uporabnikov, kar povečuje verjetnost uspeha kampanje.

Dober primer uspeha njihove strategije je blagovna znamka Poli, ki je z edinstvenim pristopom agencije Futura postala tržni vodja v Evropi. "Čeprav bi lahko rekli, da je na prvi pogled iz marketinško nezanimivega segmenta, je s pretkano marketinško strategijo naredila ogromen naskok pred konkurenco," poudarja Firbas. S svežim in nekoliko norim komunikacijskim tonom, ki se je skozi leta razvijal, je Poli izstopala na trgu in povečala svoj tržni delež ter ceno, ki so jo kupci pripravljeni plačati za njihove produkte.

Blagovna znamka Poli je z edinstvenim pristopom agencije Futura postala tržni vodja v Evropi.
Blagovna znamka Poli je z edinstvenim pristopom agencije Futura postala tržni vodja v Evropi.FOTO: Futura

Vedno živijo z eno nogo v prihodnosti in iščejo priložnosti, da premikajo meje

Marketinška industrija se nenehno razvija, kar pomeni, da se morajo agencije prilagajati hitrim spremembam in vedno znova premikati meje. Ta vizionarski pristop pa je bil po besedah Firbasa vgrajen v samo bistvo agencije: "Futuri sta to v DNK in nenazadnje tudi v samo ime zapisala ustanovitelja Marko in Vital." 

Uspeh v svetu marketinga pa ni le stvar sledenja trenutnim trendom. "Vsako leto se pojavi veliko tržnih in poslovnih trendov. Nekateri od njih hitro izzvenijo, drugi ostanejo, dozorijo in pustijo trajen pečat. Trende, ki ne bodo le muhe enodnevnice in bodo imeli dejanski vpliv na poslovanje znamk in podjetij, je zelo težko napovedati," poudarja Firbas. "Ponavadi traja kar precej časa, da se razvijejo do te mere, da v marketinških strategijah in koledarjih najdejo smiselno mesto.

Na tej točki nismo mogli mimo vroče tematike – umetne inteligence. Firbas je takoj poudaril, da gre za trend, ki bo pustil trajen pečat in da njena vrednost leži predvsem v izboljšanju kakovosti končnih izdelkov. "Nam pomaga že pri iskanju pravih uvidov. Tam, kjer je treba iz neskončne količine podatkov izluščiti bistvo, tisto, na čemer gradimo našo kampanjo," pojasnjuje. Čeprav verjame, da bo generativna umetna inteligenca sčasoma igrala pomembno vlogo tudi pri ustvarjanju čustveno nabitih vsebin, Firbas opozarja: "Vse raziskave na to temo percepcije vsebine trenutno kažejo, da ljudje veliko manj zaupamo vsebini, ki jo zgenerira UI." Kljub temu pa agencija Future že uspešno uporablja umetno inteligenco za inovativne projekte, kot je POLIvinilka za Perutnino Ptuj. 

Leto bodo končali z že 14. nazivom agencije leta in novim sloganom 

"37 let nazaj smo s prvim sloganom Future povedali, v kaj verjamemo in kako razmišljamo, potem pa smo energijo mladosti desetletja živeli kot sovražniki povprečja v želji po iskanju novega in nepredvidljivega zase in za svoje naročnike. Leta dela in rezultatov so nam dala samozavest, da lahko naša dela premikajo meje, so duhovita, inteligentna, relevantna in predvsem učinkovita. Smisel našega obstoja je ustvarjanje sprememb in veliki dosežki so rezultat velikih idej," pojasnjuje soustanovitelj in solastnik Future DDB, Vital Verlič.

Danes pa je vse drugače. Po njihovih besedah zrelo razumejo izzive, ki jih prinaša družba, okolje in posel, zato so se odločili za nov pozicijski slogan The Power To Move. Ta pa povzame njihovo zavezanost k kreativnosti in učinkovitosti, ki je v preteklosti rezultirala v številnih nagrajenih projektih in ikoničnih kampanjah. 

Nov slogan agencije Futura
Nov slogan agencije FuturaFOTO: Futura


UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 856