Cekin.si
Vir: Projekt CVŽU, ki je sofinanciran s strani Ministrstva za šolstvo in šport in Evropskega socialnega sklada.

Tema tedna

Kam po darila? Ah, kar domov v fotelj!

M.M.
12. 12. 2012 11.57
1

Vam je pred prazniki odveč preživeti dolge ure med trgovskimi policami in v vrsti pred blagajno? Temu se lahko izognete z nakupovanjem daril preko spleta, ki je vse bolj v porastu.

Vse več ljudi nakupuje preko spleta zaradi prednosti, ki jih takšna oblika nakupovanja ponuja. V Evropski uniji 54 odstotkov uporabnikov interneta kupuje ali prodaja stvari preko spleta, je pokazalo poročilo Evropske komisije o digitalni konkurenčnosti za leto 2010. Po podatkih slovenskega statističnega urada pa je spletno nakupovanje najbolj razširjeno med osebami v starosti od 25 do 34 let.

Priljubljenost spletnih nakupov se je med uporabniki interneta občutno zvišalo tudi zaradi izboljšanja varnosti pri takih nakupih. Vseeno pa je pametno biti previden pri plačevanju preko spleta in biti pozoren pri določenih značilnostih spletnega nakupovanja. V večini spletnih trgovin boste lahko plačali blago ali storitve na več načinov, kot so:

► Plačilo po predračunu prek položnice.
V tem primeru vam bo spletni trgovec blago poslal, ko bo na svoj transakcijski račun od vas prejel nakazilo.

► Bremenitev kreditne ali plačilne kartice
Plačilo preko kreditne ali plačilne kartice izvedete z izpolnitvijo podatkov v posebnem spletnem obrazcu. Pozorni pa morate biti, da se vam obrazec odpre na varnostni spletni strani, ki jo prepoznate na varnostnem spletnem naslovu z oznako HTTPS in ključavnico.

►Plačilo pošiljke ob prevzemu
Čeprav velja za najbolj varen način plačila blaga ali storitve, pa je tudi najdražji, saj je ponavadi potrebno plačati še provizijo kupnine prodajalcu.

► Plačilo s pomočjo Pay Pal
S pomočjo Pay Pala se plačuje blago in storitve, ki ste jih naročili v tujini. Več o plačevanju blaga in storitev preko spleta in s pomočjo sistema Pay Pal si lahko preberete tukaj.

Čeprav se je varnost pri spletnih nakupih občutno izboljšala, pa je vseeno pametno biti pozoren na nekaj stvari, da bodo vaši spletni nakupi še bolj varni. Pri spletnih nakupih se izogibajte nepoznanih spletnih trgovcev in se pred nakupom pozanimajte o bonitetah trgovca, naslovu, telefonu in drugih kontaktnih informacijah. Preverite tudi, katero sodišče je pristojno v primeru spora s trgovcem. Pri nizkih cenah, ki se razlikujejo tudi za več kot 50 odstotkov od konkurenčnih cen in cen v običajnih trgovinah, gre lahko za spletno prevaro. Pri plačevanju s kreditno ali plačilno kartico se zavarujte in določite limit oziroma razpoložljivi znesek, ki ste ga namenili za spletne nakupe.

Pri plačevanju preko sistema Pay pal se pozanimajte ali spletni trgovec omogoča tak način plačevanja, saj večinoma že vsi resni trgovci omogočajo takšno plačevanje. Pri garanciji oziroma garancijskih pogojih se pozanimajte ali velja v Sloveniji in kje se nahaja najbližji pooblaščeni serviser. Pri izbiri dostave bodite pozorni na stroške dostave, saj so lahko pri hitri dostavi tudi nekajkrat višji od običajne dostave, ki pa seveda lahko traja tudi več tednov. Pozorni bodite tudi na stroške carine in davka na dodano vrednost. Če kupujete izven držav EU boste za blago dražje od 150 evrov (nakupna vrednost z DDV in stroški pošiljanja) morali plačati dodatnih 8,5 odstotka vrednosti blaga za stroške carine. Pri spletnem nakupovanju pa bodite tudi pozorni, ali cene že vključujejo davek na dodano vrednost.

Kaj pa lahko naredite, če ste oblačilo ali obutev kupili preko spleta in je napačne velikosti oziroma, če dobite poškodovano blago in bi radi uveljavljali reklamacijo? Po zakonu o varstvu potrošnikov ima potrošnik pri pogodbah, sklenjenih na daljavo, pravico, da v petnajstih dneh podjetju sporoči, da odstopa od pogodbe, ne da bi mu bilo treba navesti razlog za svojo odločitev. Edini strošek, ki bremeni potrošnika v zvezi z odstopom od pogodbe, je neposreden strošek vračila blaga – plačilo stroškov dostave nazaj trgovcu. Slednji mora kupcu vrniti vsa opravljena plačila, če kupec odstopi od pogodbe.

Trgovec pa mora do kupca blaga ali storitev preko spleta izpolniti svoje obveznosti iz pogodbe v roku trideset dni od sklenitve pogodbe, razen če se stranki nista dogovorili drugače. Če podjetje ne more izpolniti svoje obveznosti, ker blago ni na razpolago ali ker ni pogojev za opravljanje storitve, mora podjetje o tem takoj obvestiti potrošnika in mu vrniti vsa opravljena plačila, še navaja zakon.

Prednosti spletnega nakupovanja

1. Kupujete od doma
To pomeni, da vam ni potrebno obiskati trgovine, da bi več izvedeli o samem izdelku. S tem odpade potreba po iskanju prostega parkirnega mesta pred trgovino zlasti ob konicah. Veliko starejših ljudi lahko prek spletne trgovine kupuje osnovna živila, ki jim jih dostavijo na dom.

2. Kupujete lahko ob katerikoli uri

V spletnih trgovinah lahko kupujete 24 ur na dan in sedem dni na teden, ne glede na odpiralni čas trgovin. Delajo tudi med prostimi dnevi in prazniki.

3. Hitro lahko pregledate široko ponudbo izdelkov

Kupec lahko v spletni trgovini o izbranem izdelku prebere podrobnosti in primerja izdelke med seboj. Pri nekaterih spletnih trgovcih lahko kupci podajo tudi svoje mnenje o kupljenih izdelkih in s tem olajšajo nakup drugim.

4. Prodajalci vas ne morejo ovirati ali zmesti

Pri spletnem nakupu lahko v miru premislite o samem izdelku in potrebi po njegovem nakupu. Ni se vam treba ukvarjati z motečimi prodajalci, ki bi vas silili z nakupom in vam izdelek priporočili kot nujno potrebnega.

5. Nižja cena izdelkov in storitev

Za spletno trgovino lahko stoji le ena oseba, ki ne potrebuje druge delovne sile in ne rabi velikih prostorov za prodajni salon oziroma skladiščenje izdelkov ter tudi nima nobenih zalog. Naročeno blago direktno posreduje od dobavitelja, ki je lahko proizvajalec ali veletrgovec do kupca.

6. Hitra dostava izdelka

Pri spletnih nakupih pri slovenskih trgovcih lahko naročeno blago v večini primerov dobite že naslednji dan, čeprav je poslano z navadno pošto.

7. Kupite le izdelke, ki jih res potrebujete

Pri spletnih nakupih ne pride do impulzivnega nakupovanja, ker kupujete le stvari,ki jih res potrebujete.

8. Kupite lahko izdelke, ki jih ne morete dobiti v lokalnih trgovinah ali v Sloveniji

Preko spleta lahko kupite tudi izdelke, ki nimajo uvoznika za Slovenijo, kar je pogosto predvsem pri tehničnih izdelkih in tuji literaturi.

Slabosti spletnega nakupovanja

1.Izdelka ne morete preizkusiti

Pri nakupovanju prek spleta vidite le sliko izdelka. Slika ne pove ali so na primer čevlji prave velikosti in dovolj udobni. Pri nakupu tehničnega blaga teh težav ni, saj si lahko prej izdelek ogledate v prodajalni s tehničnim blagom.

2. Ne morete se dogovarjati za popuste ali načine plačila

Nekateri trgovci omogočajo dodatne popuste v primeru plačila z gotovino. Tak način dogovarjanja pri spletnem nakupovanju odpade.

3. Nakup cenejših izdelkov se ne splača

Nakup se vam zaradi visokih stroškov pakiranja in pošiljanja pogosto ne izplača.

4. Veljavnost garancije pri nakupu blaga v tujini

Pred nakupom preverite garancijske pogoje in veljavnost garancije v Sloveniji.

5. Visoki stroški vračila blaga

Stroški za vračilo blaga, ki je bilo kupljeno v tujini so lahko zelo visoki.

6. Poškodovano blago

Poškodbe blaga lahko nastanejo pri nepazljivem transportu blaga.

Vir: Projekt CVŽU, ki je sofinanciran s strani Ministrstva za šolstvo in šport in Evropskega socialnega sklada.
Vir: Projekt CVŽU, ki je sofinanciran s strani Ministrstva za šolstvo in šport in Evropskega socialnega sklada.FOTO: Projekt CVŽU

Spremljajte nas na Facebooku!

 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (1)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 795