Cekin.si
Najvišja subvencija za nakup električnega vozila je letos nižja kot lani in je 6000 evrov. Povpraševanja je čedalje več; po razlagi direktorice Eko sklada Mojce Vendramin je bilo treba znižati spodbude, da se lahko zagotovi kontinuiteta in da se pozivi ne bi zapirali sredi leta.

Zeleno

Zakaj je Eko sklad znižal ali ukinil subvencije za nakup nekaterih vozil?

Špela Zupan
10. 06. 2020 11.44
2

Medtem ko so v Nemčiji podvojili subvencijo za nakup električnega avtomobila, so jih v Sloveniji znižali. V Eko skladu pravijo, da so nižje subvencije, da bi jih lahko dobili vsi kupci in da ne bi bilo treba sredi leta zapirati pozivov. V Sekciji za motorna vozila pa pravijo, da bi morala država nameniti več denarja.

V Sloveniji je bilo konec leta 2019 več kot 1,165 milijona osebnih avtomobilov. Polovico jih je vozilo na dizel, 49 odstotkov na bencin. Preostanek so bili e-avti, hibridi ali vozila na plin. Število avtomobilov na hibridni pogon se je glede na leto 2018 povečalo za 48 odstotkov in je preseglo število 6800, število električnih avtomobilov se je glede na leto 2018 povečalo za 53 odstotkov in je doseglo skoraj 2000. Število prvih registracij novih osebnih avtomobilov na električni pogon se je v enem letu povečalo za 33 odstotkov, torej kar za tretjino, kažejo podatki Statističnega urada.

Tako torej tudi Slovenci vse večkrat kupujemo okolju prijaznejša elektro vozila, za katere država ponuja nepovratna finančna sredstva in posojila, ki jih lahko pridobite pri Eko skladu. Trenutno sta odprta dva javna poziva za pridobitev subvencij za nakup električnih vozil tako za posameznike kot tudi za podjetja. Letos je skupno na voljo do pet milijonov evrov za električna vozila, medtem ko so lani dodelili 5,7 milijona evrov in izplačali pet milijonov evrov za električna vozila in hibride. Vloge za 2,80 milijona evrov so vložili posamezniki, za 2,90 milijona evrov pa podjetja.

Prvih registracij novih električnih osebnih avtomobilov je bilo leta 2019 za tretjino več kot v letu 2018.
Prvih registracij novih električnih osebnih avtomobilov je bilo leta 2019 za tretjino več kot v letu 2018.FOTO: Dreamstime

Postopka dodelitve subvencije se razlikujeta pri fizičnih in pravnih osebah. Fizične osebe oddajo vlogo po nakupu in registraciji vozila ter v roku 60 dni po izdani odločbi o dodelitvi pravice do subvencije prejmejo nakazilo na svoj transakcijski račun. Če prejmejo tudi kredit Eko sklada in gre za poplačilo kredita, subvencijo nakažejo neposredno banki. Pravne osebe morajo oddati vlogo pred pričetkom naložbe in pred pravno zavezo, torej plačilom avansa, sklenitvijo pogodbe in pred nakupom, in imajo rok za zaključek nakupa 12 mesecev od dokončnosti odločbe o dodelitvi pravice do subvencije. Ko Eko sklad prejme račun, dokazilo o plačilu, prometno dovoljenje in potrdilo o skladnosti vozila, je spodbuda nakazana v 60 dneh od prejema na transakcijski račun pravne osebe.

Možno pa je pridobiti tudi posojilo za nakup e-avta. Ampak, pod kakšnimi pogoji? Za fizične osebe je letna obrestna mera za kredite spremenljiva. Vezana je na trimesečni euribor, izračunan za 360 dni s pribitkom v višini 1,3 odstotka, ki je fiksen za celotno dobo odplačevanja kredita. Odplačilna doba je največ 10 let, višina posojila je lahko največ do višine priznanih stroškov nakupa, minimalni znesek je 1500 evrov. Za pravne osebe je višina posameznega kredita omejena na najnižji znesek, ki znaša 25.000 evrov, in najvišji znesek, ki je dva milijona evrov. Najnižja letna obrestna mera za tovrstne kredite je trimesečni euribor plus 1,3 odstotka. Odplačilna doba je največ pet let.

Znižali subvencije in ukinili subvencije za hibride

Za nakup novega e-vozila, med katere poleg avtomobilov spadajo tudi motorji in skuterji, je letos možno dobiti med 500 in 6000 evri subvencije, odvisno, za katero kategorijo. Najvišja spodbuda za električni avtomobil je sicer letos nižja kot lani, medtem ko ostaja nespremenjena višina spodbude za ostale kategorije. Cene novih električnih avtomobilov se začnejo pri okoli 15.000 evrih za najcenejše, čeprav je večina modelov dražja od 30.000 evrov. Najdražji pa so okoli 70.000, 80.000 evrov.

Po pojasnilih direktorice Eko sklada Mojce Vendramin nova javna poziva za dodeljevanje spodbud za električna vozila za posameznike in za podjetja, objavljena marca letos, prinašata dve večji spremembi. Prva je, da se spodbuda za električne osebne avtomobile zniža s 7500 na 6000 evrov. Po navedbah Vendraminove je vzrok za nižanje subvencije v naraščanju obsega spodbud v zadnjih letih, saj je število spodbujenih vozil vsako leto večje za 60 do 80 odstotkov. Spodbude je treba znižati, da se lahko zagotovi kontinuiteta in da se pozivi ne bi zapirali sredi leta, je sporočila. Povpraševanje namreč strmo narašča - leta 2011 so denimo subvencionirali 16, leta 2012 79, leta 2015 132, leta 2016 231, leta 2018 624 in lani že 1003 električnih vozil in hibridov.

Druga večja sprememba je ukinitev spodbud za hibride, "ker gre za večje avtomobile, tudi večinoma luksuzne športne terence, ki se dejansko zelo malo vozijo na elektriko, sicer pa imajo zelo veliko porabo goriva. In ker je zelo veliko povpraševanja že za sama električna vozila", je poudarila Vendraminova. Pri javnem pozivu za posameznike se poleg omenjenih večjih sprememb spremeni še pogoj za nakup testnega vozila. Obdobje, v katerem mora vlagatelj kupiti in registrirati vozilo, se podaljša na devet mesecev od prve registracije, prej pa ima lahko prodajalec vozilo registrirano največ pol leta.

Najvišja subvencija za nakup električnega vozila je letos nižja kot lani in je 6000 evrov. Povpraševanja je čedalje več; po razlagi direktorice Eko sklada Mojce Vendramin je bilo treba znižati spodbude, da se lahko zagotovi kontinuiteta in da se pozivi ne bi zapirali sredi leta.
Najvišja subvencija za nakup električnega vozila je letos nižja kot lani in je 6000 evrov. Povpraševanja je čedalje več; po razlagi direktorice Eko sklada Mojce Vendramin je bilo treba znižati spodbude, da se lahko zagotovi kontinuiteta in da se pozivi ne bi zapirali sredi leta.FOTO: Dreamstime

Novost za pravne osebe je, da gre za kombiniran poziv, ki vključuje možnost sočasne pridobitve kredita in subvencije. Sprememba bo poenostavila in skrajšala čas obdelave vlog, predvsem pa izpolnjevanje vlog vlagateljem, ki z eno vlogo hkrati prejmejo posojilo in subvencijo, je pojasnila Vendraminova. Z novim javni pozivom za podjetja je dodano še določilo, da vozilo ne sme biti kupljeno od pravno ali zasebno povezane osebe in da Eko sklad kot strošek nakupa upošteva tržno ceno, če višina kupnine znatno presega tržno objavljeno ceno.

V Sekciji za motorna vozila so proti nižanju subvencij in ukinitvi spodbud za hibride

V Sekciji za osebna motorna vozila v Trgovinski zbornici Slovenije menijo, da bodo zaradi znižanja subvencij "težko sledili triletnemu načrtu, ki ga je država sprejela za pospešitev - uveljavitev vozil na alternativna goriva". Po njihovem mnenju bi bilo še več nakupov e-vozil, če bi država oziroma Eko sklad prisluhnil njihovim pobudam. Po njihovih ocenah je pet milijonov evrov skupno za subvencije premalo denarja in bodo sredstva pošla oktobra ali novembra. "Država oziroma Eko sklad bi morala zagotoviti dovolj sredstev, da bi subvencijo prejeli vsi kupci," so prepričani.

Ne strinjajo se z ukinitvijo subvencije za hibride in postavitvijo CO2 emisijske meje pri sofinanciranju – kreditiranju priključnih hibridov, ki se je v letošnjem letu znižala na 50 gr/km. "Število osebnih avtomobilov na hibridni pogon se je povečalo za 48 odstotkov in je preseglo število 6800. Če želimo nadaljevati trend, bi moral Eko sklad vnovič uvesti subvencije tudi za priključne hibride," so pojasnili. Dodali so, da so iz kreditne sheme pa so tudi izpadli najbolj prodajani avtomobili srednjega razreda, zato se bo segmentacija prodanih vozil v letošnjem letu zelo spremenila in se bodo prodajali le majhni avtomobili. Kot rešitev predlagajo, da Eko sklad v času koronakrize poveča subvencije na vsaj staro vrednost, ki je znašala 7.500 evrov in dvigne mejo emisij na 75 gr/km.

Nemčija podvojila subvencijo za nakup e-avta

Nemčija je ravno sedaj napovedala povečanje subvencij pri nakupu električnih vozil in pospešitev izgradnje infrastrukture za električne polnilnice, za katere bodo namenili preko 130 milijard težke pomoči nemškemu gospodarstvu ob epidemiji koronavirusa covid-19, so spomnili v Sekciji za osebna motorna vozila. "Tudi pri nas se bo s povečanim številom prodanih električnih vozil pojavila težava zmogljivostnih kapacitet električnih polnilnic, ki jih bo potrebno začeti intenzivno graditi predvsem na stanovanjskih objektih lastnikov vozil," so napovedali.

V Nemčiji je višina subvencij po novem 6000 evrov za nakup električnih vozil. Po poročanju spletne strani CNN Business pa bodo nemške oblasti za subvencije namenile skupno 2,2 milijarde evrov, avtoindustrija pa bo prejela še dodatni dve milijardi evrov finančne pomoči. Nemčija se je tako zavezala, da bo vlagala v okolju prijazne rešitve, kar električni avtomobili zagotovo so. In tudi v Sloveniji se vse več voznikov odloča za nakup.

Si želite aktualne novice prejemati tudi na elektronski naslov? Potem se prijavite na Cekinove e-novice!

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (2)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 861