Cekin.si
Prehitevanje

Varni v prometu

Nekateri so na 'praznih' cestah preizkušali maksimalne hitrosti vozil

Špela Zupan, STA
08. 05. 2020 08.04
1

"Nekaterim nič, popolnoma nič ne strezni glave! Tudi smrtne žrtve ne. Blizu kraja včerajšnje tragične prometne nesreče smo danes popoldan ponovno ugotovili takšni nepravilni prehitevanji. Včeraj je to vodilo v smrt nedolžnega voznika. Je potreben še kakšen komentar?" Objava mariborske policijske uprave med omejitvami gibanja v času koronavirusa, ko so bile slovenske ceste skorajda prazne. Zdaj se življenje počasi vrača v stare tirnice in na ceste se vračajo vozniki, ki niso dolgo vozili. "Ukrepi se rahljajo, naj se ne rahlja vaš odnos do cestno-prometnih predpisov," pozivajo na Agenciji za varnost prometa.

Po štajerski avtocesti je divjal z 223 kilometri na uro. Voznik pri Dramljah je v smeri Maribora najprej dopoldne vozil 213 kilometrov na uro, zvečer pa je v isti smeri pri Arji vasi drug voznik divjal s hitrostjo 204, pri Šentrupertu pa 190 kilometrov na uro. V Dolah so vozniku v naselju izmerili hitrost 95 kilometrov na uro, zunaj naselja Kostrivnica so na nevarnem odseku, kjer so se lani zgodile tri prometne nesreče s smrtnim izidom, obravnavali voznika, ki je vozil 133 kilometrov na uro. V Dobju pri Planini so najprej skušali ustaviti voznika, ki je v naselju prekoračil dovoljeno hitrost. A namesto, da bi ustavil, je pospešeno odpeljal naprej in zapeljal na travnik. Preizkus je pokazal, da je vozil pod vplivom alkohola.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Naprej – mladi voznik je s skoraj 180 kilometrov na uro divjal po pomurski avtocesti, kjer je sicer omejitev 110. Med merjenjem z laserskim merilnikom hitrosti v Skorbi pri Ptuju so izmerili, da je 55-letnik v naselju vozil s hitrostjo 91 kilometrov na uro. Na znak ni ustavil, policistoma ga je uspelo ustaviti šele v Hajdošah. Policisti iz Gorišnice so v Stojncih ustavljali voznika avtomobila, ki pa se na znake policista ni odzval, pač pa je vožnjo nadaljeval v smeri Muretinc, kjer je zapeljal na dvorišče ene od hiš in pobegnil iz vozila. Policista sta ga hitro izsledila v bližini, skrival se je med drvami in sodi. V Trebnjem je pijan moški vrgel kolo v policista. V Dobruški vasi so ustavili voznico, ki je vozila brez veljavnega vozniškega dovoljenja in pod vplivom alkohola. V avtomobilu z ukradenimi registrskimi tablicami je prevažala otroka, ki ni bil v avtosedežu.

Gorenjski policisti so sredi noči lovili voznika osebnega avtomobila. Med begom z Bleda proti Zgornjim Gorjam in Višelnici je večkrat trčil v cestne ograje in znake. Lovilo ga je več patrulj in na koncu so ga vendarle ujeli. Policisti iz Rač so v Morju pri Framu želeli ustaviti 46-letnega voznika neregistriranega avtomobila. Izmuznil se jim je, nato pa ustavil in skušal zbežati peš, a so ga dohiteli in prijeli. Ker se je upiral, so ga morali vkleniti, alkotest je odklonil, zato smo mu zasegli avto. Ob preverjanju se je izkazalo, da so mu zaradi vožnje brez veljavnega vozniškega dovoljenja v zadnjih štirih letih zasegli že šest vozil. A ga očitno ni izučilo – pridržani je med policijskim postopkom vpil, da ima doma še več vozil in da bo vožnjo vseeno nadaljeval z drugim vozilom. Ujeli pa so tudi danes že nekdanjega državnega sekretarja na ministrstvu za notranje zadeve Franca Breznika, ki je v službenem avtomobilu vozil prehitro in pod vplivom alkohola.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Zgoraj opisani so primeri cestno-prometnih prekrškarjev, ki so jih policisti ujeli in tudi oglobili med omejitvami gibanja zaradi novega koronavirusa, ko so bile ceste veliko bolj prazne kot ponavadi. Vzeli so jim kazenske točke, nekaterim tudi vozniško dovoljenje in zasegli vozilo, najhujše kršitelje čaka zagovor pred sodnikom. Na Policijski upravi Maribor so denimo po začetku omejitev s koronavirusom posebej opozorili, da zaznavajo povečano število voženj pod vplivom alkohola, voženj s prekomerno hitrostjo in voženj brez veljavnega vozniškega dovoljenja. V zadnjem času opažajo tudi več prometnih nesreč z udeležbo kolesarjev, zato pozivajo k še večji previdnosti.

"Prazne ceste niso priložnost za preizkušanje hitrostne zmogljivosti vozil"

Ceste so bile med ukrepi zaradi epidemije nekaj časa "prazne" – v mestih je bilo v zadnjih tednih občutno manj prometa, manj je bilo pešcev, kolesarjev, dostavljavcev. Tudi na slovenskih avtocestah je bilo po podatkih števcev, s katerimi upravlja Družba za avtoceste (Dars), občutno manj prometa. V drugi polovici marca 2020 je bilo na slovenskih avtocestah za skoraj 64 odstotkov manj osebnih vozil kot v enakem obdobju lani in za skoraj 40 odstotkov manj tovornjakov, kažejo podatki Agencije za varnost prometa (AVP). Vseskozi pa so opozarjali, da bolj prazne ceste nikakor ne pomenijo, da lahko vozniki preizkušajo maksimalne hitrosti vozil, saj so si nekateri dali duška.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Na Avto-moto zvezi Slovenije (AMZS) se zavedajo: "Že po teoriji prometnega toka je jasno, da več kot je prometa, nižje so hitrosti vozil. Kadar je prometa zelo veliko, ves promet stoji. In obratno: manj ko ga je, hitreje začnejo vozniki voziti." Da, na žalost policiste tudi sicer, vseskozi in dnevno obveščajo o objestnih voznikih, ki ogrožajo vse v prometu. Na Generalni policijski upravi tudi zato vedno znova opozarjajo, da je izredno nevarno in neodgovorno tovrstno početje tudi v trenutnih razmerah, ko je sicer redek promet, a so zaradi lepega vremena na cesti lahko tudi pešci, kolesarji, otroci, starejši, motoristi. Zaradi manjše gostote prometa pa je bilo po njihovih navedbah primerno tudi manjše število ugotovljenih kršitev. Po začasnih podatkih je bilo v obdobju od 16. marca do 5. maja 2020 ugotovljenih 17.784 prekrškov, lani v istem obdobju pa je bila številka precej višja – 46.473. Najpogostejše kršitve so sicer tako kot do zdaj tudi zdaj povezane z neprilagojeno hitrostjo, uporabo telefona med vožnjo in alkoholom. 

Najpogostejši vzrok za najhujše prometne nesreče je neprilagojena hitrost in velikokrat so prehitri vozniki tudi pod vplivom alkohola. Policisti pri nadzoru največkrat ugotavljajo prehitro vožnjo, vožnjo pod vplivom alkohola, vožnjo po levi strani ceste in vožnjo brez zaščitne čelade pri motoristih. Tovornjaki so pogosto preobremenjeni, veliko kršitev zaznavajo tudi pri kolesarjih, so nanizali na Generalni policijski upravi.
V posebnih okoliščinah praznih cest zaradi posledic izolacije se voznikom, ki uživajo v hitrosti, tveganju in preizkušanju lastnih meja in meja vozila, odpira prostor, kjer si popestrijo življenje in ob tem doživijo občutek zadovoljstva, ki je še večji, ko voznika niso ustavili policisti. To jim da dodaten pogum. Zaradi neprometnih cest je pri voznikih občutek neranljivosti večji, pogum močnejši, občutek nevarnosti pa zavajajoč. V minulem mesecu in pol smo tako bili žal priča prometnim nesrečam s hudimi posledicami. —AMZS

V prvem tromesečju letošnjega leta, od 1. januarja do 31. marca 2020, je policija obravnavala 24.410 kršitev zaradi hitrosti. V primerljivem obdobju lani je bilo obravnavanih 35.034 takih kršitev, so pojasnili na AVP. "Toda v prvem tromesečju je bilo kljub manjšemu številu ugotovljenih kršitev in redkejšemu prometu v drugi polovici meseca marca zaradi neprilagojene hitrosti pet odstotkov več prometnih nesreč kot v enakem obdobju lani," so opozorili. Prav tako se je med vsemi vzroki za nastanek prometnih nesreč povečal delež pri vzroku "neprilagojena hitrost", in sicer s 15 odstotkov v lanskem obdobju na 18 odstotkov v letošnjem obdobju. Manj pa je bilo smrtnih žrtev – v letošnjem letu je do 5. maja v prometnih nesrečah umrlo 24 ljudi, v enakem lanskem obdobju pa 39.

Nasveti, kako po premoru spet varno za volan

Življenje se medtem nezadržno vrača v stare tirnice. Številni vozniki niso bili dolgo "za volanom" in so morda "pozabili" na prometne tegobe, predvsem za živce naporno gnečo. Zato ne bodo odveč nasveti poznavalcev, kako se po razmeroma dolgem obdobju znova vrniti na ceste. Na policiji pozivajo vse udeležence v prometu k upoštevanju predpisov, k strpnosti in obzirnosti do drugih, do predvsem šibkejših udeležencev. Voznikom predlagajo, naj vozijo umirjeno, naj odpuščajo morebitne nepomembne in nenamerne napake drugih, naj si vzamejo dovolj časa za pot ter naj pred in med vožnjo preverjajo prometne informacije. Posebno previdnost svetujejo motoristom in kolesarjem, najbolj zaradi peska, lukenj in drugih poškodb na cestah.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.
Ključ do večje prometne varnosti so strpnost, spoštovanje, razumevanje drug drugega in potrpežljivost. —AMZS

V AMZS menijo, da vozniki niso pozabili niti na gnečo, ki je največja ravno, ko se mudi v službo. "Veščina vožnje vozila je tesno povezana z izkušnjami in spretnostmi, ki smo jih razvili pri tem opravilu. Kot običajno lahko pričakujemo proces uvajanja pri mlajših voznikih, ki še nimajo dovolj izkušenj in priložnosti za vožnjo, ter motoristih, ki po daljšem premoru vstopajo v novo sezono. Vsekakor pa – tako kot vselej, svetujemo, naj bodo vozniki pozorni na dogajanje v prometu in osredotočeni na vožnjo, ki jo je treba prilagoditi razmeram, tudi pričakovanim zastojem," so pozvali.

Priporočila AMZS za varno vračanje v promet:

→ Vozniki naj preverijo tehnično brezhibnost vozil, očistijo stekla in svetila, preverijo tekočine in tlak v pnevmatikah.
→ Vozniki, ki še niso zamenjali zimskih pnevmatik z letnimi, naj jih kmalu.
→ Vozniki naj se zavedajo, da je na cesti zaradi ugodnih vremenskih pogojev več kolesarjev, motoristov, tudi udeležencev z navadnimi ali e-skiroji, rolkami, rolerji, otrok … Naj bodo še posebej pozorni nanje, prav tako naj bodo pazljivi vsi drugi udeleženci v prometu.

Tudi na AVP se zavedajo, da bo nastopilo obdobje, ko se bodo sprostili vladni odloki za zajezitev covid-19, kar bo imelo vpliv tudi na prometno varnost. Na ceste se bodo vrnili udeleženci, ki med omejitvami niso bili pogosto v prometu, kmalu se bo verjetno znova začela običajna gneča. Zaradi epidemije bodo lahko vozniki in drugi udeleženci manj zbrani in psihično obremenjeni, na AVP pa opozarjajo tudi na še en pomemben dejavnik na področju prometne varnosti – prekomerno uživanje alkohola v času samoizolacije. Voznikom, ki se bodo po razmeroma dolgem obdobju vračali na ceste, na AVP še svetujejo, naj v prvi vrsti preverijo tehnično brezhibnost vozila, naj upoštevajo predpise in omejitve hitrosti ter držijo primerno varnostno razdaljo.

"Obdobje krize se nas je dotaknilo na različne načine, mnogim je prineslo pomemben izpad dohodkov in za nekatere celo eksistencialne skrbi. V prizadevanju za čim hitrejše zmanjšanje posledic izpada dohodka in poslovnih priložnosti lahko v prihodnje pričakujemo, da bo nenehno prisoten vsakodnevni stres za mnoge zaposlene in tiste, ki so delo izgubili. Pa tudi sicer se obvladovanje stresnih dogodkov pri posamezniku v mesecu in pol ni pomembno spremenilo, morebiti se je celo zmanjšalo, saj takšna krizna obdobja pričajo tudi o porastu nestrpnosti, nasilja, težav v medosebnih odnosih, soočanju z izgubami in sprejemanjem sprememb itd. Z vso to realnostjo bodo vozniki sedli za volan ali krmilo," opozarjajo v AMZS. Zato pozivajo k strpnosti, razumevanju, sodelovanju. "Zastojev v prometu kot posamezniki ne bomo mogli odpraviti. Kljub temu pa nismo nemočni. Vsak trenutek imamo novo priložnost, da izberemo, kako se bomo odzvali na izzive – tudi te v prometu, da bomo prispevali k lastni in skupni varnosti," so poudarili.

Tako, torej. Pozorni bodite na druge udeležence, pešce, kolesarje, motoriste in za volan sedite samo trezni. Vozite zmerno, zbrano, strpno in odgovorno. Za varnost vseh. Pa srečno!

Si želite aktualne novice prejemati tudi na elektronski naslov? Potem se prijavite na Cekinove e-novice!

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (1)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 856