Talent brez delovnih navad = 0
Imate torej doma genija, ki hodi v 1. razred osnovne šole. Je pravi talent za recimo matematiko. Vsi drugi predmeti mu gredo odlično, in sicer brez kakršnega koli truda. Doma se ne uči, le v šoli spremlja, kaj govori učiteljica, v podaljšanem bivanju pa naredi domače naloge.
Čestitam, lahko ste srečni, da gre vašemu otroku tako dobro. Toda!
Upam, da razumete, da s takim načinom dela ne bo prišel daleč. Naloga staršev je, da otroke že pred vstopom v osnovno šolo naučimo delovnih navad. Če tega še niste storili, potem se takoj lotite dela. Da, takoj, čeprav so počitnice že tu. Ker se bo ta prvošolček, ki tako lepo sešteva in odšteva do 10, nenadoma znašel pred nalogo seštevanja in odštevanja s prehodom do 100. Mogoče bo med poukom kaj malce preslišal, se bo zasanjal, doma ne bo ponovil in ko se bo snov nadgrajevala, se bo nenadoma znašel na terenu, ki ga ne bo razumel. Ker je en člen v verigi preskočil ali pa ga ne razume.
Že v tretjem, četrtem ali petem razredu bo otrok moral konkretno delati tudi doma. Če ne bo imel razvitih delovnih navad, bo imel težave, čeprav je morda talent.
Kako otroku privzgojiti delovne navade?
Kot smo zapisali zgoraj – če jih še nima, potem z učenjem delovnih navad začnite takoj. Predšolskim otrokom dajte nalogo, da sami pospravijo za seboj. Na primer igrače, jedilni pribor, obleke, čevlje …
Če bo vaš otrok letos prvič prestopil prag šole, potem ga naučite, da sam skrbi za svojo osebno higieno, da pospravi svoje stvari in obleke, da se zna sam obleči in obuti, da skrbi za svoje stvari …
Če je že v šoli, potem ga naučite vsega, kar smo zapisali zgoraj, nato pa še obvezno uvedite vsaj 15 minut glasnega branja na dan.
Pomembno je, da otroka na njegove obveznosti opominjate le nekaj časa – na primer dva tedna oz. odvisno od njegove starosti. Nato s tem prenehajte, a otroku dajte jasno vedeti, da se mora vsak dan sam spomniti na naloge, ki jih mora opraviti.
Septembra, ko se bodo vrnili v šole, postavite jasna pravila. Vsak dan, ko pride iz šole domov, mora najprej iz šolske torbe vzeti hrano, ki jo je morda prinesel domov. Ne želite namreč, da šele čez deset dni ugotovite, da si je otrok v torbo spravil banano, na katero je nato pozabil. Če ne hodi v podaljšano bivanje, naj naredi domačo nalogo in na hitro ponovi snov, ki so jo ta dan obravnavali v šoli. Sledi pospravljanje peresnice ter šiljenje svinčnikov in barvic. Nato mora šolsko torbo pripraviti za naslednji dan.
Ko bo sproščen in spočit, naj vsaj 15 minut glasno bere. Pomagajte mu izbrati takšne knjige, ki mu bodo zares všeč – lahko so tudi stripi za otroke.
Tudi ko je otrok že starejši in v šoli, obdržite večerne rituale. Otrok naj ima določeno uro, kdaj mora biti med tednom v postelji. Pred tem naj poskrbi za higieno in naj si pripravi obleke za naslednji dan.

Kaj še naučiti otroka?
Čas: upravljanje s časom je veščina, ki je ne obvlada niti marsikatera odrasla oseba. Je pa izrednega pomena. Otrok mora dobiti občutek, koliko traja pet minut, 45 minut ali pet ur. Skupaj postavita časovni okvir, znotraj katerega bo na primer naredil domače naloge. Če porabi več časa, potem preverita, zakaj je tako in ali bi mu ustrezala kakšna druga metoda učenja in dela. Motivirajte otroka, da sam raziskuje, kaj mu bolj ustreza in kako bo organiziral svoj čas.
Obvladovanje časa bo nujno potrebno že v drugem razredu, ko bodo imeli 45 minut za pisanje testa. Če otrok ne razume, koliko je to časa, se lahko vmes zasanja.
Tehnike učenja: ali vašemu otroku ustreza slušni, vidni, gibalni tip učenja? Ko bo otrok starejši, mu pomagajte tako, da mu predstavite različne tehnike učenja. Zavedati se morate, da se lahko učenja naučimo.
Predstavite mu tehnike miselnih vzorcev, asociacij, barvnih lističev …
Preverite, ali se vaš otrok morda ne »pifla«, kar je neproduktivno. V tem primeru gre za pasivno učenje, s katerim si za kratek čas zapomnijo snov, a s tem se tudi dolgočasijo. Tako obstaja nevarnost, da se jim učenje zameri.
Javno nastopanje: že v prvem razredu bo moral otrok zrecitirati ali zapeti pesmico pred celotnim razredom. Ali obnoviti knjigo za bralno značko. Javno nastopanje ni kar prirojeno, nekateri pa imajo z njim hude težave. Če menite, da ga bodo tehnik nastopanja naučili v šoli, se motite. Zato ga naučite vi. Siljenje v nastopanje brez predhodnega učenja te veščine pri otroku povzroča nepotrebne travme in odpor do sicer zelo lepe in uporabne veščine.
Zaključek
Talent torej ni vse. Otrok potrebuje delovne navade in disciplino, da lahko svoj talent razvija naprej.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV