
Učiteljica Katja Polanc opozarja, da smo lahko ljudje slušni ali vidni tipi, tako da je treba pri izbiri tehnike učenja najprej ugotoviti, kateri tip smo oz. je naš otrok. Glede na tip nato prilagodimo učenje. "Slušni tipi naj se učijo tako, da glasno berejo ali pa si predvajajo posnetke. Vidni tipi naj se učijo tako, da si besedilo podčrtajo, pobarvajo, narišejo miselni vzorec, prepišejo," svetuje učiteljica, ki sodeluje tudi pri ustvarjanju vsebine 5KA, ki jo lahko spremljate na VOYO.
Polančeva pravi tudi, da naj se otroci učijo vsak dan približno ob istem času in naj bo učenje njihova rutina. "Najbolje je, da ponovijo snov celotnega dne, sproti. Otrok naj si sam napiše urnik učenja s krajšimi prekinitvami in se tega drži," je dejala in za Cekin.si razkrila, kako se je pred leti učila sama. Ker je vidni tip, je veliko podčrtavala in prepisovala. "Lažje sem se učila zvečer, ko sem imela mir," nam je še zaupala.
Kako naj starši ocenijo, katera tehnika učenja je najboljša za njihove otroke, nas je zanimalo. Učiteljica nam je na to vprašanje odvrnila, da bo morda otrok sam najlažje odkril, kaj mu je bolj všeč oziroma kaj mu pomaga. "Starši naj mu predstavijo načine učenja, mu morda opišejo svoje izkušnje pri tem," svetuje.
"Starši naj pokažejo navdušenje, kadar se otrok sam nekaj nauči in ga za to tudi pohvalijo. Kadar otrok pokaže željo po tem, da bo sam kaj naredil, popravil, sestavil idr., ga ne odbijemo češ, da je pretežko zanj, oziroma, da ni časa. Pustimo mu, da se uči in da se seveda kaj nauči. Na primer otrok pokaže željo, da bo prepleskal sobo, vsi vemo, da prvič ne bo popolno in da bo verjetno precej popackano, vendar se s tem otrok uči in prav je tako. Ponosen bo na svoje delo in večkrat se bo lotil česa novega in ga ne bo strah, da bo naredil, kaj narobe," pove, kako naj starši pri otroku spodbujajo ljubezen do učenja.
Kaj pa, če otroku "ne gre" in domov nosi "slabše" ocene? "Vsi vemo, da za uspeh v življenju niso potrebne petke, vendar pa imajo učenci s petkami večjo možnost izbiranja pri vpisu v srednje šole. Ocene so v zadnjem času staršem bolj pomembne kot otrokom, kar pa se mi ne zdi prav. Vsi bi imeli otroke s petkami, kar pa seveda ni realno, starši so obremenjeni s tem, kaj bodo drugi rekli. Danes v družbi na splošno vlada tekmovalnost na vseh področjih, kar pa zelo slabo vpliva na medsebojne odnose. Osebno vidim problem v tem, da se preveč osredotočamo na znanje, učenje snovi za določen predmet, nič pa na vedenje, bonton, odnose in spoštovanje do drugih. Ob tem se moramo zamisliti, kaj je pomembneje, to da največ zaslužim in sem uspešen ali to, da imam prijatelje, ki mi stojijo ob strani," pravi Katja Polanc.
Do petk z učenjem na pamet? Kaj si učiteljica misli o tem, nas je zanimalo? "Učenje na pamet je dober trening za možgane, vendar pa nam takšno znanje največkrat hitro izpuhti. Pri učenju na pamet je še vseeno priporočljivo razumeti snov," je še dejala za Cekin.si.

Podobno meni njena kolegica, učiteljica Tina Fabijan, ki prav tako sodeluje pri pripravi vsebin 5KA. "Učenje na pamet prinaša le dobre ocene ne pa znanja. Dobre ocene kasneje v življenju ne pomenijo kaj dosti, znanje pa nam ostane celo življenje," nam je zaupala. Kako pa naj starši otrokom že od malih nog privzgojijo ljubezen do vseživljenjskega učenja? S spodbujanjem radovednosti in predvsem z zgledom, nam je odgovorila učiteljica.
Zanimiva tehnika učenja
Sama se je veliko naučila že samo s poslušanjem razlage in delanjem zapiskov, kasneje pa si je snov skušala sama sebi ponovno razložiti. Tako se je največ naučila, je razkrila za Cekin.si. Pravi, da se je treba učiti tako, da učenje temelji na podlagi razumevanja. "Pri otrocih spodbujam tudi to, da se učijo na tak način, da naučeno snov poskusijo razložiti nekomu drugemu, pa naj bo to starš, brati in sestre, hišni ljubljenček ali plišasta igrača. Pri razlagi snovi nekomu drugemu otrok spozna, katere stvari dobro razume in katere ne," nam je razložila in dodala, da lahko starši le skupaj z otrokom odkrijejo, katera tehnika učenja otroku najbolj ustreza. "Katera tehnika je najbolj uspešna, lahko starši ocenijo le skupaj z otrokom, saj bo otrok najlažje povedal, na kakšen način se mu je najlažje učiti, starš pa bo lahko ocenil, če takšen način učenja prinaša tudi razumevanje in ne le učenje na pamet," pravi Tina Fabijan.
Kaj pa ocene? Koliko naj se učenci in njihovi starši obremenjujejo z njimi? "Ocene za kasnejše uspehe v življenju nimajo posebne vloge, razen v primeru vpisa na šolo ali fakulteto, ki ima omejitve. Veliko bolj je pomembno znanje, ki ga v šoli pridobimo. Nikoli namreč ne vemo, kdaj nam bo določeno znanje prišlo prav, ne samo v karieri, ampak tudi v vsakdanjem življenju," je še dodala.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV