
Zadnji dve šolski leti sta bili izredno nenavadni. Še nikoli prej se nismo znašli v situaciji, ko je poučevanje potekalo na daljavo. Nekateri – tako učenci kot učitelji – so se na novosti hitro privadili, spet drugi so imeli kar nekaj težav. Da bi bilo otrokom lažje, je na pomoč prišla resnozabavna spletna učilnica 5KA, ki jo lahko spremljate na VOYO. Gre za odlično pripravljene vsebine, s katerimi bodo otroci lažje, hitreje in zabavneje dopolnili, nadgrajevali in utrjevali svoje znanje. 5KA je zakladnica znanja, v kateri sodeluje 16 učiteljev.
Za Cekin.si je spregovorila tudi učiteljica Estera Popovič, ki nam je razložila nekaj pomembnih stvari – kako se učiti.
Kakšne tehnike učenja spodbujate pri mladih, ki morda pridejo prav tudi pozneje; na študiju ali pa celo, ko smo že odrasli? Kako razviti takšno tehniko?
Jaz osebno spodbujam kar na splošno: učenje učenja. Kako se torej sploh učiti? Kje in s kom se učiti? Kam se obrniti po pomoč, ko nečesa ne razumem ali ne vem? Ali lahko sprašujem?
Otrokom zelo rada postavljam vprašanja in jih poskušam usmeriti do iskanja samostojnih rešitev. Tudi veliko bolj suverene se počutijo in velika verjetnost je, da ko bodo sami usvojili znanje, ga bodo zelo radi predali tudi drugim. Več znaš, več veljaš ...
Kako ste se najlažje učili vi?
Najlažje sem se učila tako, da sem učno snov najprej prebrala, nato pa pripravila miselne vzorce (strnila sem pomembne informacije).
Rada sem delala tudi dodatne vaje, s čimer sem se izognila učenju na pamet. Potem pa sem še kakšnega sošolca poklicala ali se z njim dobila in se pogovarjala o učni snovi.
Dobro je ponavljati – če bi v mojih časih obstajala 5KA, bi npr. snov zagotovo ponavljala tudi tako.
Kako naj starši ocenijo, katera tehnika učenja je najboljša za njihove otroke?
Tudi tu menim, da je dobro, da starši svojega otroka najprej opazujejo in preverijo znanje po učenju – to naredijo lahko tako, da ga malo povprašajo, kaj so se naučili in preverijo, kako so opravili šolsko delo.
Potem lahko sledi pogovor o tem, kako se je otrok učenja lotil. Morda je bil otrok le površen, prehiter pri reševanju nalog. Morda nima pravilno urejenih podatkov. Napake se lahko pojavijo zelo hitro in ni nujno zato, ker bi bili otroci preleni za učenje. Skratka, če bomo otrokovo delo spremljali in opazovali, bomo hitro lahko podali kakšen nasvet ali idejo, kako se lažje ali drugače učiti.
Kako jim že od malih nog privzgojiti ljubezen do vseživljenjskega učenja?
S svojim zgledom. Velikokrat pozabimo, da morda tudi sami ne maramo učenja? Ali pa smo sami preveč na telefonih? Ljubezen do učenja bomo najlažje predali tako, da ga imamo tudi sami radi. Vendar pri tem ne pozabimo, da to ne pomeni, da se morajo otroci ves čas samo učiti. Zato imamo tudi počitnice in prosti čas. In učimo se lahko različne stvari, ne samo za oceno. Učimo se, npr. tudi kako skuhati dobro marmelado. Vse to je lahko učenje.
Ali so za uspeh v življenju in v karieri resnično potrebne le petke? Kaj ocene pomenijo osnovnošolskim otrokom in kaj njihovim staršem? Kako jih vidite vi?
Absolutno ne. Dobre ocene seveda zagotovo olajšajo vpise na srednje šole in fakultete, hkrati se tudi dobro počutimo, kadar dobimo dobro oceno. Vendar menim, da se v teh časih veliko preveč posvečamo ocenam in učnim dosežkom kot pa dejanskemu znanju.
In tudi različni smo si. Ni potrebno, da so vsi odlični. Odstopanja so vedno bila in vedno bodo. Bolj pomembno se mi zdi, kaj otroku z oceno sporočamo – ali je ocena pravična in realna in kaj se bo otrok iz te ocene naučil? To je veliko bolj pomembno kot sama številka. Zagotovo pa si lahko želimo in se trudimo biti učno čim bolj uspešni. S tem ni nič narobe.
Kakšno je vaše mnenje o učenju na pamet? Kakšne so lahko kasnejše posledice tovrstnega učenja?
Menim, da je učenje na pamet, učenje, ki ga hitro pozabimo. Je pa tudi tehnika in urjenje. Včasih se je dobro kaj učiti na pamet (npr. pesmico, ki jo zapoješ, se pač učiš lahko tudi na pamet. Ali pa vaja poštevanke). Odvisno koliko časa imamo. Zagotovo pa se ni dobro ves čas učiti na pamet. Najbolje je, da si otroci vzamejo dovolj časa za pripravo na šolski predmet in delajo sproti – tako bo ostalo več časa za različne tehnike učenja, za zabavo pa tudi – saj negativnih ocen na ta način zagotovo ne bodo prejemali.

Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV