CareerTok: zakaj mladi iščejo karierne nasvete na TikToku?

CareerTok: zakaj mladi iščejo karierne nasvete na TikToku?

M.M.
27.09.2024, 4:43
0
Zakaj se vse več pripadnikov generacije Z vse bolj zanaša na karierne nasvete na platformi TikTok in katere teme so najbolj priljubljene na platformi TikTok (CareerTok)?

Za prikaz vsebine je potrebno omogočite piškotke družbenih omrežij. Omogoči piškotke

Z eksponentnim razvojem platform družbenih medijev, kot so TikTok, X (prej znan kot Twitter), Instagram in YouTube, se pripadniki generacije Z vse pogosteje obračajo nanje po karierne nasvete, poroča spletna stran Euronews Business.

In med vsemi je prav TikTok postal priljubljena platforma za karierne nasvete, zaradi česar je nastal ključnik #CareerTok. Po podatkih študije EduBirdie 2023 se je 70 odstotkov anketiranih pripadnikov generacije Z za karierne nasvete obrnilo na TikTok, pri čemer jih je 19 odstotkov razkrilo, da je bil to njihov glavni vir kariernih nasvetov.

Ključniki ali hashtagi, kot so #Careers, #careertips, #jobsearchtips in #careersadvice, so bili med najbolj priljubljenimi, veliko število objav pa so imeli tudi drugi, kot so #worklife, #dreamjob, #Jobinterview in #Internship.

Precejšnje število pripadnikov generacije Z se obrača na TikTok, saj je platforma hitra in brezplačna. Pri tem pa upajo, da jim ponuja dostop tudi do strokovnih nasvetov o vse bolj konkurenčnem trgu dela po vsem svetu.  

Po karierni nasvet na TikTok.
Po karierni nasvet na TikTok. FOTO: Dreamstime

TikTok največji vplivnež

Približno 46 odstotkov pripadnikov generacije Z iz raziskave EduBirdie je razkrilo, da je TikTok vplival na njihovo izbiro poklica, 48 odstotkov pa jih je dejalo, da jim je na nek način pomagal pri karieri. To je spodbudilo tudi podjetje TikTok, da je izkoristilo ta trend in avgusta v sodelovanju z organizacijami UCAS, Indeed in The Prince's Trust začelo prvi karierni teden TikTok LIVE. Dogodek v živo si je ogledalo več kot 369.000 gledalcev, njegov glavni namen pa je bil pomagati mladim, da se bolj navdušijo nad zaposlitvenimi možnostmi in svojo prihodnjo kariero.

Darragh McGinley, vodja družbenih medijev (EMEA) pri globalni platformi za zaposlovanje Indeed, je dejal, da si vsakdo zasluži vrhunska karierna spoznanja in praktične nasvete za doseganje svojih poklicnih ciljev. "Veseli nas, da TikTok s Tednom kariere TikTok LIVE daje prednost karieri in ponuja dragocene nasvete tistim, ki začenjajo svojo kariero, da bi lažje našli delo, ki ustreza njihovim spretnostim in strastem," je poudaril. 

Laurent Darwent, višji vodja korporativnih partnerstev pri The Prince's Trust, pa je prepričan, da mora imeti vsak mlad človek priložnost za uspeh, ne glede na to, iz kakšnega okolja prihaja in s kakšnimi izzivi se sooča.

PREBERI ŠE

Išče delo, a ga kljub visoki izobrazbi ne dobi

Med najbolj priljubljenimi temami na #CareerTok so tudi potencialno zapletene teme, kot so, kako se pogajati za višjo plačo, kako reševati konflikte na delovnem mestu, se prekvalificirati ali dobiti sanjsko službo.

Kako se pogajati za višjo plačo?

Eden najpomembnejših in najpogostejših nasvetov, ki jih na #CareerTok iščejo pripadniki generacije Z, je, kako se pogajati za višjo plačo. Več TikTokerjev ima svoje poglede na to vprašanje, vendar je eden od splošno razširjenih nasvetov ta, da menedžerji ne morejo brati vaših misli. Zato zaposlene pogosto spodbujajo, da sami sprožijo temo povišanja plače pri pristojnih.

Aydan Al-Saad je za Euronews povedal, da morata "vaš vodja in vodstvo vedeti, da želite ali pričakujete povišico". "To bi moralo biti na dnevnem redu vaših rednih pogovorov na štiri oči, tako da bo to na njihovem dnevnem redu, ko bo prišlo do pregleda plačnega cikla. Bodite proaktivni in prinesite podatke in spoznanja, s katerimi boste utemeljili povišanje," je dejal in dodal, da preučite podatke o plačah v vaši regiji in vašem delovnem mestu.

Henry Nelson-Case se je pridružil temu mnenju in dejal, da morate najprej opraviti raziskavo in razumeti tržno stopnjo vašega delovnega mesta. "Ključnega pomena je vedeti, koliko za enako delovno mesto dobijo ljudje v drugih organizacijah. Poleg tega morate zbirati podatke o svojih dosežkih, prispevkih in morebitnih dodatnih odgovornostih, ki ste jih prevzeli. Pokažite, kakšno dodano vrednost ste ustvarili za podjetje, in to uporabite kot dokaz za utemeljitev svoje zahteve," je svetoval. 

PREBERI ŠE

Želite višjo plačo in veste, da si jo resnično zaslužite

Kako dobiti sanjsko službo?

S ključnikom #dreamjob je na TikToku ustvarjenih približno 428.800 objav, pri čemer se opis sanjske službe med ustvarjalci precej razlikuje. Zdi pa se, da pripadniki generacije Z kot sanjsko službo vidijo fleksibilno in smiselno delo, ki jih osrečuje ter zagotavlja tudi zdravo ravnovesje med poklicnim in zasebnim življenjem ter dobro finančno varnost.

"Bodite iskreni in jasno povejte, kakšna je vaša sanjska služba. Razumite panogo in vlogo, nato pa vlagajte v usposabljanje in izobraževanje, da razvijete potrebna znanja in spretnosti. Ne pozabite, da prva zaposlitev verjetno ne bo večna, zato bodite vztrajni in izkoristite priložnosti za učenje in približevanje sanjskemu delovnemu mestu," je dejal Nelson-Case.

"Iskanje nove zaposlitve obravnavajte kot prodajni postopek. Pri iskanju bodite zelo ciljno usmerjeni. Priporočam, da se najprej vprašate, kaj si želite od sanjskega delovnega mesta in katera znanja ter spretnosti potrebujete. To si zapišite. Sam sem si izdelal opis sanjskega delovnega mesta. Ko veste, kaj si želite, začnite raziskovati podjetja, ki bi ustrezala temu, kakšno delovno okolje si želite zagonsko podjetje, velika korporacija itd.," je povedal Al-Saad. 

PREBERI ŠE

Pri 32 letih je pustila sanjsko službo in storila to

Kako zamenjati panogo?

Ker so številni pripadniki generacije Z vse bolj razočarani nad področjem, ki so ga izbrali za študij in delo, se povečuje trend preusmerjanja na drugo področje. Čeprav je razlog za to včasih želja po večjem zaslužku, pa se pogosto zdi, da je razlog za to želja po večji prilagodljivosti. Ključni dejavnik tega preskoka je tudi bolj smiselno in zanimivo delo ter možnost učenja in razvijanja novih spretnosti ter boljše možnosti za rast. Zaradi tega se je več pripadnikov generacije Z obrnilo na #CareerTok po nasvete in napotke, kako narediti velik karierni premik in zamenjati področje.

"V vlogi ali na področju, ki ga trenutno opravljate, ste razvili veliko prenosljivih spretnosti, ki jih boste lahko uspešno uporabili v novi vlogi, zato je pomembno, da jih izpostavite potencialnemu delodajalcu. Ko zamenjate panogo, verjetno ne boste začeli delati na isti ravni, zato bodite pripravljeni začeti na nižjem položaju, da si pridobite izkušnje v novi panogi. Stopite v stik s strokovnjaki na novem področju in se povežite z njimi, da bi se o njem naučili več, navezali stike, ugotovili pomanjkljivosti v znanju in spretnostih ter poiskali priložnosti za zaposlitev," je poudaril Nelson-Case. 

"Začnite pridobivati nova znanja in spretnosti na tem novem področju. Obstaja veliko načinov za učenje novih spretnosti na spletu; platforme, kot je Skillstore, lahko v nekaj minutah izboljšajo vaše spretnosti. Ko boste pridobili nove spretnosti, jih začnite uporabljati v praksi, prosite, da nekomu brezplačno pomagate s svojim novim naborom spretnosti v zameno za izkušnje in referenco ob koncu tega. Ko to storite nekajkrat, ste nadgradili svoje znanje, imate bazo strank, s katerimi delate, in imate nekaj, kar lahko spremenite v stranski zaslužek ali pa celo preidete v samostojnega podjetnika za svoje novo področje," pa je dodal Al-Saad. 

PREBERI ŠE

Preverite, kaj storiti, če imate dovolj in si želite sprememb

Kako reševati konflikte na delovnem mestu?

Na delovnem mestu lahko med običajnim poslovanjem pride do številnih konfliktov, tako med sodelavci kot tudi med zaposlenimi in njihovimi nadrejenimi ali vodji. Če se ti konflikti ne rešujejo, se lahko včasih dokaj hitro stopnjujejo in privedejo do toksičnega delovnega okolja. To lahko vključuje žaljivo ali neetično vedenje, slabo komunikacijo in vodenje, disfunkcionalno delovanje in pomanjkanje vključenosti. To lahko vodi do povečanja odsotnosti z dela ter zmanjšanja produktivnosti in sodelovanja. Zato več ustvarjalcev #CareerTok predlaga, da se konfliktov na delovnem mestu lotite čim hitreje in čim bolj mirno.

Lauren Spearman je za Euronews povedala, da ne moremo pričakovati, da se bomo v času naše kariere ognili konfliktom. "Najpogosteje smo priča osebnim sporom, različnim slogom dela, slabi komunikaciji in tekmovalnosti med sodelavci. Ali, po mojih osebnih izkušnjah, šef mikromanager in sodelavec, ki si je rad pripisoval zasluge za delo drugih. Vendar pa dolgoročno niso vsi konflikti slabi reševanje sporov lahko pogosto privede do boljših delovnih odnosov, širših pogledov in boljšega sodelovanja," pravi. 

Spearmanova še pojasnjuje, da se po njenem mnenju konflikti običajno ne rešujejo prek elektronske pošte in platform za sporočanje. Ker je jasna komunikacija ključni dejavnik, ki je potreben za zadovoljivo rešitev, so pogovori iz oči v oči pogosto najboljša rešitev. 

Nelson-Case je poudaril, da so konflikti na delovnem mestu neizogibni, saj si toliko ljudi izmenjuje ideje v hitrem tempu, ki ga narekujejo časovni roki. Vendar je treba konflikte reševati spoštljivo, zrelo in profesionalno, tako da prisluhnemo izraženim pomislekom in se osredotočimo na dosego obojestransko sprejemljive rešitve. "Pri resnih ali nenehnih težavah je pomembno, da takšne interakcije pisno zabeležite in jih posredujete kadrovski službi ali ustreznim neposrednim vodjem, da sprejmejo ustrezne ukrepe," je poudaril in dodal, da je večina konfliktov na delovnem mestu posledica slabe komunikacije. Zato si vzemite čas in se usedite s sodelavcem ali vodjo, morda pojdite na kavo v lokal, da se znajdete v nedelovnem okolju, in poskusite vzpostaviti odprto komunikacijo, je še svetoval. 

PREBERI ŠE

Obvladovanje stresa pri delu s strankami: Tehnike za obvladovanje konfliktov in težavnih situacij

Kako se povzpeti po korporativni lestvici?

Kako napredovati v karieri in si ustvariti nove priložnosti tam, kjer jih je morda malo, je še ena ključna tema na #CareerTok. V več primerih imajo pripadniki generacije Z morda težave z iskanjem pravega načina, kako prositi za več priložnosti, nalog ali odgovornosti, ne da bi jih pri tem izkoristili z majhnim ali nobenim nadomestilom. K temu pripomore tudi želja po ohranjanju dobrega ravnovesja med poklicnim in zasebnim življenjem ter zdravih meja.

Nelson-Case je poudaril, da ne čakajte, da vam drugi prinesejo priložnosti, temveč bodite proaktivni. Poiščite in upoštevajte povratne informacije svojega vodje in sodelavcev ter tako izboljšajte svojo uspešnost in spretnosti. Pomembno pa je, da ste potrpežljivi in vztrajni, saj je za poklicno napredovanje potreben čas – osredotočite se na svoje dolgoročne cilje in še naprej trdo delajte, je svetoval. 

"Najboljši način, da se povzpnete po lestvici podjetja in si ustvarite več priložnosti, je učenje dodatnih spretnosti, pridobivanje več izkušenj in mreženje. Razumite, kaj potrebujete, da pridete na naslednjo raven," pravi Al-Saad in svetuje, da ohranite radovednost in vzpostavite stike z vodstvom, da se boste od njega bolje učili. 

PREBERI ŠE

Premišljeno in počasi se na delovnem mestu lahko daleč pride

Kako zanesljiv je #CareererTok?

Čeprav je bil #CareerTok v zadnjih nekaj letih vedno bolj priljubljen, se je pojavljala tudi zaskrbljenost glede zanesljivosti nasvetov, ki jih delijo ustvarjalci. Razlog je predvsem v tem, kako težko je preveriti, ali je ustvarjalec dejansko usposobljen za ponujanje kariernih nasvetov. Glede na raziskavo EduBirdie le 42 odstotkov pripadnikov generacije Z preveri, kaj so izvedeli prek TikToka, z drugimi viri, medtem ko 47 odstotkov pripadnikov generacije Z ocenjuje strokovno znanje osebe na podlagi tega, koliko sledilcev ima.

V nekaterih primerih lahko nasveti, pridobljeni na #CareerToku, zaposlenega spravijo v težave, v drugih primerih pa morda preprosto niso tako dodelani, kot je potrebno za nekatere scenarije. Kar 55 odstotkov anketirancev raziskave EduBirdie je priznalo, da so se znašli v težavah zaradi napačnih informacij na TikToku.

Druga pomanjkljivost je, da ustvarjalci #CareerToka včasih ne podajo celotne slike v zvezi s problemom, temveč namesto tega delijo preveč optimističen pogled. To lahko privede do resnih posledic za ljudi, ki se odločijo upoštevati tovrstne nasvete brez drugih temeljitih raziskav.

Druge pomanjkljivosti #CareerToka so povezane z nekaterimi njegovimi funkcijami, kot je TikTok Resumes, v kateri so prikazane slike in videoposnetki. To bi lahko po mnenju nekaterih povečalo možnost, da zaposlovalci diskriminirajo kandidate, če jim ni všeč, kako so videti.

Povzeto po Euronews