Za vas smo zato izbrskali nasvete, kaj morate na novem delovnem mestu nujno storiti v prvem mesecu zaposlitve. Nasveti so povzeti po LinkedIn predavanju Aimee Bateman, sicer karierne svetovalke.
Pogovarjajte se tudi o "zakaj"
Večina, ki na novo pride v neko podjetje, se z novimi sodelavci povezuje tako, da govori o svojih preteklih izkušnjah, študiju, praksi in kaj bo delal sedaj. Osredotoča se torej na "kaj" – kaj je delal v preteklosti in kaj bo počel sedaj. S tem ni nič narobe, a omenjena svetovalka pravi, da k tej razlagi obvezno dodajte tudi "zakaj" – zakaj ste se odločili, da boste prišli v prav to podjetje, zakaj ste se odločili za to službo, zakaj ste se odločili za ta poklic, zakaj vam je všeč ... Tako boste na nove sodelavce naredili boljši vtis.
Vprašajte, kaj sodelavci pričakujejo od vas
Prvih nekaj tednov boste spoznavali različne ljudi – tako zaposlene v podjetju kot zunanje sodelavce ali naročnike. Na teh srečanjih postavite ključno vprašanje – "Kaj pričakujete od mene?".
Tako bo jasno vam, kaj in kako morate opraviti določene naloge, drugi strani pa boste poslali jasen signal, da želite dobro opravljati svoje delovne naloge.
Kaj vašim nadrejenim pomeni največ?
V prvem mesecu ugotovite, kako vaš nadrejeni meri uspeh in kaj mu pomeni največ. Ali je to le dobro opravljena naloga do zastavljenega roka ali pa dobro opravljena naloga nekaj dni pred iztekom roka? Tako se boste lažje povezali s šefom in jasno vam bo, kaj je potrebno za vaše napredovanje.
Sprašujte
Prvi mesec ste na delovnem mestu zato, da se uvajate. Če ne boste spraševali takrat, kdaj boste? Sedaj je namreč pravi čas za vsa vprašanja. Prosite za odgovore, usmeritve, razlage, pomoč ... Tako boste jasno dali vedeti, da se želite čim prej naučiti vsega, da boste lahko samostojno opravljali delovne naloge.
Tako se boste tudi hitreje učili, saj ne boste sami tavali v temi, iskali odgovore in eksperimentirali.
Zapomnite si imena in funkcije
Vi, kot novi v podjetju, si morate zapomniti številne nove obraze, njihova imena in funkcije. Težko je, vemo. Toda ljudje izjemno cenijo in so hvaležni, če si novi zaposleni hitro zapomnijo imena in funkcije zaposlenih v podjetju.
Pomagajte si s tabelo, v katero si boste zapisovali imena oseb, njihov oddelek in funkcijo ter kako vi sodelujete z njo.
Kako se na hitro udarno predstaviti?
V zelo kratkem času boste spoznali ogromno ljudi. Pripravite kratko, a udarno predstavitev sebe. Osredotočite se na prvo točko tega seznama – na "zakaj".
Zberite čim več podatkov o podjetju
V prvem mesecu morate novega delodajalca spoznati do potankosti. Udeležite se vseh sestankov, na katere vas povabijo. Tudi na kave in kosila.
Preberite vse interne akte, navodila, vizije in usmeritve. Pozanimajte se, kdo so generalni direktor in oddelčni direktorji.
Kateri oddelki obstajajo v podjetju in kaj so njihove naloge. Kako vaše delovno mesto oz. vaš oddelek sodeluje z drugimi oddelki.
Če boste poznali vse te podatke, potem boste lažje delali in strateško gradili svojo karierno pot.

Spoznajte stranke
Ne glede na to, kaj boste počeli v podjetju, morate vedeti, katero ciljno skupino vaša organizacija nagovarja. Kaj jim prodajate, ponujate? Kaj je strankam všeč in kaj ne?
Spoznajte kulturo podjetja
V prvem mesecu nujno spoznajte kulturo: ali prisegajo na trajnost, spodbujajo druženja, zaposlenim omogočajo zdravo prehrano in brezplačne športne aktivnosti ...
Kakšni so odnosi med zaposlenimi in nadrejenimi: ali se sodelavci med seboj vikajo ali tikajo? Kako so zaposleni oblečeni, našminkani, ali kažejo tetovaže, nosijo uhane v nosu ... Morda malo smešno, a pomembno je vedeti.
Kako vas bo nadrejeni ocenil?
Ocenjevanje delovne uspešnosti je ključno za napredovanje, razvoj kariere ter prejemanje nagrad in povišic. Zato se pozanimajte, kako poteka ocenjevanje. Če imate dodatna vprašanja, vprašajte nadrejenega, ki vas bo ocenjeval.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV