Možnost dela na daljavo je postala ena najpomembnejših prednosti pri privabljanju najbolj nadarjenih kadrov za podjetja v nekaterih panogah. Vendar pa lahko delo na daljavo osrečuje zaposlene in zmanjšuje poslovne stroške, hkrati pa se delodajalci soočajo z velikimi zapleti. Katerimi? Delodajalci so izpostavljeni določenemu tveganju, zlasti glede pravnih in finančnih posledic, opozarjajo strokovnjaki za zaposlovanje iz odvetniške pisarne Tan Ward.
Kje v Evropi je največ priložnosti za delo na daljavo?
Po podatkih Eurostata je leta 2023 na daljavo delalo 8,9 odstotka zaposlenih, za celotno EU pa je ta delež nekoliko višji in znaša 9,9 odstotka. Po podatkih družbe Oxford Economics bodo leta 2023 največji delež dela na daljavo imeli v Združenem kraljestvu, na Nizozemskem in v severnih državah. Kar zadeva večja mesta, so imeli lani največji delež prebivalcev, ki so delali od doma, London, Stockholm in Amsterdam.
Po podatkih iz poročila družbe LinkedIn "Global State of Remote and Hybrid Work" (Globalno stanje na področju dela na daljavo in hibridnega dela) bodo do leta 2024 največ novih zaposlitev na daljavo dobila mala in srednje velika podjetja, torej podjetja z manj kot 250 zaposlenimi, v Nemčiji, Združenem kraljestvu in ZDA. Poročilo je analiziralo 12 mesecev pred julijem 2024.
"Zdi se, da je panoga z največ priložnostmi na daljavo tehnologija, informacije in mediji, saj je skoraj 35 odstotkov teh delovnih mest pokritih na daljavo v Združenem kraljestvu in več kot 26 odstotkov v Nemčiji. Po podatkih iz poročila je bila v preteklem letu na daljavo tudi skoraj polovica novih zaposlitev v majhnih ameriških podjetjih v tej panogi," navaja Euronews.
Po podatkih družbe LinkedIn je v večini analiziranih držav zaposlovanje na daljavo bolj razširjeno med mednarodnimi podjetji (podjetja s sedežem zunaj države, v kateri poteka zaposlovanje) v primerjavi z domačimi podjetji.

Katera so tveganja, s katerimi se soočajo podjetja, ko ponujajo priložnosti na daljavo?
Strokovnjaki za zaposlovanje v odvetniški pisarni Tan Ward opozarjajo, da je treba s ponujanjem delovnih mest na daljavo ravnati previdno, saj je lahko drago in podjetju prinese zaplete.
"Resničnost pogodbe o delu na daljavo ni tako preprosta, kot se morda zdi, zlasti kadar je zaposlenim dovoljeno delo iz različnih jurisdikcij," je dejala Daniela Korn, vodja oddelka za zaposlovanje in solastnica podjetja Tan Ward. "Delodajalci morajo upoštevati nešteto predpisov, od davčnih zakonov do varstva podatkov, ko zaposlenim dovolijo delo z različnih lokacij," je dodala.
Na primer, en sam zaposleni, ki dela v drugi državi, lahko z ustanovitvijo "stalne poslovne enote" povzroči dodatne obveznosti iz naslova davka od dohodkov pravnih oseb in pravne zaplete za delodajalca, tudi če podjetje na tem ozemlju nima podružnice. Če si nekdo želi na primer urediti stalno prebivališče v Italiji, vendar želi delati za podjetje v Franciji, potem se morajo vse strani prepričati, da so v skladu z zakoni o zaposlovanju, davčnimi predpisi, zahtevami glede priseljevanja, varstva podatkov ter zdravstvenimi in varnostnimi standardi posamezne države.
Še en neprijeten scenarij se lahko zgodi, če gre le za začasen dogovor, kot je podaljšanje dopusta in delo v tujini; "morda se to zdi odlična ponudba, vendar lahko delodajalce in zaposlene izpostavi tveganju zakonodaje o priseljevanju, če kršite turistični vizum," opozarjajo strokovnjaki, poroča Euronews.
"Pomanjkanje ozaveščenosti lahko podjetja izpostavi nepredvidenim obveznostim," dodaja Praveen Bhatia, solastnik podjetja Tan Ward, in poudarja, da je pomembno poiskati strokovno pomoč. "Najpreprostejši nasvet je, da je treba vsak primer skrbno preučiti. Vsako zahtevo zaposlenega je treba obravnavati na podlagi posameznih dejstev, saj noben scenarij ne bo enak," poudarja Daniela Korn.
Ali delo na daljavo zaposlenemu prinaša srečo in zadovoljstvo?
Morda bi vsi takoj rekli da, vendar se je izkazalo, da zaposleni v vseh treh oblikah dela (na delovnem mestu, hibridnem delu in delu na daljavo) pogosto izgorevajo v statistično podobni meri (24-27 odstotkov), kot je pokazala nedavna raziskava družb Gallup in Workhuman, ki je spremljala ameriški trg dela.
Poslovne prakse pa lahko naredijo veliko razliko. Zdi se, da je eden najpomembnejših dejavnikov osredotočenje na vzpostavitev jasnih pričakovanj. Postavljanje realističnih ciljev uspešnosti in podeljevanje priznanj sta še dva pomembna ukrepa, ki lahko izboljšata počutje vseh zaposlenih, ne glede na to, kje delajo, je zapisano v poročilu.
Povzeto po Euronews.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV