Kako dobro se znajdete med službenim kosilom?

Kako dobro se znajdete med službenim kosilom?

Simona Lečnik Očko
11.06.2024, 4:29
0
Naša drža za mizo odraža našo pristnost in spoštovanje do drugih. S primerno mero samozavesti, spretno uporabo pribora ter uživanjem hrane lahko ustvarimo pozitiven vtis in prijetno vzdušje. Nasprotno pa neprimerno obnašanje lahko prinese negativne posledice. Ključ je v naši pripravljenosti in zavedanju, kako naše dejanje vpliva na druge.

Simona Lečnik Očko
Simona Lečnik OčkoFOTO: osebni arhiv Simona Lečnik Očko

V poslovnem svetu se ne udeležujemo kosil ali večerij zgolj z namenom, da nahranimo naše lačne poslovne partnerje. Gre predvsem za izvajanje poslovnih interesov, bodisi s proslavljanjem uspešnega sodelovanja, podpisovanjem novih pogodb ali pregledom skupnih ciljev. Kljub temu, da sta hrana in pijača del neformalnega okolja, imajo te oblike srečanj pomemben vpliv na poslovne odločitve in sklepanje poslov. Zato je ključnega pomena, da ohranjamo primerno vedenje za mizo, saj lahko neprimerno vedenje prinese nasproten učinek od želenega. Bonton za mizo je skoraj univerzalna norma po celem svetu, zlasti v poslovnem okolju.

Mnogi direktorji in vodje opažajo, da se njihovi zaposleni ne obnašajo primerno pri mizi, medtem ko se tudi sami soočajo s težavami pri poslovnih kosilih ali večerjah, saj niso prepričani, kako se vesti v določenih situacijah. Namesto da bi se osredotočili na poslovnega partnerja in razlog za srečanje, se pogosto znajdejo v stresu zaradi samega obeda. Zagotavljanje izobraževanj zaposlenim glede teh veščin lahko prispeva k njihovemu izboljšanju, zlasti če pričakujejo, da bodo kot predstavniki podjetja navdušili svoje sogovornike na poslovnih dogodkih. Pomembno je, da se zavedamo, da vsak od nas najprej predstavlja sebe in nato postane ambasador svojega podjetja.

Za prikaz vsebine je potrebno omogočite piškotke družbenih omrežij. Omogoči piškotke

Ključ do pravilnega naročanja hrane na poslovnem kosilu je, da spremljamo, kaj naroča naš gostitelj in se mu na nek način prilagodimo. Če naš gostitelj naroči dve jedi, predjed in glavno jed, sledimo njegovemu zgledu in storimo enako. Nikoli ne naročimo več jedi kot gostitelj, saj bi bilo videti, kot da izkoriščamo velikodušnost gostitelja. Poleg tega bodimo pozorni na jedi, ki jih naroča naš gostitelj, in se izogibajmo naročanju izdelkov, ki so dražji od njihove izbire. Nerodno bi bilo, če bi izbrali drag zrezek, gostitelj pa bi naročil preprosto solato.

Poskusimo naročiti jedi, pri katerih obstaja manj možnosti, da nam bodo povzročale nevšečnosti. Na primer, pri solati ali jedi z žara obstaja manjša možnost, da bi nam povzročile neprijeten madež na naši poslovni obleki, kot jed s testeninami in rdečo omako. Raje premislimo, ali nam kakšne jedi povzročajo preglavice in se jim, čeprav so naše najljubše, raje izognimo.

Morda se sliši mamljivo naročiti jedi v česnovi omaki ali uživati v sočnem česnovem kruhu, vendar je modro, da te jedi raje izberemo za obroke s prijatelji ali družino ter jih izognemo med poslovnimi večerjami. Česen je znan po svoji intenzivnosti in ostrosti ter lahko povzroči neprijetne vonjave, ki trajajo več ur. Njegov močan vonj se lahko širi po mizi in v zraku, kar moti uživanje hrane za druge goste. To je še posebej neprijetno za tiste, ki so občutljivi na močne vonjave ali imajo alergije. Poleg tega, ker se na poslovnih večerjah pogosto pogovarjamo, je pametno izbrati jedi, ki ne povzročajo neprijetnega zadaha.

Pri naročanju alkoholnih pijač je potrebna dodatna previdnost in se, zlasti v zgodnjih dopoldanskih urah, odsvetuje. Če se že odločimo zanj in je priložnost temu primerna, pijemo zmerno, saj se od nas pričakuje, da bomo med poslovnim kosilom ostali osredotočeni.

Naročiti alkohol ali ne?
Naročiti alkohol ali ne?FOTO: Shutterstock

Pogovora o poslu ne začnemo v trenutku, ko pridemo do mize. Vzemimo si nekaj minut za sproščen pogovor, dokler ne naročimo hrane. Izogibamo se tem, kot so politika, denar, bolezni in vera. Ko vsi zbrani naročijo hrano, se lahko začne tudi pogovor o poslu.

Priljubljeni samopostrežni bifeji in način, kako se ljudje obnašajo okoli njih, lahko hitro razkrijejo več, kot si mnogi predstavljajo. V množici posameznikov se zlahka opazi, kdo obvlada kulturo lepega vedenja in kdo ne. Izstopa oseba, ki elegantno s krožnikom in kozarcem v eni roki vljudno komunicira s poslovnimi partnerji. Namesto kaotičnega iskanja prostora za odlaganje hrane ustvarjamo vtise lahkotnosti in profesionalnosti. Da bi delovali profesionalno, se moramo zavedati okolja, v katerem smo in se pripraviti na družabna srečanja.

PREBERI ŠE

Bonton virtualnih srečanj

Osvežimo pet osnovnih pravil:

1. Pribor vedno jemljemo od zunanje strani krožnika navznoter.

2. Prtiček ni robček in prav tako ne brisača.

3. Naši kozarci so na desni strani od krožnika (velja za desničarje, sicer je ravno obratno).

4. Naša solata se vedno nahaja na naši levi strani (velja za desničarje, sicer je ravno obratno).

5. Ne naročamo hrane, ki je ne znamo izgovoriti, za katero prvič slišimo ali pretirano pekoče/pikantne hrane.

Poslovno kosilo, večerja ali udeležba na dogodku, je priložnost za mreženje in izmenjevanje znanja. Če nimamo dovolj znanja s področja bontona, se bomo znašli v zadregi. V izogib stresu in morebitnim zagatam, ter osredotočanju na sogovornika in sklepanje poslov, je poznavanje osnov kulturnega vedenja za mizo, nuja današnje družbe.

Avtorica teksta je

Simona Lečnik Očko, mag. mednarodnih in diplomatskih študij

Svetovalka in strokovnjakinja za sodobni poslovni bonton, protokol, komunikacijo in dvig samozavesti.