Podjetje Microsoft je analiziralo podatke uporabnikov storitev Microsoft 365, ki vključujejo Outlook in PowerPoint, po vsem svetu med sredino januarja in sredino februarja. Ugotovili so, da se je število sestankov, rezerviranih med 20. uro zvečer in tik pred polnočjo, v primerjavi z lanskim letom povečalo za 16 %. Za to povečanje so v veliki meri odgovorne geografsko razpršene ekipe in ekipe s prilagodljivim delovnim časom, poroča spletna stran CNN.
"Neskončen delovni dan se začne zgodaj, večinoma z elektronsko pošto, in se hitro razširi v poplavo sporočil, sestankov in prekinitev, ki zmanjšujejo zbranost," je v poročilu zapisal Microsoft.
Številne motnje

Družba je ugotovila, da povprečnega delavca med standardnim osemurnim delovnim časom vsaki dve minuti prekine sestanek, elektronsko sporočilo ali obvestilo o klepetu, kar je skupaj 275-krat na dan.
In ta sporočila se ne končajo niti po tem, ko delavec odide z delovnega mesta. V obdobju študije je povprečni zaposleni poslal ali prejel 58 takojšnjih sporočil zunaj svojega delovnega časa, kar je 15-odstotni skok v primerjavi z lanskim letom.
"Tipičen delavec na dan prejme tudi 117 elektronskih sporočil, do 22. ure zvečer pa skoraj tretjina zaposlenih ponovno odpre svoje poštne predale, kar kaže na stalno naraščanje dejavnosti po koncu delovnega časa," so zapisali v Microsoftu.
Kje je začetek in kje konec delovnega časa?
"Sodobni delovni dan za mnoge nima jasnega začetka ali konca," je podjetje zapisalo v svojem poročilu. "Ker so poslovne zahteve vse bolj zapletene, pričakovanja pa še naprej naraščajo, lahko čas, ki je bil nekoč namenjen osredotočanju ali okrevanju, zdaj porabimo za dohitevanje, priprave in iskanje jasnosti. To je strokovni ekvivalent tega, da je treba pred vsako vožnjo sestaviti kolo. Preveč energije porabimo za urejanje kaosa, preden se lahko začne smiselno delo," je dodal.
Nemogoče je slediti delovnemu tempu

Eden od rezultatov je, da tretjina delavcev meni, da je bilo v zadnjih petih letih "nemogoče slediti" delovnemu tempu, je razvidno iz raziskave, ki jo je naročil Microsoft in v kateri je sodelovalo 31.000 zaposlenih z vsega sveta.
"Vsako obvestilo o elektronski pošti ali sporočilu se morda zdi le malenkost, vendar lahko skupaj določi besen tempo za dan, ki je pred nami," so zapisali v podjetju.
Polovica vseh sestankov poteka med 9. in 11. ter 13. in 15. uro, je še ugotovil Microsoft, točno takrat, ko, kot kažejo raziskave, se pri mnogih ljudeh zaradi cirkadianega ritma naravno poveča produktivnost.
Microsoft meni, da so šefi in sodelavci, željni sestankov, na koncu zmanjšali produktivnost delavcev, zato so nekateri zaposleni, ki jim primanjkuje časa, prisiljeni nadoknaditi zamujeno ob koncu tedna.
"Namesto poglobljenega dela ... najboljše ure preživijo v vrtiljaku klicev," so zapisali v podjetju.
Ali lahko pomaga umetna inteligenca?
Po mnenju Microsofta bi lahko umetna inteligenca pomagala zmanjšati obremenitev delavcev. Tehnologija lahko pomaga pri opravljanju administrativnih nalog nizke vrednosti, kar sprosti čas za delo, ki resnično koristi organizaciji.
Vendar je vzpon umetne inteligence spodbudil zaskrbljenost zaradi možnosti, da bi tehnologija izrinila človeške delavce z njihovih delovnih mest. Po podatkih raziskave Svetovnega gospodarskega foruma, objavljene januarja, namerava 41 % delodajalcev zmanjšati število zaposlenih, saj umetna inteligenca avtomatizira določena opravila.
Vir: CNN
Se vam zdijo informacije pomembne? Vam je članek všeč? Delite ga s svojimi prijatelji!
Najbolj brane novice:
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV