Cekin.si
Motivacija

Zaposleni

Direktorji razkrili 3 vrste zaposlenih, ki vnašajo toksičnost v kolektiv

M.M.
25. 04. 2024 04.34
0

Za uničenje dobrega kolektiva je potreben le en sam toksičen delavec. Kako ga prepoznati in kako ravnati?

En sam toksičen zaposleni lahko uniči kulturo celotnega podjetja. Po podatkih Društva za upravljanje človeških virov (Society of Human Resource Management) lahko toksični delavci povzročijo, da je v pisarni neprijetno in neprivlačno, ovirajo produktivnost in moralo ter celo povzročijo, da drugi zaposleni poiščejo druge zaposlitve, poroča ameriška spletna stran CNBC. "Lahko so moteči, neavtentični ali pa je z njimi preprosto težko shajati," dodaja.

Ne glede na to, ali želite pomagati pri prepoznavanju toksičnih zaposlenih v svojem kolektivu ali se želite izogniti temu, da bi sami postali taki, bodite pozorni na te tri opozorilne znake, so za spletno stran povedali direktorji podjetij.

Delavec, ki meni, da ima le pravice in da mu vse pripada 

Nikoli se ne obnašajte, kot da vam napredovanje ali povišica pripadata kar sami po sebi, pravi Tom Gimbel, direktor podjetja LaSalle Network, ki se ukvarja s kadrovanjem in zaposlovanjem. "Ljudje, ki rečejo: 'Naredil bom le tisto, kar je v opisu mojega delovnega mesta, ne bom opravil nič dodatnega, temu sploh ne bom posvetil časa' in pričakujejo, da bodo nagrajeni, niso zaželeni zaposleni," pravi Gimbel za CNBC Make It. Tako boste videti, kot da menite, da ste "nad" svojimi sodelavci, dodaja.

Včasih so zaposleni presenečeni, ko sodelavci s krajšim delovnim stažem napredujejo pred njimi, ki so že dolga leta v podjetju. Vendar čas sam po sebi nikomur ne daje pravice do napredovanja. Seveda lahko pomaga, vendar so napredovanja pogosto bolj odvisna od kakovosti vašega dela, trdnosti vaših odnosov na delovnem mestu in vaših dosežkov pri napredovanju celotnega podjetja, opozarja Gimbel.

Sodelavci
SodelavciFOTO: Adobe Stock

Ne prevzema odgovornosti in kaže s prstom na druge

Napake so del posla in tudi najboljši včasih naredijo napako. Prelaganje krivde na druge je znak za alarm, pravi Talia Fox, izvršna direktorica svetovalnega podjetja za vodstvene delavce KUSI Global. "Priznavanje lastnih napak in visoka stopnja integritete sta ključnega pomena," pravi Foxova in svetuje zaposlenim, naj bodo iskreni. 

Foxova pravi, da je nekoč dala zaposlenemu nalogo in poskrbela, da je vnaprej in temeljito razložila svoja pričakovanja. Ko je zaposleni oddal nalogo, je bila v njej opazna napaka – in za to so obtožili Foxovo, češ da so bila njena navodila nejasna. Ni bila tiho in zahtevala je pogovor. Zaposleni je nato priznal, da je šlo za njegovo napako. 

Foxova pravi, da je tako obnašanje, ko zaposleni za svoje napake obtožujejo druge, manipulativno in zlobno. Namesto da odklanjate svoje napake, se opravičite in se potrudite, da jih popravite.

Zaposleni, k se z vsem strinjajo

Morda boste želeli odgovoriti z "da" na vse, kar vam reče šef, tudi če se z njim ne strinjate. Po mnenju milijarderja in podjetnika Marka Cubana je to znak za alarm.

Cuban pri iskanju novih partnerjev ali zaposlenih išče popolno nasprotje in daje prednost tistim, ki "dopolnjujejo" njegov nabor spretnosti, vendar se ne bojijo spregovoriti, kadar se z njim ne strinjajo, je razkril.

Zaradi zatiranja lastnih predlogov in mnenj se lahko zdite neavtentični in nezaupljivi. Če je vaš šef podoben Cubanu, vas bo bolj spoštoval, če boste glasno izrazili svoje ideje – po potrebi z dokazi in raziskavami. "Ne potrebujem ljudi, da mi rečejo da," je dejal Cuban. "Sam si lahko rečem da ... Potrebujem ljudi, ki bodo izpodbijali ustaljeno modrost in me izzivali, in ko bodo menili, da sem naredil nekaj narobe, rekli: 'Menim, da tukaj delaš napako, in to je razlog, zakaj.'"

Povzeto po CNBC

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 808