Cekin.si
Klicni center

Zaposleni

Direktor zaposlene zamenjal s klepetalnimi roboti in prihranil toliko denarja

M.M.
12. 10. 2023 04.45
0

Suumit Shah, direktor podjetja Dukaan, je 90 odstotkov zaposlenih zamenjal s "chatboti" oz. klepetalnimi roboti. Pojasnil je, zakaj je to storil in katera delovna mesta so najbolj ogrožena.

Potem ko je poleti v svojem podjetju odpustil okoli 90 odstotkov zaposlenih, se je izvršni direktor indijskega podjetja Dukaan Suumit Shah na omrežju X (prej Twitterju) pohvalil z odličnimi rezultati svojega bota, ki temelji na ChatGPT. 

Klepetalni robot, ki temelji na umetni inteligenci, so učili s pomočjo komunikacij zaposlenih s strankami. Izkazalo se je, da lahko umetna inteligenca odgovori na vsa vprašanja tako dobro kot ljudje. 

Shah je vedel, da mora odpustiti večino zaposlenih. To je bila težka, a nujna odločitev, je poudaril. "Zdelo se mi je logično zamenjati celotno ekipo z botom, ki je recimo stokrat pametnejši, ki se takoj odzove in me stane stotino tega, kar bi moral plačati za ekipo za podporo uporabnikom," je v nedavnem intervjuju za The Washington Post Shah pojasnil prednosti uporabe klepetalnega robota.

Umetna inteligenca
Umetna inteligencaFOTO: Shutterstock

Zanj bi bilo logično, da gredo po isti poti tudi druga, podobna podjetja, ki bodo lahko nadomestila ljudi z UI na ustreznih položajih in s tem izboljšala svoje poslovanje in znižala stroške.

Poudaril je, da vsi klicni centri ne bodo odpustili vseh zaposlenih. Kar pa zadeva delovna mesta, ki vključujejo, kot je dejal, "kopiraj in prilepi odgovore", torej splošne odgovore, pa jih bo zagotovo lahko nadomestila generativna umetna inteligenca. "Takih služb je konec. Stoodstotno," je dejal Shah. 

Glede na to, da zahodna podjetja v klicnih centrih pogosto zaposlujejo ljudi iz Indije in s Filipinov, bi lahko številna odpuščanja v kratkem času vplivala na gospodarstvo teh držav. Pri tem pa niso ogrožena le delovna mesta v kontaktnih centrih. Pred kratkim je Emad Mostaque, izvršni direktor Stability AI, opozoril na podobno težavo, ki bi lahko hudo prizadela Indijo. Boji se namreč, da bi lahko do leta 2025 številni indijski razvijalci, ki delajo za zahodna podjetja, ostali brez dela.

Takšen odnos do zaposlenih je sprožil plaz kritik, pa ne toliko zaradi samih odpuščanj, temveč zaradi hvaljenja umetne inteligence na platformi X. Shah je namreč zapisal, da ne le, da njihov "chatbot" oz. klepetalni robot hitreje daje odgovore in hitreje rešuje težave, tudi občutno cenejša rešitev je – po njegovi zaslugi so v podjetju znižali stroške za kar 85 odstotkov.

Gotovo je, da bo prihodnost prinesla odpuščanja zaradi umetne inteligence. Število odpuščenih morda ni tako veliko, kot so nekatere prvotne pesimistične napovedi, vsaj ne na začetku, bo pa umetna inteligenca zagotovo nadomestila ljudi na številnih delovnih mestih in vprašanje je, kaj bodo ti ljudje storili. Očitno se bodo morali prekvalificirati, saj bo njihova delovna mesta prevzela umetna inteligenca.

Klepetalni robot, znan tudi kot chatbot, je programska aplikacija, ki je zasnovana za simuliranje pogovora s človekom preko klepeta. Uporablja se na različnih področjih, vključno z digitalnim marketingom, storitvenim sektorjem, podporo strankam in še več. Namen klepetalnih robotov je zagotoviti uporabnikom interaktivno in avtomatizirano izkušnjo klepeta in odgovarjati na njihova vprašanja, nuditi informacije, opravljati določene naloge ali reševati težave.

Klepetalni roboti se razvijajo s pomočjo umetne inteligence (UI) in strojnega učenja (SU), kar jim omogoča razumevanje in interpretacijo uporabnikovih vprašanj ter ustrezne odgovore. Obstajajo dve osnovni vrsti klepetalnih robotov: vodeni in samoučeči klepetalni roboti.

Vodeni klepetalni roboti delujejo na podlagi predhodno določenih pravil in vzorcev. Razvijalci določijo nabor vprašanj in odgovorov, ki jih klepetalni robot uporabi za interakcijo s stranko. Ta pristop je lahko učinkovit za enostavna vprašanja in odgovore, vendar je lahko omejen, ko se sooča s kompleksnimi ali neznanimi vprašanji.

Samoučeči klepetalni roboti uporabljajo strojno učenje, da se naučijo in izboljšajo svoje sposobnosti skozi čas. Na začetku so opremljeni s temeljnimi podatki in sposobnostmi, nato pa se učijo na podlagi interakcij s strankami. Sčasoma se naučijo prepoznati vzorce v vprašanjih in izboljšati svoje odgovore. Ta pristop omogoča klepetalnim robotom, da se prilagajajo potrebam strank in se izboljšujejo z izkušnjami.

Klepetalni roboti so postali priljubljeni v digitalnem marketingu, saj omogočajo avtomatizirano in personalizirano komunikacijo s strankami. Lahko se uporabljajo za odgovarjanje na pogosta vprašanja, usmerjanje strank na ustrezne vire, zbiranje povratnih informacij in celo izvedbo prodajnih transakcij. S pravilno implementacijo klepetalnih robotov lahko podjetja izboljšajo uporabniško izkušnjo, povečajo zadovoljstvo strank in optimizirajo svoje marketinške strategije.

Obstaja več platform in orodij, ki omogočajo razvoj in upravljanje klepetalnih robotov, vključno z uporabo programskih jezikov, kot sta Python in JavaScript, ter klepetalnih robotov, kot je Chatfuel, Dialogflow in IBM Watson. Klepetalni roboti so vse bolj priljubljeni in se pričakuje, da bodo imeli pomembno vlogo v prihodnosti digitalnega marketinga in komunikacije s strankami.

Vir: Zimo, The Washington Post

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 856