Finsko podjetje Framery ima približno 400 zaposlenih po vsem svetu. In v vseh podružnicah negujejo finski odnos do odnosov in počutja na delovnem mestu. Spodbujajo zavzetost in zadovoljstvo delavcev. Spomnimo, da je Finska že sedmo leto zapored najsrečnejša država na svetu, kot je razvidno iz najnovejšega poročila World Happiness Report. Zato ni presenetljivo, da so odprta komunikacija, timsko delo in predvsem dobro počutje zaposlenih prednostne naloge v proizvodnem podjetju Framery s sedežem v Tampereju na Finskem, ki izdeluje zvočno izolirane kabine za pisarniške prostore.
Anni Hallila si kot vodja oddelka za ljudi in kulturo v podjetju prizadeva, da bi se zaposleni med delom počutili srečne in zadovoljne. Za spletno stran CNBC Make It je dejala, da s svojo ekipo uporablja nekaj običajnih finskih fraz za ustvarjanje okolja, v katerem lahko zaposleni na delovnem mestu uspevajo. Preverite, katere fraze so to!
1. Kdor sprašuje, se ne bo oddaljil od poti.
Finska delovna mesta imajo običajno plosko hierarhijo, kjer se posamezni sodelavci počutijo enakovredne pri izražanju svojih misli o poslovanju kot izvršni direktorji in drugi vodilni delavci. Ta stavek poudarja to miselnost in kaže, kako zaupanja vredno okolje, v katerem se ljudje počutijo svobodne pri deljenju svojih mnenj, koristi organizaciji na splošno.
Za izpostavljanje vprašanj in iskanje rešitev so potrebni ljudje na vseh ravneh organizacije, pojasnjuje Hallila. "Če obstaja odprta komunikacijska linija, kjer lahko vsakdo postavlja vprašanja, pa naj bo to generalni direktor ali kdor koli v podjetju, potem se bo našla pot naprej," je razložila.
Delavci v podjetju Framery so spodbujeni, da spregovorijo o vprašanjih, s katerimi se ukvarjajo, pa tudi o ciljih podjetja kot celote. "Postavim lahko vsa vprašanja, ki jih moram postaviti, da bi bila uspešna v svoji vlogi, ali pa postavljam vprašanja za dobro podjetja," pravi Hallila. "Torej tudi če to ni moja naloga in vidim nekaj, kar bi bilo treba obravnavati, sem odgovorna, da postavim vprašanja, da ne bi kot podjetje skrenili s poti," je razložila.
2. Delajte pametneje, ne težje.
Vodje naj svojim zaposlenim pomagajo delati s takšno miselnostjo, pravi Hallila. "Šefi morajo jasno izražati svoja pričakovanja in voditi tako, da bodo njihovi zaposleni lahko ostali osredotočeni na poslovne prednostne naloge, ki so najpomembnejše. Lahko namreč delate in delate in delate, vendar je vprašljivo, ali boste dejansko dosegli več," pravi.
Najdite torej lažjo in hitrejšo pot do cilja. "Ne gre za lenobo. Gre za to, da pametno izberete, na kaj se osredotočite. Izberite način dela, ki vam omogoča zdravo ravnovesje med delom in zasebnim življenjem," je svetovala.
3. Težav ne pometajte pod preprogo.
V poslu je veliko težkih, morda celo neprijetnih vprašanj, ki jih je treba nasloviti. Nato pa se je treba odprto in z občutkom varnosti o njih tudi pogovarjati. "Enostavneje rečeno: verjamemo, da se stvari rešijo, ko se o njih razpravlja," pravi Hallila.

4. Kar pustiš za seboj, boš našel pred seboj.
Če določeno vprašanje ali težavo pustimo nenaslovljeno, se bo kasneje razvilo v težavo. "Če pustiš težave za seboj, jih boš na drugi točki našel pred seboj. Zato je edini način, da se jih lotiš, ta, da jih dejansko obravnavaš, ko se pojavijo," je pojasnila.
5. Najprej se s hrbtom previdno približajte drevesu.
Sicer smo uporabili dobesedni prevod, a naj ga dodatno pojasnimo. Ta fraza ponazarja, kaj se zgodi, če ne načrtujete vnaprej ali ne razmišljate o posledicah določenih poslovnih odločitev, pravi Hallila. "Če ne načrtujete, kaj počnete, boste šli najprej nazaj proti drevesu in se poškodovali, v nasprotju z dejanskim načrtovanjem vnaprej in pametnim ravnanjem pri tem, kar želite doseči," pravi.
Gre za strateška načrtovanja podjetja, v teh načrtovanjih pa so pogosto vključeni zaposleni na vseh ravneh organizacije. "Strateško načrtovanje podjetja zagotavlja, da imajo ljudje občutek, da so slišani, da imajo besedo pri naši strategiji ali da vsaj razumejo, za kaj gre," je pojasnila in dodala, da mora strateško načrtovanje potekati s spoštovanjem do časa vseh zaposlenih.
Povzeto po CNBC.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV