André Spicer je profesor organizacijskega vedenja na Poslovni šoli Bayes v Cityju, Univerze v Londonu. Za spletno stran The Guardian je opozoril na zaposlene, ki so najbolj nevarni za podjetja.
Na Cekin.si smo že predstavili zaposlene, ki zagovarjajo "tiho opustitev delovnih nalog", sedaj pa poglejmo, kdo so "glasni delavci". Kdo to sploh so?
"Če ste imeli sodelavca, ki se več časa pogovarja o delu, kot ga dejansko opravlja, potem ste bili priča glasnemu delavcu iz prve roke. To so zaposleni, ki svojo temeljno nalogo vidijo v tem, da vsem povedo, kaj so naredili. Za te posameznike je dejansko delo le oddaljena misel. Trudijo se za tvite in delajo za všečke na LinkedInu," je razložil Spicer in dodal, da jim na kraj pameti ne pride, da bi kakšno nalogo res opravili.
V bistvu ta fenomen ni nič novega, pravi. Če skupini ljudi daš nalogo, se bo vedno našel nekdo, ki bo najbolj glasno vzdihoval.
"Evolucijski psihologi vam bodo povedali, da je stokanje, godrnjanje in vzdihovanje način, kako signaliziramo svoj prispevek v upanju, da bomo poželi nagrade," razloži. "Ker je delo postajalo vse bolj zapleteno, se je vse bolj zapletala tudi taktika glasnega delavca. Vzdihi, stoki in godrnjanje niso več dovolj. Ubrali so druge taktike samopromocije. Na sestanku zaposlenih se pohvalijo, koliko energije so vložili v projekt. Odlični so pri razvijanju podrobnih načrtov, predlogov in vizij o tem, kaj bodo dosegli v prihodnosti. Za glasnega delavca je naloga, o kateri se ne govori, naloga, ki ni opravljena," je dodal.
Kako pa delujejo sedaj, ko se delo opravlja tudi na daljavo?
Živimo v času, ko je veliko dela opravljenega na daljavo, ko nas sodelavci in nadrejeni ne vidijo. "Glasni delavci" zato trpijo – mnogi se počutijo nevidne, premalo cenjene, ker ni šefov ali kolegov, ki bi videli njihov trud. Vsi morajo videti, da so produktivni.
Vicki Salemi, karierna strokovnjakinja na zaposlitvenem portalu Monster, je potegnila ločnico med nekom, ki samozavestno izstopa na delovnem mestu, in glasnim delavcem. "Prvi izbere, kdaj bo spregovoril, da pokaže svoj resnični trud. Drugi si želi pozornosti in rad izstopa, čeprav ni naredil nič posebnega."
"Glasni delavci" so ponavadi negotovi posamezniki, ki jim manjka samospoštovanja. To nadomestijo s pripovedovanjem in razlaganjem, kaj vse so naredili, koliko so se žrtvovali. Nekateri tudi obupno želijo zunanje potrditve in nagrade za opravljeno delo.
Salemi poudarja, da lahko takšni delavci čutijo potrebo po nenehni samopromociji, tudi ker ne dobijo priznanja ali pozornosti od šefov ali kolegov.
Preveč glasnih zaposlenih lahko negativno vpliva na podjetje
Raziskave si pokazale, da so "glasni delavci" mislili, da bodo z deljenjem svojih uspehov postali bolj priljubljeni med sodelavci in nasploh v podjetju, a zgodilo se je ravno obratno.
"Preveč samopromocije je lahko pogubno za delovne skupine in celotne organizacije. Nedavna študija je pokazala, da velik samopromotor v vaši ekipi zmanjša uspešnost celotne skupine," je opozoril Spicer za The Guardian.
Kako se soočiti z "glasnim delavcem"?
1. Prepoznajte trud, ne samo razkazovanja
Pogosto je tako, da prav delo, ki ga sploh ne zaznamo, vzdržuje organizacijo in delovanje podjetja. Vodje bi morale imeti globlji pogled v delo skupine. Tako bodo lahko prepoznali ves trud tistih zaposlenih, ki ne spadajo v skupino "glasnih delavcev". Tako bodo spodbujali kulturo, kjer se cenijo resnična produktivnost in rezultati, ne le samopromocija.
2. Treba je razumeti, da obstajajo različni stili dela
Nekateri so bolj glasni glede svojih prizadevanj, drugi pa so tišji in bolj osredotočeni na naloge. Dober vodja bi moral ceniti in priznati oba pristopa ter se zavedati, da lahko različni slogi dela prispevajo k raznoliki in učinkoviti ekipi.
3. Komunicirajte in posredujte povratne informacije
Če opazite člana ekipe, ki nenehno poudarja svoje delo bolj kot dejanske rezultate, se o tem pogovorite z njim. Zagotovite konstruktivno povratno informacijo, ki spodbuja ravnovesje med samopromocijo in produktivnim delom. To ne bo pomagalo le posamezniku, ampak tudi celotni ekipi.
Vir: TPortal, The Guardian