Na delovnem mestu se lahko počutite, kot da ste zašli na minsko polje. Še posebej, če ste introvertirani. Vendar obstaja dobra novica, poroča spletna stran CNBC: lahko postanete opaženi, ne da bi se udeležili vsakega družabnega dogodka, pravi predavatelj na Univerzi Stanford in strokovnjak za komunikacijo Matt Abrahams.
Ključ je v namernem vključevanju določenih ljudi okoli vas – vašega "občinstva", kot jih imenuje Abrahams. V pisarni so lahko na primer vaši sodelavci, nadrejeni ali celo stranke.
"Največja napaka, ki jo ljudje delajo pri komuniciranju, je, da se ne osredotočajo na potrebe občinstva," pravi Abrahams za CNBC Make It. "Pozornost je najdragocenejša dobrina, ki jo imamo danes na svetu. Če svojega sporočila ne prilagodim vam, mu ne boste posvetili pozornosti," je opozoril.
Na voljo imate tri osnovne metode za ugotavljanje, kaj je pomembno za vaše občinstvo, opozarja: izvidništvo, razmislek in raziskovanje.
"To je edini način, da bo vaše delo relevantno," pravi Abrahams. "Poznati morate svoje občinstvo. Z njimi se morate pogovarjati, jih poslušati, opazovati ... Spoznati morate, kaj je za ljudi pomembno, nato pa jim prilagoditi svoje sporočilo," je poudaril.

Izvidništvo
Izvidništvo lahko poimenujete tudi kot raziskovanje ali opazovanje. Ko ste v izvidnici, kritično razmišljajte o načinu medsebojnega sodelovanja svojih sodelavcev. Nato zrcalite njihove stile komuniciranja, tako po vsebini kot načinu podajanja te vsebine, priporoča Abrahams.
Če se pogovori osredotočajo na delo, se jih lotite z jasnim, jedrnatim in formalnim jezikom. Če se pogosto pogovarjajo o knjigah, televizijskih oddajah ali hišnih ljubljenčkih, se posvetite skupnim interesom.
Dodaja, da kljub vsemu morate ostati pristni! Še vedno morate biti vi – vi. A pri sogovornikih morate "razumeti njihove cilje in ključne kazalnike uspešnosti," pravi Abrahams.
Več priložnosti za raziskovanje si lahko zagotovite tako, da zaprosite za preproste naloge, ki vas postavijo v odnos z odločevalci v podjetju. Lahko se na primer prostovoljno prijavite za vodenje zapiskov na sestanku, do katerega sicer ne bi imeli dostopa.
"Nenadoma vam vloga, ki jo imate – vsakdanja vloga, ki je mnogi ne marajo – omogoča dostop in vpliv," je Abrahams povedal za Make It.
Raziskave
Abrahams pravi, da se lahko o vplivu učite tudi zunaj delovnega mesta. Opazujte, kako vas zabava vaš najljubši ustvarjalec podkastov. Razmislite, zakaj vas zanima vaš najljubši govorec na TEDu.
Morda boste opazili nekaj vzorcev. Raziskave, ki jih navaja omenjena spletna stran, kažejo, da uporaba "vključujočega jezika", kot je beseda "mi" ali ime druge osebe, pomaga vaši publiki ostati osredotočena. Druge študije ugotavljajo, da je pri podajanju priporočil najbolje uporabljati sedanji čas – "ta knjiga mi je všeč" ali "v tej restavraciji imajo okusno hrano". Izjave so tako bolj prepričljive, kot če bi uporabili pretekli čas.
Za navdih lahko povprašate tudi svojega najljubšega klepetalnega robota z umetno inteligenco, a le, če njegove odgovore jemljete z rezervo. Poskusite s spodbudo, kot je: "Vodim sestanek na to temo ... Katera vprašanja bi lahko zastavil [svojim poslušalcem], da bi jih pritegnil k sodelovanju?"predlaga Abrahams. "Vprašanja že po svoji naravi spodbujajo ljudi k sodelovanju," dodaja.
Razmislek
Abrahams pravi, da njegovih priporočil ni treba upoštevati v določenem vrstnem redu, vendar je koristno čim pogosteje razmišljati o svojih interakcijah in njihovi učinkovitosti.
"Razmislek vam lahko pomaga, da se osredotočite in določite prednostne naloge, s katerimi morate začeti. Na koncu si morate vzeti trenutek in razmisliti, kaj je bilo najbolj koristno," pravi.
Refleksija vam lahko pomaga pri učenju iz napak. Če se občinstvo ni dobro odzvalo na vaš pristop, si vzemite nekaj časa, da ugotovite, zakaj, in poskusite znova. Večina introvertiranih ljudi na tem področju ne potrebuje napotkov, ugotavlja Abrahams.
"Ekstrovertirani ljudje običajno govorijo, preden razmislijo. Introvertirani pa naredijo ravno nasprotno," pravi. "Introvertirani imajo običajno višjo čustveno inteligenco, saj več opazujejo in ... So nagnjeni k razmišljanju," je še dodal.
Povzeto po CNBC.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV