Na delovnih mestih se zberejo zelo različni ljudje, zato je zelo pomembno, da imajo ti posamezniki dobro razvite komunikacijske veščine. Na žalost se velikokrat zgodi, da temu ni tako. Na to je opozorila tudi izvršna direktorica Shizu Okuso, ki je za CNBC opisala eno vrsto zelo težavnih zaposlenih.
"To je nekdo, ki slabo komunicira, zlasti med konfliktom ali nesoglasjem," pravi Okusa, ustanoviteljica in izvršna direktorica newyorškega podjetja Apothékary, ki se ukvarja z wellnessom. Še posebej ne mara, kadar ljudje javno kritizirajo svoje sodelavce na delovnem mestu, saj to le redko spodbuja konstruktiven dialog in lahko pogosto privede do poglabljanja konflikta, pravi.
Opravljanje je zelo enostavno, a posledice so lahko hude, pravi Okusa, katere podjetje je lani v devetih mesecih ustvarilo 20 milijonov dolarjev prihodkov (več kot 19,5 milijona evrov), je razvidno iz dokumentov, ki jih je pregledal CNBC Make It.
In ne le opravljanje za hrbtom. Tudi izpostavljanje ljudi na skupnih sestankih je lahko težavno, meni direktorica. Takšne situacije lahko odtujijo zaposlene – tudi tiste, ki ne sodelujejo in jim je preprosto neprijetno biti priča konfliktu – in lahko postanejo kadrovski problem zaradi ustvarjanja sovražnega delovnega okolja.
"Namesto tega poskusite povabiti ljudi k sebi," pravi Okusa. "Povabite jih k zasebnemu pogovoru in se z njimi neposredno posvetite svojim pomislekom, tako da lahko razpravljata brez strahu pred zadrego ali obsojanjem s strani drugih," je dejala.
"Mislim, da večina stvari propade zaradi slabe komunikacije," pravi Okusa in dodaja, da morajo predvsem vodje postaviti pozitivne standarde za kulturo in komunikacijo. "Stvari bi lahko bolje povedali, jih bolje delili ali pa je bil kontekst napačen," je dodala.
Kako konstruktivno reševati konflikte na delovnem mestu?
Ko se naslednjič s sodelavcem ne bosta strinjala, se na naslednjem sestanku ne spravite vsi skupaj nanj. Naredite korak nazaj in ocenite situacijo, je za CNBC Make It povedala Carolyn Kleiman, karierna strokovnjakinja pri Resume Builder.
"Če na primer stvari raje opravite vnaprej, vaš sodelavec pa čaka do zadnje minute, lahko svojo skrb verjetno odpravite s kratkim individualnim sestankom," je dejala Kleimanova. "Če je vaše vprašanje povezano z značajem ali osebnostjo vašega sodelavca, boste morda poskušali omejiti svoje stike," je dejala Kleiman. Naj bodo stvari kratke, površinske in profesionalne, je dodala, saj ni treba vrtati v globine in psihoanalizirati sodelavca.
Če imate težavo s šefom, jo dokumentirajte in izpostavite na naslednjem individualnem srečanju, je dejala Kleiman. "Težko je imeti šefa, ki nima komunikacijskih spretnosti. Poskusite predpostaviti, da ima pozitivno namero, a če se njegovo vedenje še vedno ne bo spremenilo, razmislite o tem, da zadevo prenesete na kadrovsko službo, zlasti če imajo vaši kolegi podobne izkušnje," je za CNBC Make It povedal Gorick Ng, karierni svetovalec s Harvarda. "Noben vodja se zjutraj ne zbudi z mislijo: 'Kako lahko svoji ekipi čim bolj zagrenim življenje'," je dejal Ng.
Pomembno je, da se vsi v kolektivu vprašajo in težijo k odgovoru na vprašanje: "Kako lahko opravimo to delo in živimo srečno življenje?".
Vir: CNBC Make It