Ko se je med epidemijo v ZDA zgodil val odpovedi, ki mu je sledil fenomen tihe odpovedi, so tamkajšnji delodajalci dojeli, da bodo morali biti pozorni na dobro počutje svoje delovne sile.
In kaj naj stori vodja, ko k njemu pride zaposleni, ki meni, da je na poti v izgorelost ali da je že izgorel? Mnogi šefi ne vedo, kako postopati, saj niso izobraženi v tej smeri. Ne vedo, kako se odzvati v trenutku pogovora, kako poskrbeti za takšnega zaposlenega in sploh za dobro počutje zaposlenih na delovnem mestu.
Morda bodo predlagali nekaj dni dopusta, kratko bolniško, boljšo organizacijo dela in časovno optimizacijo dela, tečaj joge po službi ... A nič od tega ne bo odpravilo vzrokov izgorelosti, kot so delovna obremenitev, slabi odnosi na delovnem mestu ali pomanjkanje spoštovanja.
Pogovori o izgorelosti na delovnem mestu so lahko velik izziv tudi za najboljše vodje, poroča spletna stran Harvard Business Review (HBR). Zato so sestavili nekaj nasvetov in usmeritev za vodje oddelkov, kako naj ravnajo, če jim zaposleni razkrije, da je izgorel.

1. Resno obravnavajte skrbi vašega zaposlenega glede izgorelosti
Za vodjo je morda skušnjava, da zaposlenega odpravi z besedami, da o izgorelosti pretirava in da ni dovolj odporen na običajen delovni stres.
"Toda ne glede na to, ali njihov položaj ustreza uradni definiciji izgorelosti ali ne, je pomembno, da jih vzamemo resno, saj se nekaj dogaja," piše na omenjeni spletni strani.
"Mnogi zaposleni menijo, da jih njihovi vodje ne cenijo – pravzaprav le eden od štirih zaposlenih meni, da delodajalcu ni vseeno za njihovo dobro počutje. Vzemite si čas za čimprejšnjo obravnavo situacije v pogovoru ena na ena, ne v hitrem klepetu na hodniku. To kaže, da ste zaskrbljeni in da vam je mar. Če si vzamete čas za poglobljeno poslušanje, boste okrepili odnos z zaposlenim," dodajajo.
Da bi zagotovili, da se vaš zaposleni počuti slišanega, mu dovolite, da v celoti izrazi svoje misli, ne da bi ga prekinjali. Poskusite počakati sedem sekund ali približno dva cikla počasnega globokega dihanja, preden se odzovete. Pustite, da se njihove besede ujamejo.
Pomembno je tudi, da ne sklepate o njihovih občutkih ali vzrokih za njihovo izgorelost. Vadite aktivno poslušanje tako, da ponavljate, kar ste slišali. Vprašajte, ali ste jih pravilno razumeli, in pazite, da ne končate pogovora, dokler vaš zaposleni ne meni, da je izrazil, kar je moral povedati.

2. Razumeti njihovo izkušnjo izgorelosti
Ko je zaposleni razburjen, je težko ugotoviti, ali začasno čuti negativna čustva, je v tem trenutku izčrpan ali je resnično izgorel. S svojim raziskovanjem in svetovanjem je avtor članka na strani HBR razvil tri vprašanja, ki lahko vodjem pomagajo hitro oceniti, kako njihovi zaposleni doživljajo izgorelost:
Se počutite kompetentne in učinkovite pri svojem delu?
To določa, kako se zaposleni počuti glede svoje učinkovitosti, delovne uspešnosti in sposobnosti izpolnjevanja svojih delovnih obveznosti. Njihov odgovor vam bo pomagal razumeti, ali bi jim koristila dodatna podpora, usposabljanje ali inštruiranje, da bi bili učinkovitejši.
Ali se v službi počutite čustveno izčrpane in/ali imate fizične simptome?
To zajema negativna čustva, utrujenost in simptome telesnega zdravja, kot so s stresom povezani glavoboli, pogoste bolezni, nespečnost ali tesnoba. Zelo zagnani delavci včasih še naprej dobro delujejo, medtem ko njihovo zdravje trpi, kar lahko povzroči, da produktivni zaposleni zapusti vašo organizacijo.
Se vam zdi, da ste cinični ali vam je do sodelavcev ali strank manj mar kot nekoč?
To zajame spremembo v povezanosti zaposlenega z delom, ki ga opravlja, kar se pogosto kaže kot splošen občutek cinizma. Ljudje, ki so običajno navdihnjeni in predani cilju, lahko opazijo, da so izgoreli, ko izgubijo pomen v tem, kar je bilo zanje nekoč smiselno delo.
Vprašajte svojega zaposlenega, kako pogosto doživljajo vsakega od teh pojavov: redko, občasno ali pogosto. Zmerne izkušnje vseh treh razsežnosti lahko kažejo, da je zaposleni v nevarnosti izgorelosti, medtem ko "pogosto" pomeni, da je morda že izgorel.
3. Ugotovite temeljne vzroke njihove izgorelosti
Prepoznavanje vrste izgorelosti, ki jo doživlja vaš zaposleni, je ključnega pomena za ustvarjanje rešitev. Na primer, vlaganje v razvoj zaposlenih lahko pomaga preprečiti občutke cinizma glede tega, ali jih njihova organizacija res ceni.
Začnite z vprašanjem, kateri so njihovi največji stresorji. Najpogosteje ima vaš zaposleni dober občutek, kaj povzroča njihov občutek izgorelosti. Če tega ne storijo, jih lahko dodatno spodbudite tako, da jih prosite, naj razmislijo o določenem času, ko so bili najbolj pod stresom ali izgoreli.
Kaj se je dogajalo v tistem trenutku? Na primer, lahko rečejo, da jim pri projektu primanjkuje osebja, zaradi česar delajo pozno in so nenaspani. To vam omogoča, da hitro ugotovite, ali viri njihovega stresa prihajajo od doma (na primer finančni pritiski ali družinske obveznosti) ali zahteve na delovnem mestu (neusklajenost med pričakovanji in časom ali sredstvi, ki jih morajo izpolniti).
4. Razmislite o kratkoročnih in dolgoročnih rešitvah
Kot vodja morate obravnavati izziv svojega zaposlenega tukaj in zdaj, pa tudi dolgoročno, te dve rešitvi pa se lahko razlikujeta.
Za začetek vprašajte svojega zaposlenega: Kaj bi zdaj takoj izboljšalo tvoje počutje? Morda imajo predloge - na primer dodatno podporo za projekt, ponovno pogajanje o nerealnem roku ali prosti čas.
Nato jih vprašajte: Kaj bi tvoje počutje izboljšalo na dolgi rok? Na tej točki vam ni treba rešiti vseh njihovih težav, vendar je koristno začeti razmišljati o možnostih.
5. Spremljanje
Reševanje izgorelosti ni enkratna rešitev; pomembno se je zavedati, da je treba spremembe skozi čas vzdrževati. Sodelujte s svojim zaposlenim, da določite, kakšno je njihovo idealno stanje dobrega počutja in zavzetosti na dolgi rok – na primer, da se po službi počutijo polne energije ali da se vsakodnevno vključujejo v pomembne visokokakovostne povezave v toku dela.
Vir: Harvard Business Review
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV