Kako se ne obnašati v službi? Imamo odgovore

Kako se ne obnašati v službi? Imamo odgovore

M.M.
18.10.2024, 4:01
0
Se sploh zavedate, kako se obnašate na delovnem mestu, kjer veljajo pravila profesionalnosti? Ustavite se, umirite in razmislite, kakšen vtis oddajate. Kako vas sodelavci dojemajo? In katere so tiste lastnosti, ki niso preveč priljubljene?

Za prikaz vsebine je potrebno omogočite piškotke družbenih omrežij. Omogoči piškotke

Ljudje smo si pač različni in s tem ni nič narobe. Razlike je treba spoštovati, a obstajajo določene lastnosti ljudi, ki so za okolice izredno naporne, celo moteče. V nadaljevanju članka vam bomo predstavili štiri take lastnosti. Če jih zaznate tudi pri sebi, je morda čas, da se poglobite vase in razmislite, zakaj ravnate tako. 

Morda tega nočejo priznati, a velika večina ljudi želi narediti dober vtis. Še posebej, ko nekoga šele spoznavajo. Mnogi gredo takrat v drugo skrajnost in se delajo, da so nekaj, kar sploh niso. Skrivajo lastne napake in pogosto postanejo igralci in manipulatorji. Seveda to ni dobro in vedno smo na strani tega, da mora biti vsak pošten in pristen, priznati napake in vrline ter se ne bati pokazati, da smo ranljivi, da smo ljudje.

Seveda pa so tudi taki, ki zaradi določenih lastnosti v družbi ne pustijo preveč dobrega vtisa. So pasivno agresivni, preveč vsiljivi ali brutalno nesramni. Težko je pričakovati, da bomo drugim simpatični, če se tako obnašamo. Že samo zaradi nekaj negativnih lastnosti lahko ranite nekatere odnose in zmanjšate možnosti za sklenitev novih poznanstev.

Katere lastnosti in katera vedenja po mnenju spletne strani HackSpirit uničijo dober vtis in vašo priljubljenost v družbi?

Egocentričnost

Egocentričnost
EgocentričnostFOTO: Adobe Stock

Vsi se včasih radi pohvalimo s svojim uspehom in pripovedujemo o aktualnih dogodkih – in s tem ni nič narobe. Težava pa nastane, ko človek nenehno želi biti glavna tema pogovora in v središču dogajanja. Še posebej je problematično, ko egocentrik ne posluša drugih in ne ceni, kar ima sogovornik povedati, ampak komaj čaka, da nadaljuje in temo obrne nase.

Pogovor bi res moral biti dialog – vsi bi morali pustiti drugim, da povedo, kar hočejo povedati, in jih ne prekinjati. Morali bi vaditi aktivno poslušanje in biti osredotočeni na to, kar nekdo govori. V pogovoru morate pokazati empatijo in razumevanje, vzdrževati očesni stik in paziti na ton, mimiko in kretnje. Vse to razkriva, ali sogovornika res poslušamo. Vsekakor pa osredotočenost nase ni zaželena lastnost in bi vas lahko zelo hitro stala dobrega vtisa.

PREBERI ŠE

Resnični uspeh pride takrat, ko znaš prisluhniti tudi drugim

Nezanesljivost

Druga negativna lastnost – a tudi navada – je neizpolnjevanje obveznosti v roku. Vsakemu se lahko zgodi, da mu zaradi preobremenjenosti z delom ne uspe narediti obljubljenega, a če nenehno kršite dogovore ali ste strašno nezanesljivi, pustite negativen vtis. Ko je oseba nezanesljiva, ne morete zagotovo vedeti, ali bo prišla na sestanek, se oglasila na telefon ali na primer opravila določeno nalogo. Še huje je, če ne prizna krivde in ne vidi težave v dolgoročnem ignoriranju stvari.

Pretirana kritičnost

Ni pomembno le, kaj poveš, ampak tudi, kako nekaj poveš. Kritika ni nujno slaba – lahko nas celo spodbudi, da postanemo boljši in stvari popravimo. Gre za to, da se pod krinko kritike pogosto skrivajo obsojajoči in nesramni komentarji, ki slabo vplivajo na druge. Na primer, če želite nekoga opozoriti, da vedno zamuja, poskusite to povedati na vljuden način, kot je: "Opazil sem, da večkrat nisi prišel ob dogovorjenem času, zato bi bilo v prihodnje super, da napoveš zamudo." . Pomembno je opozoriti na to, kar ni v redu, a ne tako, da osebo sramotite. 

PREBERI ŠE

Direktorji razkrili 3 vrste zaposlenih, ki vnašajo toksičnost v kolektiv

Pretirana negativnost

Ste optimist ali pesimist – ali je odvisno od situacije? Ljudi na splošno odvrnejo preveč negativni in toksični ljudje. To so tisti, ki mislijo, da so najslabši in ki samo čakajo na trenutek, da se bodo pritoževali. Ponavadi imajo monologe in drugih sploh ne slišijo. 

Narobe bi bilo pričakovati, da bomo vsi vedno nasmejani in pozitivni. Vsi imamo boljše in slabše dneve in pravico do najrazličnejših čustev, a če v vsem vidiš le negativno, lahko to slabo vpliva na medčloveške odnose. Poskušajte podpirati druge in uživati v lepih malenkostih, ki se vam zgodijo tekom dneva.

PREBERI ŠE

Kako naj novi zaposleni vzpostavijo pozitivne odnose s sodelavci?

Vir: net.hr