Cekin.si
Različne generacije na delovnem mestu

Zaposleni

Katere generacije v službah več uporabljajo orodja umetne inteligence?

M.M.
19. 02. 2024 04.32
0

Mlajši delavci na delovnem mestu dejansko manj uporabljajo umetno inteligenco kot pripadniki generacije X in milenijcev.

Mnogi bi si mislili, da bodo digitalno usmerjeni pripadniki generacije Z, ki so odraščali z uporabo pametnih telefonov s funkcijo prepoznavanja obrazov, bolj odprti za uporabo umetne inteligence pri delu, da bi povečali produktivnost, kot starejše generacije. Vendar pa nedavna študija kaže, da je morda ravno obratno.

Družba Ernst & Young je v sodelovanju z zunanjo raziskovalno skupino izvedla raziskavo med 1000 Američani s polnim delovnim časom in s krajšim delovnim časom v različnih starostnih skupinah. Raziskovalci so želeli ugotoviti, kako se skrbi v zvezi z uporabo umetne inteligence (UI) razlikujejo glede na generacijo.

V svetovalnem velikanu so ugotovili, da so starejši ameriški delavci očitno bolj odprti za uporabo UI kot njihovi mlajši kolegi. Na vprašanje, kdo na delovnem mestu največkrat uporablja to tehnologijo, je 74 odstotkov anketirancev iz generacije milenijcev (rojeni med letoma 1981 in 1996) in 70 odstotkov anketirancev iz generacije X (rojeni med letoma 1965 in 1980) odgovorilo, da so na delovnem mestu uporabljali orodja, kot je ChatGPT podjetja OpenAI.

Pri anketirancih iz generacije Z pa je bilo drugače. Le 63 odstotkov Američanov, rojenih med letoma 1997 in 2005, je dejalo, da so na delovnem mestu uporabljali umetno inteligenco.

Raziskovalci menijo, da je eden od razlogov, zakaj pripadniki generacije Z manj zaupajo umetni inteligenci kot starejši delavci, ta, da so mlajši Američani morda manj prepričani, da lahko umetna inteligenca ustvari pravo dodano vrednost.

"Čeprav je to za mnoge morda presenečenje, a za najmlajšo in najstarejšo generacijo na delovnem mestu zaupanje v UI ni povezano le z varnostjo in zaščito: gre za to, ali tehnologija deluje," je v študiji zapisala Marcie Merriman, vodja EY za kulturna spoznanja v Ameriki.

Po mnenju Merrimanove bi lahko bila druga razlaga različna stopnja udobja, ki ga imajo mlajši in starejši ljudje pri uvajanju novih tehnologij.

Predstavniki generacije X se morda počutijo bolj prisiljene naučiti se uporabljati umetno inteligenco pri delu, da bi sledili hitrim spremembam, in se bodo spoprijeli z morebitnimi tehničnimi izzivi. Medtem lahko pripadniki generacije Z, ki so z orodji UI odraščali v vsakdanjem življenju in imajo visoka pričakovanja glede tehnologije, hitreje spremenijo način uporabe, če jim ta ne služi.

ChatGPT
ChatGPTFOTO: AP

"Generacija Z je odraščala v tehnološkem okolju in je veliko bolj dovzetna temu, kdaj umetna inteligenca deluje in kdaj ne," je za Business Insider povedal Dan Diasio, globalni vodja za umetno inteligenco pri podjetju EY. "Če umetna inteligenca ne deluje, potem preidejo na naslednjo stvar."

Nekaterim pripadnikom generacije Z je uporaba umetne inteligence pomagala pri opravljanju njihovega dela. Tudi Morgan Young, ki je 20-letna ustvarjalka vsebin, ChatGPT uporablja za pomoč pri raziskovanju in snovanju predlogov za predstavitev blagovnim znamkam, s čimer je po njenih besedah prihranila čas in izboljšala svoje vsebine. Drugi uporabljajo umetno inteligenco za načrtovanje zgodnejše upokojitve kot njihovi starejši kolegi.

Nekaj pa še kar ni jasno: ali bodo zaposleni zaradi umetne inteligence na delovnem mestu delali bolje. Nekatere študije ugotavljajo, da je generativna UI prihranila ure dela, druge pa kažejo, da lahko uporaba ChatGPT poslabša učinkovitost delavcev. 

Povzeto po Business Insider

 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 856