Po svetu se vrstijo testiranja štiridnevnega delovnega tedna, med drugim tudi v Sloveniji. Izkušnje so večinoma zelo pozitivne in zaposleni so tak način dela sprejeli z veseljem.
Tako na primer v ZDA velika večina oz. kar 87 odstotkov delavcev pravi, da bi jih zanimal štiridnevni delovni teden, 82 odstotkov pa jih verjame, da bi bila splošna uvedba takega dela v ZDA uspešna, je razvidno iz majske raziskave, ki jo je opravila družba Morning Consult, in sicer med 1047 vprašanimi.
Toda podpora skrajšanemu delovnemu tednu se zmanjša v primeru, če je delo na daljavo izključeno: 75 odstotkov delavcev pravi, da bi jih krajši teden zanimal, če bi bilo delo na daljavo dovoljeno "ves čas ali skoraj ves čas", vendar le 51 odstotkov delavcev podpira krajši teden, če bi bilo delo na daljavo "popolnoma prepovedano", poroča spletna stran CNBC.
Treba je omeniti, da je v raziskavi Morning Consult štiridnevni delovni teden opredeljen kot delo štiri dni na teden po več kot 10 ur na dan.
Presenetljive so generacijske razlike

93 odstotkov milenijcev in 88 odstotkov pripadnikov generacije X je za uvedbo krajšega delovnega tedna. Zakaj? Odgovor bi lahko dobili v ločeni raziskavi, ki jo je prav tako opravila omenjena družba. V njej so mladi dejali, da so po zaključku službe pogosto ali včasih preveč utrujeni, da bi lahko uživali v zasebnem življenju. Zato bi jim tridnevni konec tedna prišel zelo prav.
Za Generacijo Z pogosto stereotipno menijo, da si želi popolnoma predrugačiti delovna okolja. Zanimivo je na primer, da si le 83 odstotkov te generacije želi krajšega delovnega tedna. Strokovnjaki ugibajo, da je to morda zato, ker se mladi želijo dokazati na delovnem mestu, kar pomeni, da morajo biti na očeh nadrejenim. Morda se tudi bojijo, da bodo zaostajali pri opravljanju enake količine dela v krajšem času.
Medtem pa najmanj zanimanja za te ukrepe kažejo pripadniki baby boom generacije. Za krajši delovni teden bi glasovalo le 72 odstotkov.
Nobena generacija pa ni šla pod 70 odstotkov izraženega zanimanja za krajši delovni teden, kar vseeno kaže, da je za to vrsto dela veliko zanimanja, je v poročilu zapisala Ellyn Briggs, analitičarka blagovnih znamk pri podjetju Morning Consult.
Po januarskih podatkih Morning Consult si več kot polovica delavcev še vedno želi delati na daljavo, ne glede na to, ali gre za delo s polnim delovnim časom ali za hibridno obliko dela. Delavci pravijo, da jim ta ugodnost veliko pomeni, saj se ne obremenjujejo s prevozom na delo, bolje poskrbijo za ravnovesje med delom in zasebnim življenjem, tako pa se tudi ognejo morebitnim neprijetnostim v pisarni – hrup, slab zrak in podobno.
Povzeto po CNBC.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV