"Mislim, da se zvestoba ne izplača ... Dragocen si le toliko časa, dokler te oni vidijo kot dragocenega," je za CNBC Make It povedala 27-letna Vera Lau. Slednja namreč prisega na to, da je treba delodajalce menjavati. Še posebej, če na trenutnem delovnem mestu stagnirate – v smislu pridobivanja novih znanj in višjih zaslužkov. "Takrat je čas, da se poslovite," meni.
"V osemdesetih in devetdesetih letih prejšnjega stoletja so bile razmere zelo drugačne. Ljudje so bili hvaležni, da so imeli službo in da so lahko zaslužili plačo," je dejala in dodaja, da mlajše generacije drugače gledajo na delo, saj se njihovo življenje (več) ne vrti le okoli službe, prav tako pa jim po delu ostaja grenak priokus, saj plača več ni dovolj za poplačilo tekočih stroškov, kaj šele za nakup nepremičnine.
Po podatkih študije WorkProud iz maja 2024, ki je zajela 1000 zaposlenih za polni delovni čas, je le 23 odstotkov delavcev, starih 42 let in manj, izrazilo veliko zanimanje, da bi dolgoročno ostali v trenutnem podjetju. Pri delavcih, starih 30 let in manj, je ta delež padel na 18 odstotkov, poroča omenjena spletna stran.
"Te ugotovitve poudarjajo spreminjajočo se naravo zvestobe na delovnem mestu, zlasti med mlajšimi zaposlenimi," je dejal Rick Garlick, vodilni raziskovalec študije WorkProud.
"Kar 43 odstotkov zaposlenih iz generacije Z in milenijske generacije v Hongkongu in Singapurju pogosto razmišlja o tem, da bi zapustili svoje delovno mesto, kar kaže na velik namen menjave služb," je razvidno iz poročila družb Endowus in Intellect iz julija 2024, v katerem je bilo anketiranih 1000 zaposlenih.
"Ker mlajša delovna sila še naprej daje prednost dejavnikom, kot sta ravnovesje med delom in zasebnim življenjem ter kultura podjetja, morajo delodajalci prilagoditi svoje strategije ohranjanja zaposlitve, da bi izpolnili spreminjajoče se potrebe in pričakovanja te demografske skupine," je dejal Garlick.
Ali se zvestoba izplača?
V času, ko se zdi, da je menjava zaposlitve vse bolj aktualna, zlasti med mladimi, kje svoje mesto najdejo tisti, ki stavijo na dolgoletno zvestobo delodajalcu? Ali drugače – ali se v poslovnem svetu zvestoba izplača?
Jerome Zapata, direktor za človeške vire v podjetju Kickstart Ventures, je kratek in jasen – "Ne."
Zaposleni, ki zamenjajo službo, so verjetno bolje plačani, saj si z menjavo delodajalca izpogajajo višje plače. Ker na trgu vlada pomanjkanje delovne sile, se pogajajo s pozicije močnejšega, pravi Zapata. Prej je veljalo, da če ostaneš zvest podjetju, bo to za tebe skrbelo vse življenje. Sedaj več ni tako, pokojnine pa so tudi zelo slabe, opozarja. Meni tudi, da menjavanje služb na začetku kariere prinaša celo prednosti, saj bo kariera tem kandidatom hitreje napredovala.
Zakaj je torej pogosta menjava zaposlitve povezana s stigmo?

Na omenjeni spletni strani se ob tem sprašujejo, kako smo ob vsem tem prišli do situacije, da se tiste, ki pogosto menjajo službe, stigmatizira. Medtem ko je menjava zaposlitve na splošno bolj sprejemljiva med kandidati na začetku kariere, pa je za kandidate na vodilnih položajih pomembna lastnost, ki jo podjetja iščejo, dokazljiva zvestoba.
"Delavci morajo pretehtati prednosti in slabosti menjavanja služb, saj je to lahko donosno, če želijo raziskati nove karierne poti ali povečati plačo. Če pa to počnejo prepogosto, lahko veljajo tudi za tvegane in podjetja so lahko previdna pri vlaganju vanje," je za CNBC Make It povedala Sumita Tandon, direktorica za človeške vire v regiji APAC pri Linkedinu. Tandonova je predlagala, da bi bilo pametno, če bi zaposleni pred odločitvijo o zamenjavi službe preverili, ali lahko karierno rast dosežejo znotraj obstoječe organizacije z novimi projekti ali mentorji.
"Strokovno gledano bi rekla, da mi je to samo koristilo ... pošteno, zaslužim več, počutim se kot boljši delavec, imam več možnosti, znam bolje delati stvari, sem bolj samozavestna ... Seznam je dolg," je dejala Lau. "Toda v čustvenem in družbenem smislu se soočate z veliko obsojanja," je dodala. "Pogosto so taki delavci označeni za labilne, šibke in da si izmišljujejo ... Ali pa ti nalepijo etiketo, da si 'pač pripadnik generacije Z'. Veliko teh izrazov se uporablja zelo negativno ... Zato je to zagotovo negativno vplivalo name," je dodala.
V svetu, v katerem mlajše generacije, ki zavračajo lojalnost, na novo opredeljujejo kulturo podjetij, lahko podjetja zadržijo talente tako, da svojim zaposlenim ponudijo več od zagotavljanja konkurenčnega nadomestila do dajanja prednosti dobremu počutju zaposlenih z zagotavljanjem večje prožnosti, je dejal Zapata. "Korporacije zdaj zmagujejo, vendar se mi zdi, da je to izgubljena bitka," je dejala Lau. "Neizogibno je, da bo sčasoma mlajša generacija z novim načinom dela zagotovo prevladala ..." je zaključila.
Povzeto po cnbc.
Komentarji (1)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV