Če ne delate za modno podjetje, je malo verjetno, da vam bo delodajalec za nagrado podaril torbico. A prav to se je zgodilo londonski piarovki Jackie, ki je vstopila v nov sistem nagrajevanja zaposlenih, v katerem se zbirajo točke in nagrajuje delo.
"Nikoli ne bi zapravila niti delčka svoje plače za torbico, ki stane 950 funtov (1105 evrov)," je Jackie povedala za britanski BBC. Torbico je dobila od delodajalca, ki je v podjetje uvedel sistem nagrajevanja zaposlenih, in sicer s točkovanjem.
Jackie, ki dela za multinacionalko, ki nima nobene povezave z modno industrijo, je ena izmed mnogih zaposlenih, ki od svojih podjetij namesto denarja prejemajo "mikronagrade". Namesto čakanja na letni bonus zaposleni v programu zbirajo točke na podlagi vsakodnevnega dela, pomoči sodelavcem in vsega drugega, kar pripomore k uspehu podjetja.
Britanski delodajalci spodbujajo zaposlene, da se vključijo v programe mikronagrajevanja, da bi jih dodatno motivirali in ustvarili predvsem pozitivno delovno kulturo in vzdušje. Poleg tega, da zbiranje točk pripomore k vsakodnevni oceni lastnega dela, podjetju pomaga tudi pri večji produktivnosti in ohranjanju zaposlenih v podjetju.

Programi nagrajevanja se razlikujejo od podjetja do podjetja
Nekatera podjetja dajejo majhne denarne nagrade, nekateri zbirajo točke, nekateri dajejo predmete. Člani ekipe v večjih podjetjih se lahko nagrajujejo, ameriška podjetja že imajo aplikacije za zbiranje "točk zvestobe", kot jih uporabljajo za zbiranje točk na karticah trgovskih verig.
Strokovnjaki, s katerimi se je pogovarjal BBC, trdijo, da obstaja veliko razlogov, zakaj so tovrstni programi zelo uspešni in plodni za delodajalce in delavce. Prvič, programi nagrajevanja dosledno krepijo moralo delavcev, ker se nenehno počutijo, kot da nekaj dosegajo in se premikajo proti cilju.
V programe nagrajevanja je vgrajen element presenečenja, saj je delavcem, kot trdi BBC, všeč ideja, da lahko nagrado prejmejo kadarkoli, kar samo krepi pozitiven odnos do delovnega mesta.
Anthony Kesterton, programer v londonskem podjetju Red Hat, je najbolj vesel presenečenj. "Plača in bonusi so del mojih prihodkov. Točke, ki jih zbiram, pa so posebne – gre za presenečenja in te nepričakovane nagrade ustvarjajo občutek povezanosti in hvaležnosti do podjetja," je dejal.
Poleg tega je raziskava pokazala, da se produktivnost delavcev poveča, če so redno nagrajevani. Podatki grškega tehnološkega podjetja, ki je delavcem dajalo redne denarne bonuse, so pokazali, da so delavci postali bolj produktivni v upanju, da bodo spet zaslužili denarne nagrade. Prav tako se je izkazalo, da imajo ljudje raje redne in manjše zneske denarja namesto enega velikega letnega bonusa.
Toda programi mikronagrajevanja niso rešitev za vse težave na trgu. Če postanejo nagrade pogoste in običajne, jih delavci začnejo jemati kot samoumevne in izgubijo ves pozitiven učinek. Če jih ukinejo, izgine ves vložen trud, pade morala delavcev in produktivnost.
Zato, zaključuje BBC, sheme mikronagrajevanja nikoli ne bodo v celoti nadomestile letnih bonusov, ampak so le priročen dodatek k motivaciji.
Vir: BBC, TPortal
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV