Strokovnjaki pravijo, da ni nujno, da so ljudje, ki se najbolj trudijo, tudi najboljši na delovnem mestu. Če pa želite napredovati, se morate sodelavcem pohvaliti s svojimi dosežki.
Ko vas sodelavec vpraša, kako ste, mu ne odgovorite z "dobro" ali pa "imam veliko dela", pravi profesorica Alison Fragale, strokovnjakinja za organizacijsko vedenje na univerzi v Severni Karolini. Namesto tega se pohvalite z nedavnim poslovnim dosežkom. Za spletno stran Wall Street Journal je povedala, da ljudje sicer ne marajo oseb, ki se hvalijo, a zmerna doza samohvale vam bo pomagala spremeniti dojemanje sodelavcev o vas in vam pomagala na poti do napredovanja.
"Ves čas dobivamo priložnosti, da povemo svojo zgodbo, a jih ne izkoristimo," je dejala Fragalova. Prav tako je treba razmisliti, katera so tista dela, ki jih opravite, a tega nihče ne opazi.
Profesorica psihologije na univerzi v New Yorku Tessa West je ugotovila, da ima 80 odstotkov ljudi na delovnem mestu več vlog, na primer vodenje evidenc ali sodelovanje pri projektu z drugim oddelkom. In več kot polovico teh dodatnih delovnih nalog zaposleni opravijo brez dodatnega plačila. In ne le to, njihove dodatne delovne obremenitve nihče ne zazna, niti njihov nadrejeni, tako da niso zanje niti primerno nagrajeni z morebitnim napredovanjem na delovnem mestu.
"Včasih vaš vodja morda niti ne bo želel deliti s svojim nadrejenim vsega dodatnega dela, ki ga opravljate, saj se bo bal, da bi bil zaradi tega videti neorganiziran," je dodala Westova. Zato priporoča, da svojega šefa vprašate, ali se dodatne naloge, ki jih opravljate, pojavijo med letnimi pogovori o uspešnosti, ko šefi ocenjujejo svoje zaposlene za zaprtimi vrati. Meni, da zaposleni včasih morajo zavzeti trdno stališče, da se vse njihove naloge, ki jih opravljajo, prepoznajo in ustrezno ovrednotijo ali s finančno nagrado ali napredovanjem ali pa dodatnimi ugodnostmi, kot je na primer koriščenje ur.
Prav tako predlaga, da odločno zavrnete dodatne naloge, če ocenite, da vam jemljejo preveč časa in ne zmorete kvalitetno opraviti rednih delovnih obveznosti. Ali pa, če gre za naloge, s katerimi se ne boste naučili prav ničesar novega.
Nekaj nasvetov za hitrejše napredovanje na delovnem mestu
1. Postanite proaktivni in prevzemajte pobude
Napredovanje na delovnem mestu je pogosto povezano s tem, kako dobro zaznavate priložnosti in kako ste pripravljeni prevzeti dodatne odgovornosti. Namesto da čakate na navodila, proaktivno predlagajte rešitve za obstoječe težave ali izboljšave v procesih. Razmišljajte širše – kakšen vpliv ima vaše delo na podjetje kot celoto in kako lahko prispevate k doseganju njegovih ciljev? Vaši nadrejeni bodo cenili vašo proaktivnost, saj izkazuje predanost, iniciativo in zmožnost razmišljanja izven okvirjev.
2. Vzpostavite močno mrežo in poiščite mentorja
Karierna rast ni samo rezultat trdega dela, temveč tudi odnosa, ki ga imate z drugimi. Gradite močne odnose z nadrejenimi, sodelavci in celo s strokovnjaki iz vaše panoge. Omrežja vam ne omogočajo le dostopa do informacij in virov, temveč tudi vidnost v podjetju. Poleg tega poiščite mentorja, ki vam lahko ponudi nasvete, kako premagati izzive, razviti potrebne veščine in se usmeriti na pravo pot. Mentorji pogosto igrajo ključno vlogo pri priporočilih za napredovanje.
3. Osredotočite se na stalno učenje in razvijanje veščin
Da bi se hitro povzpeli po karierni lestvici, morate biti pripravljeni na nenehno izpopolnjevanje svojih znanj. Sledite trendom v svoji panogi in se udeležujte seminarjev, tečajev ali pridobite certifikate, ki vas ločijo od drugih. Posebej se osredotočite na pridobivanje mehkih veščin, kot so komunikacija, vodenje in reševanje konfliktov, saj te pogosto odločajo o tem, kdo je pripravljen za višjo vlogo. Delodajalci cenijo zaposlene, ki vlagajo v svoj razvoj, saj vedo, da bodo ti zaposleni pripravljeni na nove izzive in prispevali k rasti podjetja.
Vir: Daily Mail