Cekin.si
Nezadovoljstvo na delovnem mestu

Zaposleni

Nezadovoljni delavci lahko zmanjšajo svetovni BDP za kar 9 odstotkov

M.M.
22. 07. 2024 04.25
0

Gallupov inštitut opozarja, kako uničujoče je lahko nezadovoljstvo zaposlenih. Na kaj naj bodo pozorni vodilni in lastniki podjetij?

Po novem poročilu, ki je bilo objavljeno pretekli teden, lahko negativna vsakodnevna čustva zaposlenih in pomanjkanje dobrega počutja na koncu škodijo zavzetosti delavcev  in gospodarstvu.

Gallupov inštitut v poročilu "Stanje na svetovnih delovnih mestih" ocenjuje, da slaba zavzetost zaposlenih stane svetovno gospodarstvo 8,9 bilijona dolarjev (8,2 bilijona evrov) ali devet odstotkov svetovnega BDP. Poročilo vključuje ugotovitve zadnje letne svetovne ankete, v kateri je lani sodelovalo 128.278 zaposlenih v več kot 140 državah.

Ta raziskava je pokazala, da približno 20 odstotkov delavcev po vsem svetu poroča, da se vsak dan počutijo osamljene, jezne ali žalostne. V povprečju pa jih 41 odstotkov trdi, da občutijo stres, poroča spletna stran CNN.

Največkrat so osamljenost občutili mlajši delavci (22 odstotkov), delavci, ki so delali na daljavo s polnim delovnim časom (25 odstotkov), in tisti, ki so se na delovnem mestu počutili najbolj neangažirane (31 odstotkov). 

Čeprav delo ni vedno vzrok za negativna vsakodnevna čustva posameznika, bi morali biti delodajalci vseeno zaskrbljeni. Delo namreč lahko izboljša ali poslabša počutje zaposlenih. Je pa res, da Gallupovo poročilo navaja, da kadar zaposleni menijo, da so njihovo delo in odnosi na delovnem mestu smiselni, je zaposlitev povezana z visoko ravnjo vsakodnevnega zadovoljstva in nizko ravnjo vseh negativnih vsakodnevnih čustev. Pomembno je, da se polovica zaposlenih, ki so pri delu zavzeti, na splošno v življenju dobro počuti.

Po drugi strani so raziskovalci ugotovili, da lahko neangažiranost pri delu negativno vpliva na človekovo počutje, enako ali celo bolj kot to, da sploh nima službe. "Zaposleni, ki ne marajo svojega dela, so nagnjeni k visokim ravnem vsakodnevnega stresa in skrbi ter povišanim ravnem vseh drugih negativnih čustev," so zapisali. "Pri številnih postavkah dobrega počutja (stres, jeza, zaskrbljenost, osamljenost) je aktivno nezanimanje za delo enako ali slabše kot brezposelnost," so dodali.

Odgovornost vodij: angažirani vodje pomagajo delavcem, da uspevajo

Raziskava je pokazala, da je bilo lani le 23 odstotkov zaposlenih zavzetih pri delu, kar se ni spremenilo glede na leto prej. Gallup opredeljuje zavzetega zaposlenega kot osebo, ki je zelo vpeta v svoje delo in navdušena nad svojim delom in delovnim mestom. Spodbujajo uspešnost in inovacije ter organizacijo k napredku.

Število tistih, ki so odgovorili, da niso zavzeti, se je povečalo za tri odstotne točke na 62 odstotkov. "To so zaposleni, za katere je značilno, da so psihološko nenavezani na svoje delo in podjetje. Ker njihove potrebe po zavzetosti niso v celoti zadovoljene, v svoje delo vlagajo čas, vendar ne energije ali strasti," navaja poročilo. 

Stopnje zavzetosti so najvišje v tako imenovanih organizacijah z najboljšo prakso, kjer je v povprečju zavzetih tri četrtine vodij in sedem od desetih vodij, ki ne opravljajo vodstvenih nalog, je navedel Gallup. Njihove najboljše prakse vključujejo poudarjanje dobrega počutja na delovnem mestu in v življenju s strani vodij ter dajanje velike prednosti zaposlovanju in razvoju vodij.

Vodstveni del enačbe je še posebej pomemben. "Ker so vodje zavzeti, je večja verjetnost, da bodo zavzeti tudi zaposleni," je navedeno v poročilu, kjer piše tudi, da je v poslovnih enotah z visoko stopnjo zavzetosti verjetno, da bo dobro počutje zaposlenih – pa tudi produktivnost, dobičkonosnost in prodaja – bistveno višje kot v skupinah z nizko stopnjo zavzetosti.

Kje so najbolj in kje najmanj obremenjeni delavci?

Dolgočasno delo
Dolgočasno deloFOTO: Adobe Stock

Rezultati na področju zavzetosti in dobrega počutja so se razlikovali v vsaki od 10 regij, ki jih je zajela Gallupova raziskava. V poročilu je navedeno, da je bil na primer v Združenih državah Amerike in Kanadi najvišji odstotek zavzetih zaposlenih (33 odstotkov) med vsemi preučevanimi regijami; in tretji najvišji odstotek uspešnih zaposlenih (53 odstotkov), za Avstralijo in Novo Zelandijo (60 odstotkov) ter Latinsko Ameriko in Karibi (54 odstotkov).

Vendar so se ZDA in Kanada uvrstile tudi na drugo mesto med zaposlenimi, ki doživljajo vsakodnevni stres (49 odstotkov), takoj za Bližnjim vzhodom in severno Afriko (52 odstotkov), poroča CNN.

Nasprotno je bila v Evropi stopnja zavzetosti zaposlenih najnižja (13 odstotkov). Južna Azija je dosegla najnižjo oceno pri zaposlenih, ki so na splošno opisani kot uspešni (13 odstotkov). Države v postsovjetski Evraziji pa so se najslabše uvrstile glede na vsakodnevni stres (19 odstotkov). 

Povzeto po CNN

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 861