Cekin.si
Odmor
Zaposleni

Pogosti polurni odmori pri delu. Lenoba ali višja produktivnost?

M.M.
09. 06. 2025 03.21
0

Čas počitka med delom je eden izmed pomembnih dejavnikov za doseganje višje produktivnosti.

Besedi, ki ju šefi podjetij pogosto uporabljajo vsakodnevno, sta produktivnost in učinkovitost, od zaposlenih pa zahtevajo, da opravijo čim več dela v čim krajšem času. Mnogi povezujejo učinkovitost s količino vloženega časa in verjamejo, da bo njihova uspešnost večja, če bodo ljudje delali dlje. Pa je res tako?

Nova študija je pokazala, da število delovnih ur in sama učinkovitost nista tako povezana. Seveda, če delate le eno uro ali dve, v večini primerov ne boste mogli opraviti enake količine dela, kot če (kakovostno) delate šest ali sedem ur, vendar je duševni in telesni počitek zelo pomemben za čim večjo učinkovitost, poročata spletni strani Zimo in Tech Spot.

Kot kaže raziskava podjetja DeskTime, so zaposleni najbolj produktivni, ko delajo v razmerju med delom in počitkom 75/33. Torej je po 75 minutah dela potreben odmor nekaj več kot pol ure. Če to prevedemo v 8-urni delovnik, to pomeni, da bi morali zaposleni, če želijo biti najbolj produktivni, porabiti skoraj 2 uri in pol za počitek. Ni težko domnevati, da se mnogi direktorji in vodje podjetij ne bi strinjali z rezultati te raziskave.

Delo od doma

V preteklosti je bilo to razmerje precej drugačno. Pred nekaj več kot desetimi leti je bilo 52/17, zato so bili zaposleni najbolj produktivni, če so delali 52 minut in si vzeli 17-minutni odmor, kar pomeni, da so med delovnim časom počivali nekaj manj kot dve uri. Razmere so se spremenile med pandemijo in popularizacijo dela na daljavo. V letu 2021 je bilo idealno razmerje med delom in počitkom 112/26, kar pomeni, da so najbolj produktivni zaposleni delali 1,5-krat dlje brez odmora. Zaposleni so si takrat med delovnim časom vzeli povprečno tri odmore, danes pa 4 odmore.

Drug zanimiv vidik te raziskave je povezan z delom na daljavo. Pokazalo se je namreč, da delo iz pisarne oziroma hibridno delo omogoča boljše ravnovesje med poslovnim in zasebnim življenjem v primerjavi s popolnoma oddaljenim delom. Z delom iz pisarne je namreč mogoče vzeti "posredne odmore" med pogovori s sodelavci, sprehodi do drugih pisarn in sob v poslovnih stavbah, v primerjavi s sedenjem pred zaslonom med štirimi stenami doma.

So pa si zaposleni zelo različni: nekateri zaposleni namreč trdijo, da so veliko bolj učinkoviti, ko delajo od doma, drugi pa trdijo, da jim delo na daljavo zagotavlja boljše ravnovesje med zasebnim in službenim življenjem.

Vir: Tech Spot in Zimo

Se vam zdijo informacije pomembne? Vam je članek všeč? Delite ga s svojimi prijatelji!

Najbolj brano:

Komentarji (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Spremeni nastavitve piškotkov Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 989