Prvič, lahko zmanjša stres. "Ko se začnete smejati, to ne olajša vaše psihične obremenitve, ampak dejansko povzroči fizične spremembe v vašem telesu," pojasnjujejo na ameriški kliniki Mayo. Poveča vaš vnos "s kisikom bogatega zraka", kar poveča sproščanje endorfinov v možganih.
Dokazano je tudi, da smeh povečuje produktivnost. Skupina raziskovalcev je ugotovila, da so bili zaposleni po ogledu komičnega posnetka 10 odstotkov bolj produktivni kot njihovi kolegi.
In druga skupina raziskovalcev je ugotovila, da so lahko z zbijanjem šal na delovnem mestu ljudje videti celo bolj kompetentni.
Zaradi smeha je bilo šefu nerodno
Svojo zgodbo in stališče do smeha na delovnem mestu je delila tudi Betty-Ann Heggie, direktorica in avtorica, ki je za spletno stran Harvard Business Review razkrila, da je bilo njenemu nadrejenemu v neki restavraciji nerodno zaradi njenega glasnega smeha. Menil je, da je bila pri tem precej glasna.
Zvečer je razmišljala, kolikokrat tako ni zaznala, da je koga njen smeh spravil v neprijeten položaj. Kaj naj stori, ko gre za službene dogodke? Naj pazi, kako se smeji? Naj se sploh več ne smeji? Šla je tako daleč, da je razmišljala, ali naj opusti vodilni položaj in se vrne v prodajo, kjer je vladalo bolj veselo vzdušje? Naj si najde novo službo?
Zjutraj pa ji je bilo kristalno jasno: rada se je smejala. In zato bo ostala zvesta sebi in tudi svoji službi.
"Uspelo je. Zdaj, ko sem se zavedala svojega smeha, sem opazovala, kakšen učinek ima na okolico. Ugotovila sem, da to ni oviralo mojega poklicnega napredovanja. Pravzaprav je postal del moje blagovne znamke. Ko sem se vrnila z dopusta, so mi sodelavci rekli, da so ga pogrešali," je zapisala na hbr.org.

Smeh je zdravilo. Naj bo prisoten tudi na delovnih mestih
"Naše pisarne so potrebovale dobro dozo smeha. In moja odločitev, da tega ne bom zajezila, je pomagala. To je bilo nekaj, česar so se ljudje veselili vsak dan," je razkrila.
Izkazalo se je, da vrsta študij kaže pozitiven učinek humorja v pisarni. "Glede na raziskave tako resnih ustanov, kot so Wharton, MIT in London Business School, vsaka vrsta smeha prinese s seboj številne poslovne koristi," je v članku "Vodenje s humorjem" zapisala Alison Beard, sicer predavateljica na Harvardu. Ugotovila je tudi, da se zaradi šal na delovnem mestu ljudje zdijo bolj kompetentni.
"Smeh lajša stres in dolgčas, povečuje angažiranost in dobro počutje ter spodbuja ne le ustvarjalnost in sodelovanje, temveč tudi analitično natančnost in produktivnost," je nanizala v svojih ugotovitvah.
Blagodejni vpliv smeha na zaposlene
"Ko se začnete smejati, to ne olajša le vaše psihične obremenitve, ampak dejansko povzroči fizične spremembe v vašem telesu," pojasnjujejo na kliniki Mayo. Poveča se vnos "s kisikom bogatega zraka", kar poveča sproščanje endorfinov v možganih. "Lahko tudi spodbudi cirkulacijo in pomaga pri sprostitvi mišic, kar lahko pomaga zmanjšati nekatere fizične simptome stresa."
Jakost smeha
Tudi glasnejši smeh je dobrodošel na delovnem mestu. Ta namreč poveča vaš srčni utrip in krvni tlak, zmanjša raven stresa in posledično boste bolj sproščeni.
"Glede na raziskave, ki kažejo, da nižji stres koristi zaposlenim in zmanjšuje odsotnost z dela, je smeh na delovnem mestu ne le dober, temveč tudi nujen," meni Betty-Ann Heggie. Pri tem je navedla podatek skupine raziskovalcev, da so bili zaposleni po ogledu komičnega posnetka 10-odstotno bolj produktivni kot preostali kolegi, ki si posnetka niso ogledali.
Ali je lahko smeha preveč?
Da. Betty-Ann Heggie navaja na primer določene situacije, ko vodje kolektiva dražijo zaposlene, pripovedujejo "umazane" šale in s tem v neroden položaj spravljajo določene zaposlene – na primer člane manjšin, ženske in podobno.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV