Fenomen "quiet quitting" se že nekaj časa pojavlja v objavah na družbenih omrežjih, sedaj pa so o novem trendu med zaposlenimi začeli poročati tudi mediji; med njimi tudi ameriški CNN.
Lani smo se soočali s trendom "great resignation" oz. z množičnimi odpovedmi, saj so se delavci začeli zavedati svoje pogajalske moči in tudi stiske delodajalcev, saj kadra nikakor niso mogli najti. Ni šlo toliko za pomanjkanje kadra kot takega (v nekaterih panogah ga sicer resnično primanjkuje), temveč za dejstvo, da so zaposleni odhajali zaradi prenizkih plačil, slabih delovnih pogojev, nefleksibilnosti delodajalcev ipd.
In sedaj se je v zelo kratkem času na trgu dela pojavil nov trend – "quiet quitting" ali tiha opustitev delovnih nalog. Ne gre za to, da bi bili delavci nedelavni na svojih delovnih mestih, temveč naredijo le toliko, kolikor so plačani oz. kar je v opisu njihovih delovnih nalog.
Kathy Caprino, karierna svetovalka in avtorica, je za CNN razložila, da ta trend pomeni, da zaposleni "prenehajo opravljati delo, za katero niso zaposleni in za katero ne prejemajo plačila".
Paige West, sicer nekdanja inženirka, je predstavila svoj primer. Delala je 40 ur na teden, od 9. do 17. ure. Opravila je vse službene obveznosti in naloge, ki so ji bile po pogodbi dodeljene. "Zaposleni nadaljujejo z odličnim delom, vendar ne delajo več nadur," je dejala in dodala, da se je tako znebila stresa.
Spregovoril je tudi direktor svetovalnega podjetja S. Chris Edmonds, ki pravi, da tiha opustitev delavcem ne bo prinesla dolgoročnih in vzdržnih rešitev njihovega položaja. Direktor meni, da nekatera podjetja niso bila pripravljena na pandemijo in množične odpovedi. Zato so zaposlenim, ki so ostajali v podjetju, delodajalci nalagali dodatne delovne naloge. Posledično je prišlo do omenjenega trenda, številni zaposleni pa so bili tudi razočarani, ko so delodajalci vztrajali pri določenih "starih" pravilih, kot je npr. delo v pisarni, kar je pri delavcih sprožilo še več izgorelosti in frustracij.

Ali je tiha opustitev rešitev?
Edmonds meni, da na dolgi rok ne. Karierna svetovalka in avtorica Octavia Goredema npr. svetuje, da se morajo zaposleni naučiti postaviti meje. "Najhitreje izgoriš, če ne živiš v skladu s tistim, kar ti je najpomembnejše," opozarja in dodaja, da ima vsak svoje lastne prioritete – nekomu je to odhod z delovnega mesta po osmih urah dela in si nikakor ne želi podaljševati oz. delati nadur.
Svetovalka Caprinova je dejala, da se je treba z nadrejenim pogovoriti o tem, kaj so sploh vaše delovne obveznosti. Vaš nadrejeni ima morda popolnoma drugačno sliko o tem, kaj morate delati, in vam nalaga delo, ki sploh ni vaše oz. teh nalog nimate v opisu in zanje sploh niste plačani. A če jih nehate opravljati, bo videti, kot da ne izpolnjujete svojih delovnih obveznosti. Zato Caprinova meni, da morate nadrejenemu povedati, da nečesa ne boste naredili, saj to ni vaše delo. Tudi Edmonds meni, da je pogovor o tem ključen za rešitev nastalih razmer. Tudi delodajalci ne bodo presenečeni, ko se pojavi nov trend in ko uvidijo, da imajo nezadovoljne zaposlene.
Vir: CNN
Komentarji (1)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV