Čeprav so številne študije o vplivu umetne inteligence na prihodnost trga dela pokazale precej zaskrbljujoče rezultate, rezultati ene zadnjih študij, ki jih je opravil IBM, kažejo, da vse vendarle ni tako sivo. Zagotovo drži, da bo umetna inteligenca močno, verjetno radikalno vplivala na trg dela in da bodo številni ostali brez službe, a vseeno obstaja druga plat medalje, ki kaže nekoliko drugačno sliko, poroča spletna stran Zimo.
Raziskovalci iz IBM-a so svojo študijo zasnovali na dveh predhodnih raziskavah – ena je bila izvedena med direktorji 3000 podjetij iz 28 držav, druga pa med približno 21.000 zaposlenimi iz 22 držav. In ta študija zaključuje tisto, kar je jasno vsem: z umetno inteligenco stvari ne bodo nikoli več enake. A to ne pomeni, da bo še slabše. Ravno nasprotno.
Skoraj 90 odstotkov anketiranih direktorjev namreč meni, da umetna inteligenca v podjetja ne bo uvedena zato, da bi nadomestila ljudi, temveč da bi izboljšala njihove sposobnosti, torej da bi bila bolj produktivna in učinkovita. Da bi to dosegli, tj. da bi bili ljudje bolj produktivni in ne bi bili odpuščeni, je potrebna ena pomembna stvar – pridobitev veščin.
IBM meni, da bo moralo v naslednjih 3 letih kar 40 odstotkov zaposlenih, kar je skoraj 1,4 milijarde ljudi na globalni ravni, spremeniti svoje veščine oziroma se naučiti novih, predvsem veščin, povezanih z umetno inteligenco.
Kot najpomembnejši zaključek raziskave poudarjajo: umetna inteligenca ne bo nadomestila ljudi, bodo pa zato ljudje, ki uporabljajo umetno inteligenco, nadomestili tiste, ki je ne uporabljajo.

Enako že nekaj časa ponavljajo številni strokovnjaki, ki zaposlene spodbujajo k izobraževanju, da bodo pripravljeni na čas, ko bodo njihova podjetja dajala še večji poudarek umetni inteligenci in njeni implementaciji v vsakodnevne poslovne procese. Orodja, kot je ChatGPT, so tako napredna, da zaposlenim omogočajo, da naredijo več z manj znanja. Najpomembnejše znanje oziroma veščina v prihodnosti bo uporaba orodij umetne inteligence, ki jim bodo omogočila konkurenčnost na trgu dela.
Kar zadeva veščine zaposlenih, ni več v ospredju STEM, temveč veščine, kot so upravljanje z ljudmi, sposobnost učinkovitega dela v timskem okolju, učinkovita komunikacija, pripravljenost na spremembe in podobno.
Vir: Zimo
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV