Kot vodja marketinga v skupini restavracij v Združenem kraljestvu je imel James nalogo razviti dolgoročno strategijo, vztrajno graditi digitalno občinstvo in postopoma povečevati obisk. Vendar je bilo njegovo delo v praksi videti drugače – nikoli ni bilo dovolj zaposlenih, da bi lahko opravili tudi manjše, bolj rutinske naloge, kaj šele, da bi se osredotočili na delo, za katerega je bil najet, poroča spletna stran BBC.
"Od prvega dne je primanjkovalo ljudi," pravi v Londonu živeči delavec. "Bil sem preveč na vseh koncih, da bi lahko učinkovito delal. Poskušati sem moral uskladiti velike strateške zadeve v marketingu z vsakodnevnimi podrobnimi zadevami." Pravi, da njegovi nadrejeni niso pokazali veliko razumevanja, zato je James pogosto delal 16 ur na dan.
Njegova ekipa je bila zaradi pomanjkanja delovne sile po brexitu, zaprtja zaradi pandemije in splošne krize zaposlovanja v storitveni industriji tako majhna, da so morali celo vodje oddelkov poprijeti za vse delovne naloge – tudi v restavraciji. Te težave so se odrazile tudi na njegovem delovnem mestu: "Stranke so imele slabo izkušnjo v lokalu, ker je bilo tako malo osebja, da je to negativno vplivalo name kot tržnika," pravi.
Jamesovo delo je zaradi vsakodnevnega pomanjkanja pomoči kmalu postalo nemogoče. "Razumem, zakaj želijo podjetja poslovati z malo zaposlenimi – da bi zmanjšala tveganje, še posebej, ker je gostinstvo v zelo težkem obdobju. Vendar pa to zelo obremenjuje vse udeležene v delovnem procesu," pravi.

Neznosne delovne obremenitve
Če je ekipa majhna, to še ne pomeni, da ima nujno premalo osebja, tudi če so delovne zahteve velike.
Nekatere ekipe so preprosto zasnovane tako, da so "vitke", pri čemer se od teh zaposlenih pričakuje, da opravljajo večplastne vloge, ki jim omogočajo delo z omejenimi viri. "V nekaterih primerih imajo zaposleni različne sklope spretnosti, ki jim omogočajo, da so učinkoviti, produktivni in opravijo svoje delo," pojasnjuje Deniece Maston, svetovalka za človeške vire pri Društvu za upravljanje človeških virov (Shrm) s sedežem v Virginiji v ZDA.
Vendar je bistvena razlika med ekipo, ki je namenoma zasnovana tako, da je majhna in okretna, ter ekipo, ki ji primanjkuje virov.
Če ob odsotnosti zaposlenega delovne obremenitve niso več znosne in so sodelavci nenadoma prisiljeni opravljati delovne naloge drugega delavca, gre verjetno za pomanjkanje osebja. "V takšnih primerih se lahko zgodi, da morajo zaposleni pogosto delati nadure," pravi Maston.
Ker se odpuščanja po svetu povečujejo, se preostali zaposleni znajdejo v vedno manjših kolektivih. Zaradi nenehne gospodarske negotovosti si številna podjetja prizadevajo narediti več z manj, zato ukinjajo delovna mesta in zavirajo zaposlovanje. Od zaposlenih, ki so še vedno zaposleni, se zaradi zmanjšanega števila zaposlenih pogosto pričakuje, da prevzamejo breme, povečajo obseg dela in opravijo naloge, ki presegajo njihovo delovno področje, poroča BBC.
Vse to ima svoje stroške. Zaradi gospodarskih razmer se lahko zgodi, da se bo več delavcev znašlo na delovnih mestih s premajhnim številom zaposlenih, ki se bodo morali zaradi večje negotovosti na trgu potruditi do skrajnih meja svojih zmožnosti. Čeprav je delo kratkoročno morda še vedno opravljeno, pomanjkanje osebja na koncu terja svoj davek: povzroča stres, tesnobo in izgorelost pri zaposlenih ter druge dolgoročne posledice.
Čeprav je delo kratkoročno morda še vedno opravljeno, pomanjkanje osebja na koncu terja svoj davek: povzroča stres, tesnobo in izgorelost zaposlenih ter druge zahrbtne dolgoročne posledice.
Seveda lahko ekipe s premajhnimi viri vplivajo na rezultate podjetij. Vendar je tu tudi človeška plat. Delavci na koncu nosijo glavno breme premajhnega števila zaposlenih, saj so poleg že tako velikih delovnih obremenitev še psihično obremenjeni. To ne vpliva le na njihovo delovno uspešnost – kar se lahko negativno odraža na njih – ampak tudi na njihovo duševno zdravje. "Pomanjkanje osebja povzroča stres in tesnobo v ekipah, kar posledično vpliva na kakovost dela in dobro počutje zaposlenih," pravi Maston.
Ta realnost je Jamesa močno prizadela – pravi, da ga je postavila v nevzdržen položaj. "Imel sem izbiro: ali delati izčrpavajoče število ur ali se odločiti za bolj obvladljiv delovni dan, kar je pomenilo, da se bom moral s stresom spopadati pozneje, vedoč, da tistega dne nisem opravil vseh svojih nalog."
Število zaposlenih se je v številnih podjetjih zmanjševalo že pred novicami o medsektorskem zmanjševanju števila delovnih mest.
Na primer, v času največjega odhajanja se je od delavcev, ki so ostali, pričakovalo, da bodo prevzeli delo, ko so zaposleni množično odhajali. Medtem ko so se ekipe še dodatno trudile, da bi to nadomestile, je veliko izpraznjenih delovnih mest ostalo odprtih, saj so se zaposlovalci spopadali s težavami: raziskava britanske gospodarske zbornice, ki je oktobra 2022 zajela več kot 5100 podjetij, je pokazala, da jih je 76 odstotkov poročalo o težavah pri zaposlovanju osebja, 56 odstotkov pa jih je dejalo, da so zaradi pomanjkanja kadra delali pod polno zmogljivostjo.
Čeprav lahko razburkan trg dela ustvari ekipe s premajhnim številom zaposlenih, lahko te razmere ustvarijo tudi delodajalci, saj je za podjetja finančno smiselno, da poslujejo čim bolj vitko. "Vodstveni delavci se prednostno osredotočajo na dobiček, ljudje pa so drag vir," pravi Kirk Chang, profesor poslovnih ved na Univerzi v vzhodnem Londonu. "Podjetje želi ustvariti čim večji prihodek z minimalnimi stroški – to je finančna spodbuda za delo 24 ur na dan in maksimalno izkoriščanje potenciala vsakega zaposlenega."
Zato ima lahko vodstvo v primerjavi z delavci drugačen pogled na to, kaj pomeni premalo osebja. Šefi imajo seveda raje zaposlene, ki so proaktivni in se trudijo do skrajnih meja, pravi Chang. "Če je opozorjeno na pomanjkanje delovne sile, jih lahko vodja opomni, da so plačani za opravljanje dela in za to, da čim bolj izkoristijo svoj potencial, in ne da se pritožujejo."
In ko zaposleni vidijo, da njihovi sodelavci odhajajo, lahko čutijo tihi pritisk, da sprejmejo pomanjkanje sredstev in delovne sile, se potrudijo in prevzamejo večje delovne obremenitve. "Zaposleni bo v takšnih razmerah takoj občutil stres," pravi Chang.
Zaposleni si sicer pomagajo, toda ...
V mnogih primerih se bodo delavci nagibali k temu, da se bodo potrudili za lastno varnost in pomagali svojim preobremenjenim sodelavcem. To kratkoročno ohranja visoko produktivnost, zadovoljuje nadrejene in jih spodbuja k ohranjanju majhnih skupin, vendar prikriva tudi globlje težave s premajhnim številom zaposlenih. Izčrpani zaposleni lahko občutijo takojšnje posledice, vendar je lahko škoda tudi počasna in zahrbtna ter dolgoročno negativno vpliva na kariero.
Strokovnjaki pravijo, da je pomanjkanje osebja nevzdržno: vedno obstaja točka preloma, pa naj gre za delo, ki trpi, ali za dobro počutje delavca. "Če mora delavec vsak dan opravljati dodatno delo poleg obstoječe delovne obremenitve, lahko to sčasoma privede do velike izgorelosti," pravi Chang. "Delavec se bo zaprl vase in bo morda celo prisiljen oditi."
Je pa tudi tako, da nekatera podjetja ne morejo najti novih zaposlenih, čeprav se zelo trudijo.
Vir: BBC
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV