V času krize je vsak strošek odveč. Toda nesreča ne počiva in v ta namen je dobro imeti sklenjena raznovrstna zavarovanja. Obvezno avtomobilsko zavarovanje nam na primer v primeru povzročitve avtomobilske nesreče pomaga, da finančne posledice niso prevelike.
Mali kuponček nas tako lahko reši iz zagate. Če se nam v trenutku nesreče zdi, da smo se nekako izmazali brez stroškov, pa se ob podaljšanju avtomobilskega zavarovanja hitro zavemo tudi finančnih posledic. Tako je predvsem ob manjših nesrečah vredno razmisliti o gotovinskem poplačilu povzročene škode.
Naredili smo primerjavo
Če bi se zaleteli v enega najbolj običajnih vozil na slovenskih cestah (na primer renault megan z 1,6 litrskim motorjem in 82 kw) ter mu pri tem poškodovali odbijač in eno zadnjo luč, bi za popravilo pri enem od ljubljanskih kleparjev plačali okoli 260 evrov. Če tudi sami vozite enak avto in če ste v sedmem premijskem razredu, ki vam ob podaljšanju avtomobilskega zavarovanja omogoča prehod v šesti premijski razred s 40-odstotno boniteto, bi ob sklenitvi ponovnega zavarovanja plačali okoli 320 evrov premije.
Ker ste povzročili nesrečo, pa vas bodo namesto v šesti premijski razred premaknili tri razrede višje, torej v deveti razred, kar ob ponovni sklenitvi zavarovanja pomeni, da boste namesto okoli 320 evrov zavarovanja plačali okoli 400 evrov, torej 80 evrov več.
Seveda bo ta razlika naraščala z vsakim letom, ko boste podaljšali zavarovanje. V naslednjem letu boste tako namesto 290 evrov plačali 370 evrov. Razliko boste občutili, dokler ne boste dosegli najnižjega premijskega razreda. V konkretnem primeru bi to pomenilo, da bi v naslednjih petih letih plačali kar 320 evrov več zavarovalnih premij.
Po petih letih bi torej plačali 60 evrov več, kot če bi škodo poravnali z gotovino ob nesreči. Ob izračunu nismo upoštevali morebitnega povišanja premij.

Višji premijski razred pomeni višje razlike
V primeru, da zaradi nesreče zaidete celo v malus, torej višje od 14. premijskega razreda, pa razlike postanejo ogromne. Tako bi v primeru, da povzročite nesrečo, ko ste v 14. razredu in ste brez bonitet, v naslednjih dvanajstih letih plačali skoraj 1.000 evrov več premij. Seveda tudi tu ob predpostavki, da se premije ne bi poviševale in da v dvanajstih letih ne bi povzročili nobene nesreče več.
Zaradi raznovrstne ponudbe zavarovalnic pa si v današnjih dneh lahko 'privoščite' eno nesrečo na leto, brez izgube bonitet, če se odločite za zavarovanje z odkupom prve škode. Z doplačilom boste kljub povzročeni nesreči še vedno napredovali po premijski lestvici.
Doplačila so izražena v odstotkih vaše plačilne premije in se gibljejo nekje med 8–40 odstotki, odvisno od tega, v katerem premijskem razredu ste. Seveda je še vedno najbolje voziti varno in se izogniti nesrečam.
Komentarji (1)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV