
V Berlinu že nekaj časa deluje trgovina Original Unverpackt (dobeseden prevod bi bil: originalno nepakiran), ki želi s prodajo izdelkov brez embalaže potrošnikom omogočiti tako imenovano predcikliranje, s katerim preprečimo, da bi odpadek, ki bi ga bilo treba reciklirati, sploh nastal. Kupiti je mogoče praktično vse: od testenin, stročnic, kosmičev in oreškov do jogurta, mleka, vina, piva in olja, ne gre seveda niti brez obilice sadja in zelenjave. Brez embalaže so na voljo tudi toaletne potrebščine. Le kupci morajo na obisk s svojimi plastičnimi posodami, steklenicami za večkratno uporabo, lesenimi košarami in platnenimi vrečkami.
Glede na to, da poročilo Svetovnega sklada za naravo (WWF) razkriva, da kar tri četrtine odpadkov v oceanu sestavljajo embalaže izdelkov, čedalje več okoljevarstvenikov opozarja, da morda, da bi obvarovali svoje okolje, ni dovolj, da odpadke, ki jih je mogoče reciklirati, odvržemo v kontejner, ki je temu namenjen. S predcikliranjem poskrbimo za preventivo. Odpadka, ki bi ga lahko reciklirali, sploh ne proizvedemo.

Posebnost trgovine, kjer so hrana in toaletne potrebščine na voljo brez embalaže, je tudi, da "ni veliko izbire." Kot pojasni Sara Wolf, ena izmed dveh lastnic, za Inhabitat: "Za večino kupcev je dovolj, da imajo na voljo samo en proizvod, če je ta dober." Če je le mogoče, izbirata lokalne izdelke, ki niso potovali predolgo; pri izbiri gledata tudi na ceno. "Ker želiva, da si lahko vsak privošči, da nakupuje na način, ki ščiti okolje." Da bi preprečili še to, da bi hrana končala v smeteh, lahko vsak obiskovalec kupi točno toliko, kot misli, da potrebuje. Če želi denimo kupiti vino pa ve, da ga ne bo spil več kot kozarček ali dva, si bo pri sodčku, v katerem je spravljen, le toliko natočil v steklenico, ki jo je prinesel s seboj.
Trgovino sta 31-letna Sara in 24-letna Milena Glimbovski odprli s finančnimi sredstvi, ki sta jih zbrali prek "crowdfundinga." Torej prek portalov za množično financiranje, kjer lahko vsak predstavi svojo idejo, vsi pa to lahko finančno podpremo v meri, kot jo omogoča naš žep. Idejo sta dobili, "ker se nisva želeli samo pritoževati nad tem, kako ravnamo z okoljem," razloži Milena. "Poskušali sva doprinesti k temu, da bi bilo ljudem lažje, da se obnašajo okoljevarstveno." Takšne prodajalne supermarketov verjetno kmalu še ne bodo zamenjale, saj nikoli ne bodo imele ogromne ponudbe. So pa dober način, kako bi se lahko s hrano in toaletnimi potrebščinami oskrbovale posamezne soseske.





Komentarji (25)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV