odnosi

Tovrstni zaposleni so najbolj nevarni za podjetja
11. 08. 2023 04.45V bistvu ta fenomen ni nič novega. Če skupini zaposlenih daš nalogo, se bo vedno našel nekdo, ki bo najbolj glasno vzdihoval.

Je vaš šef sociopat ali psihopat?
10. 08. 2023 04.45Poslovni svet je poln sociopatov, psihopatov in ljudi z antisocialnim vedenjem – višje kot je oseba na položaju, bolj je verjetno, da bo imela takšne lastnosti. Kako prepoznati, da delate za šefa, ki je sociopat ali psihopat?

'Komu nalagate največ dela?'
31. 07. 2023 13.02Vprašanje, ki ga je naša sogovornica dr. Andreja Pšeničny, psihologinja in psihoterapevtka, postavila skupini vodij. Njihovi odgovori so izredno zgovorni.

Zaradi tega vas bodo v službi jemali resno
24. 07. 2023 04.45Če se dan za dnem trudimo in ogromno delamo, si običajno tudi želimo, da bi nas jemali resno, saj je to večkrat odločilno pri nadaljnji karieri, od napredovanja, dodeljevanja pomembnejših projektov do vodstvenih položajev. Vseeno pa si včasih sami nevede delamo škodo, ki nas lahko po nepotrebnem omejuje pri doseganju visokoletečih ciljev. Več o tem si lahko preberete v nadaljevanju.

Vojna naftnih kraljev
24. 07. 2023 04.45Veliko zavezništvo bogatih in močnih voditeljev je nenadoma razpadlo: Ena stran pravi, da je od druge prejela nož v hrbet. Zakaj? To je vojna med Rijadom in Dubajem ...

Kaj lahko storite, če delate z narcisom?
20. 07. 2023 04.45Se vam dogaja, da se v službi počutite tesnobno, negotovo in nesposobno, čeprav svoje delo obvladate in ga imate radi? Morda je razlog za takšne občutke toksično delovno okolje. Preverite, ali imate morda opravka z narcističnim šefom ali sodelavcem in kako ravnati v tem primeru.

Dolgotrajna bolniška odsotnost: kako se vrniti na delo?
10. 07. 2023 05.00Zaposleni se ob hujših zdravstvenih težavah, stresu, skrbeh, podrti rutini in finančnih izzivih soočajo še s strahom in negotovostjo. Vrnitev v službo po daljši odsotnosti nikdar ni enostavna, je pa neizpodbitno, da je ključno sodelovanje in razumevanje vseh ključnih deležnikov – tako zaposlenega z delodajalcem kot tudi s sodelavci.

Preverite, kaj storiti, če imate dovolj in si želite sprememb
06. 07. 2023 05.00Različni so vzroki, zakaj se nekdo odloči menjati poklic, kariero in službo. Lahko ga vodi želja po novih izzivih, po uresničitvi sanj, višji plači, boljših delovnih pogojih, razlog so lahko naveličanost, slabi odnosi pri prejšnjem delodajalcu, nizko plačilo, nezaposljivost na trgu dela, zdravstvene težave ... Prekvalifikacija lahko poteka na različne načine: v obliki formalnega svetovanja, tečaja, delavnice, veliko pa obenem pomaga karierno svetovanje.

Pozabili bodo vaše besede, ne pa tudi, kako so se počutili zaradi vas
20. 06. 2023 10.42Vsak si želi dobrih sodelavcev. In kakšen ste vi? To je nekaj znakov, ki kažejo, da ste čustveno inteligentna oseba. Pa še nekaj: sodelavci bodo pozabili, kaj ste rekli, ne bodo pa pozabili, kako so se zaradi vas počutili.

Iskanje investitorja: katere so najpogostejše napake podjetnika pri iskanju investitorja in pri odnosih z investitorji?
12. 06. 2023 04.00V tretjem delu si bomo pogledali, kaj so najpogostejši razlogi, da podjetje ne pridobi investitorja oziroma da kljub uspešno pridobljeni investiciji komunikacija med podjetnikom in investitorjem ne poteka po načrtih.

Kaj storiti, če delavec v službi razkrije to?
16. 05. 2023 04.45Kako naj se odzove vodja, ki mu zaposleni zaupa skrbi?

Prijateljstvo s šefom ni dobra ideja. Tako se morate obnašati v službi
15. 05. 2023 04.30Pretesen odnos med šefom in zaposlenim lahko zaplete situacije, ko se sprejemajo težke odločitve. Na kaj paziti torej in kako se obnašati v službi?

Storite to, če vas odrasli otroci prosijo za denar
11. 05. 2023 11.09Nekateri odrasli kar "obtičijo" pri starših, spet drugi se v družinsko gnezdo vrnejo, saj se jim v življenju zalomi. Kako naj takrat v odnosu do odraslih otrok ravnajo starši? Kaj če ima otrok že lastno družino?

Zaslužijo več in doma delajo več
28. 04. 2023 04.00Ženske vse pogosteje zaslužijo več kot njihovi možje, vendar se razmerje med gospodinjskimi opravili ne spremeni. Strokovnjaki pojasnjujejo, da se ta težava ne bo rešila sama od sebe.

Pomen asertivne komunikacije v službi
12. 04. 2023 04.00Ni skrivnost, da je dobra komunikacija izjemno pomembna tako v službi kot pri osebnih odnosih. V zadnjih letih pa je vse bolj priljubljeno asertivno komuniciranje, zaradi česar smo lahko samo še bolj uspešni.

Prepir zaradi uničene dovozne poti se je končal ...
07. 04. 2023 08.30Medsosedski spori imajo v Sloveniji neslavno, a žal bogato tradicijo. Zanje je najpogosteje kriv hrup, takoj za petami mu sledijo nesoglasja glede meje in služnosti zemljišča. Večina poskuša težave najprej rešiti na miren način, s pogovorom, preverjanjem dejstev. Nekateri so pri tem uspešni, ostali morajo pravico iskati na sodišču, kar s seboj prinese izdaten stres ter ogromne stroške. A obstaja še tretja možnost, na katero pa večina pomisli šele, ko je že prepozno!

Obvladovanje stresa in čustev na delovnem mestu
04. 04. 2023 04.00Vse hitrejši tempo, številne zahteve in obremenitve mnogim povzročajo izzive na delovnem mestu, pa naj si bo to zaradi izpolnjevanja rokov, iskanja pravega ravnovesja med poklicnim in zasebnim življenjem, številnih obveznosti ... Za vas smo pripravili nekaj nasvetov, ki vam lahko pomagajo pri obvladovanju stresa in čustev v službi.

'Kaj pa je eno leto, če bomo delali do 70? Nič.'
28. 02. 2023 12.36Pogosto se zgodi, da se mladostnik vpiše v srednjo šolo ali na fakulteto in hitro, že po nekaj tednih ugotovi, da to ni to. Morda še nekaj časa vztraja, premleva, kaj naj stori, starši obupujejo ... Pogovarjali smo se s svetovalko na zavodu za zaposlovanje Karmen Saje, ki je za Cekin.si dejala, da je treba na takšne dogodke gledati iz drugega zornega kota.

Tu imajo trgovci tudi do 1.944 EUR bruto plače
27. 02. 2023 12.2921 članic Evropske unije ima zakonsko urejene minimalne plače. Že vse od leta 1995 tudi Slovenija. Je to prednost ali slabost? Odvisno od okoliščin. Zadnji rekordni dvig minimalne plače pri nas v začetku letošnjega leta je namreč še dodatno zmanjšal razlike med plačnimi razredi, kar je povzročilo vsesplošno nezadovoljstvo v številnih panogah. Prav zato so nekateri delodajalci že pred leti ubrali drugačno pot in ob izteku vsakega koledarskega leta skrbno analizirajo ter na novo določijo višino plač, pri tem pa ohranjajo plačna sorazmerja znotraj podjetja. Kakšen učinek ima to na zadovoljstvo zaposlenih?

Naučite se strategij in skrivnosti, da boste korak pred konkurenco
07. 02. 2023 10.06Vsak podjetnik se dobro zaveda, da je uspešen (v današnjem času predvsem digitalni) marketing izjemnega pomena pri doseganju poslovnih ciljev. A dejstvo je, da se trendi v digitalnem marketingu ves čas spreminjajo in prilagajajo potrebam potrošnikov, ki pa postajamo vse bolj zahtevni. Zato je treba ves čas spremljati novosti in po potrebi prilagajati strategijo, navezovati poslovne stike in se učiti od najboljših.

Kako dvigniti produktivnost in dodano vrednost na zaposlenega?
09. 12. 2022 08.24V Sloveniji dodana vrednost na zaposlenega v povprečju znaša okoli 53.000 evrov. Najvišja je v jugovzhodni in osrednjeslovenski ter najnižja v pomurski in podravski regiji, med panogami pa je najvišja v farmaciji, energetiki, specializirani trgovini ali posredovanju ter najnižja v gostinstvu in kmetijstvu.

Zato dobri zaposleni dajo odpoved
31. 10. 2022 07.13Ko zaposleni napove svoj odhod, je treba ugotoviti, zakaj se je odločil tako. Strokovnjakinja za odnose na delovnem mestu meni, da najboljši delavci odhajajo zaradi toksičnosti, ki vlada v podjetju oz. kolektivu.

Šef na razgovoru razkriva več, kot si mislite
19. 09. 2022 08.24Vzdušje v podjetju ali v specifičnem oddelku ustvarja vodja, zato ni nič čudnega, da si občutek o njem lahko ustvarite tudi na zaposlitvenem razgovoru. Ste vedeli, da lahko v grobem le v pičle pol ure spoznate, kakšen je vodja ter kakšna klima vlada v podjetju? Spodnji pokazatelji so vam lahko v pomoč pri razgovorih, a ne pozabite, da ena 'napaka' še ne pomeni slabega podjetja. Včasih se pač zgodi. Izostrite senzorje in bodite pozorni, če vse skupaj spominja na slabo komedijo.

Ste brez dlake na jeziku ali pasivno agresivni?
16. 09. 2022 04.30Nekaj povsem običajnega je, da nam odnosi z drugimi prebudijo jezo. To so lahko naši najbližji – partner, otroci, prijatelji, pa tudi nadrejeni in sodelavci. Pomembno je, da znamo jezi prisluhniti, saj nosi pomembne informacije, ki so nam lahko v pomoč. Če se dovolj dobro poznate, potem veste, kaj vas najbolj razjezi in na kakšen način jezo pri sebi regulirate. Ste nagle jeze? Ste prekomerno tolerantni? Ste umirjeni in vas le stežka kaj iztiri? In nenazadnje – na kakšen način izražate jezo?

Ste dobili boljšo ponudbo? Odgovorite na tri pomembna vprašanja
31. 08. 2022 08.19Odločitev, kje želite delati, in posvečanje temu, kar vam je zares všeč, sta ključna dejavnika pri odločitvi, ali se boste poslovili od trenutnega delodajalca.

Po teh veščinah delavcev 'hrepenijo' delodajalci
01. 08. 2022 05.00Seveda je tehnična usposobljenost za opravljanje dela nujna, a v ospredje se prebijajo tudi veščine, ki jih ima marsikdo za samoumevne. Pa so res? Očitno ne, saj so jih delodajalci začeli mrzlično iskati na trgu dela. Za katere veščine gre?

Vas muči sindrom nočne izmene?
18. 07. 2022 10.35Izmensko delo, kamor lahko vključimo tudi nočni delovni čas, spada med nestandardne oblike dela. Takšen način zahteva nenehno izmenjavo ritma budnosti in spanja, kar vpliva na številne telesne in duševne funkcije in posledično na zdravje. A to ni edina težava – nočni delavci imajo pogosteje težave v medosebnih odnosih, saj so pri tem prekinjeni običajni socialni vzorci.

5 ključnih stvari, ki vam bodo pomagale do napredovanja v službi
05. 07. 2022 05.00Ni skrivnost, da si vsi želimo uspeha, še posebej na poslovnem področju, kjer veljajo nenapisana pravila, ki jih je vredno upoštevati. Za vas smo pripravili nekaj nasvetov, s katerimi si boste ustvarili dobro ime – tudi v svoji službi.

Osnovna finančna pravila v partnerskem odnosu
28. 06. 2022 05.00Za dobre partnerske odnose se je treba zelo truditi, ko pa je govora o skupnih financah, morata partnerja pokazati izjemno mero razumevanja in spoštovanja. Že posamezniku se lahko pri upravljanju osebnih financ hitro zalomi, če pa finance upravljata skupaj, se lahko to zgodi še hitreje.

Kaj hodnik razkriva o vašem odnosu do denarja
23. 06. 2022 05.00Japonski svetovalec za osebne finance Tadaši Fujikawa je razkril svoje izkušnje z bogatimi in revnimi ljudmi. Pomagal je 30.000 gospodinjstvom ter tako opazoval, kako ljudje ravnajo z denarjem in drugim premoženjem. Njegove ugotovitve so zanimive in zelo poučne.